‘1”-2” sau 112?’ și ‘Lasă liberă banda de urgență’, mesajele Poliției Române de vara aceasta

‘1”-2” sau 112?’ și ‘Lasă liberă banda de urgență’, mesajele Poliției Române de vara aceasta

În sezonul vacanțelor, când șoselele sunt pline de oameni nerăbdători, care merg sau se întorc din călătorii, Poliția Română a lansat o campanie integrată de educație rutieră cu două sub-teme: viteza și circulația pe autostradă. Conceptele creative sunt semnate de Mercury360, iar strategia de comunicare și media este realizată de Asocierea Complete Media Grup - Best Advertising Worldwide cu sustinerea All Media Company.

„Prin fiecare campanie socială sau educativă în care ne implicăm, ne propunem să construim cel mai eficient mod de a transmite mesajul acolo unde este nevoie de el, într-un mod emoționant, care să convingă și care să fie memorabil, pentru ca efectul campaniei să reziste în timp și, în mod ideal, să fie transmis mai departe. Unul din pașii esențiali, când lucrăm la astfel de campanii, este să ajungem la esența problemei, așa încât sfaturile care vor fi transmise către populație să fie unele utile, practice, exprimate într-un mod care să fie și creativ, dar și ușor de înțeles și care să fie de un real ajutor pentru cei care le vor aplica. Iar obiectivul principal pe care îl avem în minte, indicatorul suprem de performanță este acela de a-i ajuta pe oameni să nu-și pună viața în pericol sau să ajute la a salva viețile celor din jur.”, a declarat Loredana Hatingher (Business and Sustainability Director, Mercury360).​

Viteza este prima temă a campaniei, aceasta fiind cauza de producere a 18% din accidentele rutiere grave din ultimii 3 ani, iar nerespectarea distanței de siguranță dintre vehicule este, în general, factorul care accelerează gravitatea accidentelor. Distanța de siguranță este relativă, fiind într-o relație de dependență cu mai mulți factori: viteza vehiculului, distanța de reacție, distanța de frânare, distanța de oprire. Ideea de siguranță este - la rândul ei, subiectivă - iar experiența șofatului și lipsa incidentelor la volan poate da unor șoferi încrederea că nu li se va întâmpla nici de data asta nimic, chiar dacă riscă în anumite situații.

Campania dedicată vitezei și respectării distanței dintre vehicule prezintă regula celor două secunde ca o modalitate simplă de a se asigura că distanța dintre vehicule în timpul mersului este una sigură. Regula presupune că în timpul condusului, o mașină trebuie să se afle la o distanță de 2 secunde (sau mai mult) de mașina din fața sa. În acest fel, va exista suficient timp de reacție în cazul unei frânări bruște și se va putea opri în condiții de siguranță, evitând un accident. Aplicarea regulii este simplă și presupune numărarea până la doi. Pentru a o pune în practică,  sunt necesari trei pași: 1) se urmărește un punct de reper fix – poate fi un indicator rutier, un stâlp sau o bornă kilometrică; 2) Când mașina din față trece prin dreptul acestuia, se numără două secunde; 3) dacă au trecut două secunde și reperul a fost depășit, înseamnă că nu s-a respectat distanța de siguranță.​​

 “Campania își propune popularizarea regulii de două secunde prin extrapolare. Printr-o succesiune logică, faptică, nerespectarea acestei reguli conduce la nesiguranță, la imposibilitatea de a evita un pericol, accident, rănire, victime, pe scurt: 1-1-2. În consecință, regula celor două secunde este prezentată ca o alternativă, ca un instrument de siguranță, la îndemâna oricărui șofer. Învățarea, aplicarea și deprinderea acesteia ca un obicei poate, fără dar și poate, să salveze vieți. Simpla păstrare a distanței între vehicule ar putea schimba statisticile în favoarea vieților ne-pierdute pe șoselele din România.

