Pierzi atenția! Pierzi controlul – mesajul Poliției Române pentru toți șoferii care au și alte preocupări la volan

Pierzi atenția! Pierzi controlul – mesajul Poliției Române pentru toți șoferii care au și alte preocupări la volan

Desfășurată sub mesajul „Pierzi atenția. Pierzi controlul!”, campania integrată a Poliției Române își propune să le amintească șoferilor, într-un mod memorabil, riscurile cu care se confruntă atunci când au și alte preocupări la volan, precum utilizarea telefonului mobil ( fie pentru a vorbi, fie pentru a trimite mesaje text ), consumul de alimente și lichide, folosirea ecranelor digitale din mașină sau a GPS-ului.

Conceptul creativ este semnat de Mercury360, iar strategia de comunicare și media este realizată de Complete Media Grup, Best Advertising și All Media Company.

„Am urmărit să transpunem privitorul, prin ceea ce experimentează la nivel vizual, într-o situație desprinsă parcă dintr-un coșmar. Am vrut să simtă panica și disperarea, fără să cădem în capcana unor clișee. Un singur moment de neatenție la volan ne poate face să pierdem controlul mașinii. Printr-o consecință extremă, am ilustrat această idee creativă. Cum ar fi ca mașina pe care o conducem să nu mai aibă, brusc, volan sau sistem de frânare ca urmare a neatenției noastre? Mesajul campaniei vine precum o concluzie, dură dar adevărată, pentru tot ceea ce am văzut. Pierzi atenția. Pierzi controlul!”, a declarat Liviu Țurcanu, Creative Director, Mercury360.

În general, șoferii neatenți au tendința de a vira mai mult, au nevoie de mai mult timp pentru a reacționa și pierd multe informații din trafic (nu observă semne de circulație, pietoni, mașini și alte pericole).

Timpul de reacție al șoferului include recunoașterea unui pericol, decizia de a continua sau de a frâna și acționarea frânei. Timpii de reacție variază foarte mult în funcție de situație și de la persoană la persoană. Media este de aproximativ 2.3 secunde sau chiar mai mult.

„Orice campanie națională de educație rutieră ne aduce provocări dar și mari satisfacții. Provocarea constă în găsirea unui echilibru între creativitate și eficiență. Vrem ca mesajul să fie unul cât mai proaspăt, unic și memorabil. Totodată, trebuie să ținem cont de nevoia clientului de a accesa un target cât mai extins. Iar când toate aceste criterii sunt îndeplinite, când știi că prin ceea ce comunici contribui la schimbarea unui comportament, la siguranța noastră, a tuturor, cu atât satisfacția este mai mare.”, a declarat Loredana Hatingher, Business Director, Mercury360&Mantia.

Conform raportului realizat de Comisia Europeană, “European Road Safety”, la nivel european, în timpul conducerii mașinii, șoferii au declarat că folosesc telefonul mobil cu funcția „mâini libere” în proporție de 47.7%, 28.6% vorbesc la telefon în timp ce îl țin în mână și 24.2% îl utilizează pentru a citi și trimite mesaje sau pentru social media.

Utilizarea telefonului fără funcția „mâini libere” crește de două ori (x2) riscul de a fi implicat într-un accident, în timp ce, introducerea unui număr nou și apelarea lui cresc riscul de douăsprezece ori (x12).

„Dacă ne uităm la ceea ce se întâmplă în trafic, în fiecare zi, la preocupările pe care le au șoferii în timp ce sunt la volan, ne vom da seama cât de necesară este această campanie de educație rutieră. Avem nevoie de acest apel la rațiune. Trebuie să conștientizăm responsabilitatea pe care o avem față de noi, de cei dragi și față de toți ceilalți atunci când conducem.”, a declarat Roxana Necula, Manager Proiect, CEO Complete Media Grup.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de siguranță rutieră, astfel încât un număr cât mai mare din populația României să conștientizeze pericolele din trafic la care se expune dacă încalcă regulile de circulație.

Campania națională de educație rutieră ce are ca temă neatenția la volan este cea de-a cincea campanie din cadrul proiectului „Educație rutieră - Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanților la trafic pentru creșterea gradului de siguranță rutieră”, cod MySMIS: 125179. Proiectul a început pe 1 iulie 2020 și se va încheia pe 30 iunie 2023.

Proiectul este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Echipa care a lucrat la campanie:
Poliția Română: George Grigore (Comisar șef de poliție, împ Director al Direcției Rutiere), Gabriel Dumitrache (Comisar șef de poliție, împ Șef serviciu în cadrul Direcției Rutiere), Gabriel Popper (Comisar de poliție Direcția Rutieră).
Echipa Mercury360: Liviu Țurcanu (Creative Director), Teo Ungureanu (Senior Copywriter), Roxana Păduraru (Art Director), Sebastian Guraliuc (Senior Graphic Designer), Neculae Alexandru (Art Director), Monica-Ana Casangiu (Copywriter), Daniel Ilinca (Art Director)
Mihaela Bourceanu (Integration Director), Loredana Hatingher (Business Director), Bianca Mănăilă (Account Manager).
Complete Media Grup: Leader de proiect CEO - Roxana Necula (Manager de proiect), Carmen Sandu (Manager de comunicare), Lidia Popa (Graphic Designer), Roxana Pena (Traffic Manager)
Echipa Best Advertising Worldwide: Marian Strachinescu (Expert media), Daniel Manea (Executiv Manager), Nicoleta Joghiu (Manager de produs), Monica Militaru (Traffic manager), Markus Diether Pascuescu ( Art Director).
Echipa ALL MEDIA COMPANY: Doina Ursica ( CEO ), Ionut Sabiescu (Expert planificare TV)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related