Albalact lansează prima campanie de imagine corporate în jurul aniversării de 50 de ani

Albalact lansează prima campanie de imagine corporate în jurul aniversării de 50 de ani

Albalact. Prima zi. Primii 50 de ani. Este prima campanie de imagine corporate desfășurată vreodată de compania Albalact. Iar contextul este unul însemnat pentru companie: aniversarea de 50 de ani de tradiție în industria românească.

Albalact își marchează jumătate de secol de existență în poziția de lider al pieței lactatelor din România, după un drum spectaculos și dinamic parcurs din anul 1971. Albalact este o emblemă în galeria companiilor vechi românești, foste fabrici de stat înființate în perioada comunistă, care au rezistat timpului, s-au dezvoltat și au evoluat până la nivelul de lideri și inovatori. Albalact a pus în piață câteva dintre cele mai puternice branduri românești moderne: Albalact, Zuzu și Fulga.

Creată în colaborare cu agențiile Most Wanted Ideas și La Post, campania aniversară este construită în jurul celor mai importante momente care au consolidat succesul Albalact și i-au susținut performanța în capitalism. Conceptul campaniei îi așază în prim plan pe cei mai vechi angajați ai companiei, care păstrează istoria Albalact și a brandurilor sale ca niște cărți vii. Percepția lor asupra timpului și a lucrurilor realizate în jumătate de secol, cu calde accente nostalgice, aduc esența evoluției Albalact. 

Un film-eseu este componenta principală de comunicare a campaniei, care este vizibilă atât la TV, prin două execuții video speciale, cât și în online (Youtube, website, video display, social media).

Andrei Munteanu, Senior Copywriter Most Wanted Ideas:

“Prima zi. Primii 50 de ani” este povestea brand-ului Albalact spusă din perspectiva propriilor săi angajați. Fie că au fost de la început în fabrică sau au ajuns aici pe parcurs, angajații Albalact au fost parte din povestea brand-ului și de aceea scurgerea timpului a fost internalizată într-un mod diferit. Metaforic vorbind, un an poate părea o clipă, iar 50 de ani pot părea că au trecut foarte repede, însă transformarea unei fabrici locale de lactate într-un lider de piață îți oferă dimensiunea lucrurilor la realizarea cărora ai pus și tu umărul.” 

 

 Victor Oprișan, Senior Art Director Most Wanted Ideas

“Albalact este un brand natural și de aceea povestea brandului nu putea fi spusă decât în cel mai firesc mod cu putință: de către angajații săi, filmați într-un stil simplu, la fel de natural, direct în mediul în care au activat încă din prima zi de angajare.” 

 

Raluca Balotă, Manager Comunicare Lactalis Romania & Albalact

Istoria Albalact nu înseamnă doar investiții, muncă, pionierat și ambiții, înseamnă în primul rând oameni. Oameni care au venit, au realizat, au plecat sau oameni care sunt și astăzi aici, chiar și după jumătate de secol. Poate este greu de crezut, dar în Albalact lucrează oameni care își aniversează anii de activitate odată cu compania, sunt colegii noștri care păstrează povești despre începuturi, pe care nu le-am găsit în nicio arhivă cercetată. De la ei am aflat că

Întreprinderea de Industrializarea Laptelui Alba a fost printre puținii exportatori de unt în perioada comunistă, producea una dintre cele mai bune înghețate și asigura stocuri mari de lapte praf pentru rezervele de stat. Am avut surpriza să descopăr că întreprinderea a avut prima încercare de branding chiar în perioada comunistă, cu un brand destul de avangardist pentru acele vremuri, un precursor al brandurilor sale moderne care au revoluționat piața lactatelor”.

 

Fulga este primul brand pe care Albalact l-a adus în piața capitalistă, în 2004, dar și primul brand românesc animat, un brand neconvențional într-o piață a lactatelor conservatoare și clasică. “Ce vacă sunt! Am uitat să mă prezint!” - sunt cuvintele care au rămas în memoria colectivă și astăzi, la mai bine de 17 ani de când Fulga a ieșit în lume.

Zuzu este recunoscut ca unul dintre cele mai inovatoare branduri din piața de lactate și este apreciat, mai ales, ca un brand original, emoțional și dinamic. Zuzu se menține de 15 ani liderul pieței de lapte. A fost lansat la începutul anului 2006 și, la fel ca Fulga, a fost poziționat de la bun început ca un brand cu o personalitate carismatică și aparte, într-o piață dominată de o comunicare exclusiv rațională.

Despre brand-ul de produs Albalact, însă, se poate spune că are cea mai lungă istorie din viața companiei, însă, cum înainte de 1989 nu existau branduri în lactate, Albalact a fost oficializat abia în era post comunistă. Albalact înseamnă în primul rând untul de masă, un produs rămas neschimbat, cu același ambalaj și aceeași rețetă care l-au făcut cunoscut și pe care consumatorii le apreciază și astăzi. Albalact este de multă vreme lider de vânzări în categoria unt, dar și în smântână. De câțiva ani, Albalact a căpătat o nouă identitate vizuală menită sa-l consolideze ca un brand tradițional. Albalact comunică aprecierea pentru valorile românești și pentru gusturile inconfundabile cu care am crescut.

Din echipa care a creat campania au făcut parte:

Raluca Balotă – Manager Comunicare, Lactalis Romania & Albalact
Andrei Munteanu - Senior Copywriter, Most Wanted Ideas
Victor Oprișan - Senior Art Director, Most Wanted Ideas
Liviu Isop – Creative Producer, La Post

Filmul a fost realizat împreună cu:
Bread Content - Casa de Producție
Goran Mihailov – Regizor
Radu Voinea – DOP
Iulia Dăncilă – Producător
Diana Crețu – Manager Post Producție

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related