Pentru a doua sub-temă a campaniei, am folosit metafora vizuală a unei coloane infinite de autospeciale care circulă permanent pe banda de urgență. Pentru a respecta dreptul de a fi salvat în caz de accident, șoferii ar trebui să conștientizeze că urgențele nu se văd, ca să poată elibera banda de urgență doar la nevoie și să-și imagineze că această bandă nu există pentru nevoi personale, ci doar pentru cei care au cu adevărat o urgență: aceea de a salva vieți.”, a declarat Liviu Țurcanu (Creative Director, Mercury360).

Campania dedicată circulației pe autostrăzi își propune să inspire șoferii să-și corecteze obiceiul de a privi banda de urgență ca pe o a treia bandă, care poate fi folosită oricând, pentru a circula, când sunt celelalte ocupate sau pentru a staționa doar cu scopul de a lua ceva din portbagaj sau pentru a face selfie-uri pe câmpul înflorit de rapiță sau de floarea-soarelui. Astfel, spotul TV prezintă o serie de personaje aflate în mașini care circulă pe autostradă și care descoperă cu surprindere că nu pot intra pe banda de urgență, pentru că este permanent ocupată de un șir infinit de mașini care trebuie să ajungă să salveze vieți: Ambulanța, Pompierii și mașinile de Poliție.​​



Spotul radio oferă o experiență neconvențională celor care îl ascultă din mașină, prin redarea mono, doar din dreapta, a unor sirene de autospeciale. Astfel, șoferii vor avea senzația că

dinspre partea dreaptă - unde se află banda de urgență atunci când circuli corect - se aud vehiculele speciale care au nevoie ca ea să fie liberă în permanență.

„Campania este una națională, de comunicare integrata pe toate mediile de comunicare ATL - TV, radio, OOH și online, iar strategia de planificare media a asigurat alegerea canalelor relevante pentru ca mesajul să ajungă la publicul țintă conform solicitărilor Beneficiarului. Obiectivul general al proiectului este creșterea gradului de siguranță rutieră prin informarea și responsabilizarea tuturor participanților la trafic, așa încât să conștientizeze pericolele la care se expun dacă încalcă regulile de circulație”, a declarat Roxana Necula (CEO- Complete Media Grup) - Manager de proiect.

Campania națională de educație rutieră având ca teme viteza și circulația pe autostradă este cea de-a patra campanie din cadrul proiectului ”Educație rutieră - Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanților la trafic pentru creșterea gradului de siguranță rutieră”, cod MySMIS: 125179. Proiectul a început pe 1 iulie 2020 și se va încheia pe 30 iunie 2023.​​

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020​​.​

Echipa care a lucrat la campanie:

Poliția Română: George Grigore (Comisar șef de poliție, împ Director al Direcției Rutiere), Gabriel Dumitrache (Comisar șef de poliție, împ Șef serviciu în cadrul Direcției Rutiere), Gabriel Popper (Comisar de poliție Direcția Rutieră).
Echipa Mercury360: Liviu Țurcanu (Creative Director), Mădălina Donciu (Senior Copywriter), Roxana Păduraru (Art Director), Ana Militaru Șerban (Group Creative Director – Shopper & Consumer Activation), Daniel Ilinca (Art Director), Monica Ana Casangiu (Copywriter), Alexandru Nicolae (Art Director), Iosefina Ilie (Senior Graphic Designer), Mihaela Bourceanu (Client Service & Strategy Director), Loredana Hatingher (Business and Sustainability Director), Bianca Mănăilă (Account Manager).
Complete Media Grup: Leader de proiect CEO - Roxana Necula (Manager de proiect), Carmen Sandu (Manager de comunicare), Simina Sîrbu (Specialist Comunicare & Marketing Online), Adina Meglia (Graphic Designer), Roxana Pena (Traffic Manager)
Echipa Best Advertising Worldwide: Marian Strachinescu (Expert Achizitii publice, Expert Fonduri Europene), Daniel Manea (Executiv Manager), Nicoleta Joghiu (Manager de produs), Monica Militaru (Traffic manager), Markus Diether Pascuescu ( Art Dirctor).
Echipa ALL MEDIA COMPANY: Ionut Sabiescu (Expert Media), Doina Ursica (Traffic ManagerTV)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related