În ce canal digital investești mai mult buget de media? O perspectivă de la Craft Interactive

În ce canal digital investești mai mult buget de media? O perspectivă de la Craft Interactive

În ce canal digital investești mai mult buget de media este întrebarea la care fiecare companie cu investiții active în marketing digital vrea să afle răspunsul corect, alături de agențiile de marketing cu care colaborează pentru campanii online.

Care sunt platformele?

Sunt multe opțiuni de platforme când vine vorba de campanii digitale, dar vom vorbi acum despre cele care acoperă cel mai mare procent de investiții al bugetelor de marketing și care au cel mai mare consum de media momentan, adică Google și Facebook.

Ambele companii au dezvoltat sau au achiziționat platforme și aplicații pentru diferite nevoi zilnice ale oamenilor, pe care le-au integrat în opțiunile de servire ale reclamelor online, la pachet sau individual.

Rețeaua Google

Înseamnă Google Search, Google Maps, YouTube, Gmail, Display & Discovery (ambele parte din rețeaua de site-uri de conținut).

Rețeaua Facebook

Înseamnă rețelele de socializare Facebook și Instagram și aplicația mobilă WhatsApp.

În fiecare din aceste platforme și aplicații

Se pot servi diverse formate de reclame, de la anunțuri scrise, la bannere vizuale sau clipuri video, afișate în diverse forme și în mai multe zone din fiecare platformă. De exemplu bannerele pe Facebook pot rula în Facebook messenger, Instagram Story sau în Feedurile celor două rețele sociale. Bannerele de tip Discovery pot fi afișate în Gmail, pe Youtube sau pe site-uri de stiri din rețeaua Google.

Știai că în România consumul zilnic de media pe Youtube a depășit tot consumul televiziunilor cumulate?

Cum ne dăm seama care e alegerea optimă?

Analizând cifrele obținute, bineînțeles. O strategie eficientă de campanii ar fi ca la început de drum bugetul total de advertising să fie împărțit egal 50% pentru Google și 50% pentru Facebook. În fiecare dintre cele două platforme se dezvoltă toate tipurile de campanii disponibile: căutari relevante în Google, campanii video pe Youtube, Discovery Ads în rețeaua de display Google, noua campanie Performance Max care le înglobează pe toate, iar în Facebook o campanie vizuală cu obiectiv de reach, un carousel ads pentru trafic și altul pentru engagement.

Când sunt suficiente date, mixul de campanii se completează cu Remarketing pe Google (search și Display) cât și Retargeting pe Facebook și Instagram, pentru brand recall.

La început de drum se analizează mai mulți indicatori de performanță, dar când sunt suficiente date se ia decizia pragmatică de oprire sau scalare campanii cu un singur indicator în minte și anume conversia, împreună cu derivatele ei (cost per conversie, rată de conversie și volumul lor).

Profitabilitatea

Un cost per conversie este mare pentru business-ul tău? La această întrebare tu știi cel mai bine răspunsul: ești dispus să plătești acel cost pentru achiziția unui nou client? Este un cost mic, unul mare? Dar dacă un client care a fost achiziționat cu un cost mare revine către business-ul tău și cumpără din nou… costul per conversie se înjumătățește, nu-i așa!?

Optimizarea ratei de conversie

Aici se vede magia unei agenții, e o constantă muncă pentru optimizarea ratei de conversie în funcție de  structura de campanii, de anunțuri, de bannere, pe website ș.a.m.d. Este un proces lung, influențat și de factori externi (ex: pandemii, războaie, inflații), de factori tehnologici (viteza de încărcare a website-ului), de factori locali (ex: competiție mare în aceleași verticale de piață, cu bugete mari etc.).

Răspunsul final

Răspunsul final la întrebarea din titlul articolului nu există din păcate, pentru că fiecare strategie de campanii e diferită, fiecare business are altă tipologie, sau tratează diferit relația cu clienții.

Unele magazine online vor volum mare de comenzi zilnic, altele vor un cost de achiziție (conversie) mic, altele vor să vândă produsele cele mai scumpe comercializate.

Dacă te uiți doar la pădure nu mai vezi copacii și vice versa.

Recomandările noastre când vine vorba de a decide unde aloci mai mult budget - pe Google sau pe Facebook: analizează cu atenție costul mediu al conversiilor, separat în Google față de Facebook, dar și cu mai multă atenție încasările obținute din cele două platforme, pentru că se întâmplă foarte frecvent să poți obține comenzi mai puține din Google dar cu încasări mai mari deci profitabilitate mărită, la fel de bine se poate întâmpla să ai un cost foarte mic per conversie în Facebook și cu buget mic alocat.

Dacă ai nevoie de o analiză a mixului de media din campaniile tale nu ezita să ne ceri ofertă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, Branding,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related