Kantar România lansează Idea eValuate – soluția agilă de screening de idei care ajută la renunțarea rapidă la ideile slabe și susține dezvoltarea celor promițătoare

Kantar România lansează Idea eValuate – soluția agilă de screening de idei care ajută la renunțarea rapidă la ideile slabe și susține dezvoltarea celor promițătoare

Ideile neproductive pot irosi resurse prețioase. Testarea lor în faze incipiente permite eliminarea celor slabe și concentrarea asupra celor cu potențial.

Kantar România lansează în această săptămână Idea eValuate -  soluția de screening de idei în rândul consumatorilor, cu rezultate în mai puțin de 48 ore.

Idea eValuate susține agilitatea în procesul de inovare permițând selectarea rapidă a noilor idei de produse/servicii într-o manieră care surprinde atât răspunsul intuitiv, cât și evaluarea după reflecție, într-un mod rapid și eficient din punct de vedere al costurilor.

De ce este importantă încorporarea feedback-ului consumatorilor în procesul de inovare, de ce contează reacțiile intuitive și cum ajută agilitatea?

 

Integrarea feedback-ului consumatorilor de la începutul procesului

Dacă ne gândim la workshop-ul tipic de inovare, de multe ori acesta are loc într-un cadru restrâns, doar cu echipa de inovare. Fiecare membru își notează ideea pe un post-it, apoi facilitatorul grupează post-it-urile similare, toată lumea votează și așa se alege ideea câștigătoare.

În acest caz, lipsește input-ul consumatorului final, iar faptul că echipa de inovare consideră o idee ca fiind bună, nu înseamnă că și consumatorii vor împărtăși această perspectivă.

Să luăm exemplul Google Glass – capabilitățile unui smartphone disponibile prin intermediul unei perechi de ochelari. Pare o idee foarte bună. Cu toate acestea, reacția instinctivă a publicului a fost una negativă.

 

Importanța reacțiilor instinctive

Exemplul Google Glass scoate în evidență o capcană majoră în care putem cădea atunci când testăm idei pe consumatori. Primele impresii sunt critice și este nevoie să le înțelegem și să nu ne bazăm exlusiv pe răspunsurile la întrebările adresate direct, care presupun timp de reflecție. Răspunsul instictiv la o anumită idee poate determina, de multe ori, soarta acesteia, pentru că – atunci când au mult timp la dispoziție - oamenii vor încerca să analizeze și să găsească argumente în favoarea unei idei. De exemplu, asocierea unei idei de produs cu atributul “foarte bun pentru picnicuri” s-ar putea traduce, de fapt, în realitate, în “l-aș consuma foarte rar.”

Ceea ce ne trebuie, atunci când selectăm idei, este să vedem care este reacția rapidă, instinctivă a consumatorilor la ele, pe lângă răspunsurile la care au șansa să reflecteze. Dacă cele două tipuri de feedback sunt în aceeași direcție, una pozitivă, atunci cel mai probabil ideea este una bună și este un candidat serios la etapa următoare de dezvoltare. În cazurile în care există diferențe de reacții, ideea are nevoie de explorare în profunzime – fie pentru a înțelege de ce un anumit răspuns intuitiv nu este și susținut și explicit (probabil nu este dezirabilă social asocierea), fie pentru a vedea ce se ascunde în spatele lipsei unei reacții pozitive spontane (cel mai probabil o adopție mai greoaie a ideii sau o frecvență relativ scăzută de utilizare a produsului/serviciului.

“Generarea de idei este ceva relativ simplu. Identificarea celor bune nu este, însă, la fel de ușoară. Poate fi o provocare să depistezi rapid ideile slabe și să treci cu încredere la punerea în practică a celor mai promițătoare, iar dacă nu avem grijă, putem deveni prizonierii unei idei neproductive cu șanse scăzute de succes. Mai mult, putem continua să investim în ea chiar și când testul timpului dovedește că nu este o idee bună, căzând în capcana escaladării angajamentului  - observi că ceva nu funcționează și îi dedici și mai multe resurse pentru a rezolva ceva ce este slab din start”, declară Dalia Boghiu, Business Development Director & Kantar Marketplace Lead la Kantar România.

“Din fericire, testarea ideilor în faze incipiente este acum mult mai facilă prin intermediul soluțiilor automatizate de screening”, cum este Idea eValuate.

 

Viteza de testare aduce agilitate și în procesul de inovare

Prin platforma Kantar Marketplace, care oferă soluții automatizate de cercetare, clienții au parte de avantaje semnificative și evită unele dintre cele mai mari riscuri asociate cu inovarea. Viteza obținerii rezultatelor le dă șansa să fie mai agili și să aibă o abordare iterativă. Timpul de dezvoltare de inovații se scurtează. Clienții pot evalua reacțiile consumatorilor în mai puțin de 48 ore, apoi pot renunța rapid la ideile slabe și începe să construiască pe cele mai promițătoare.

Kantar Marketplace este platforma de cercetare de piață a companiei Kantar – lider global în abordări analitice bazate pe date și consultanță de brand. Ea găzduiește o întreagă suită de soluții de cercetare validate care accelerează procesul decizional și le oferă clienților oportunitatea de construi branduri relevante și diferite într-un timp scurt. Soluțiile lansate cel mai recent sunt concepute pentru a susține ciclul de inovare și dezvoltare de produs, cu abordări care îi ajută pe clienți să identifice cele mai bune idei, să testeze și să optimizeze concepte sau să ajungă rapid pe piață asigurându-se că au un ambalaj atractiv.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related