Cea de-a VI-a ediție a competiției studențești PR Arena, desfășurată sub egida EUPRERA, și-a anunțat câștigătorii

Cea de-a VI-a ediție a competiției studențești PR Arena, desfășurată sub egida EUPRERA, și-a anunțat câștigătorii
  • Organizat de Global Women in PR România și Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Universitatea din București
  • Cea de-a 6-a ediție a competiției a avut ca partener internațional European Broadcasting Union (EBU)
  • Primul premiu al competiției este o călătorie la finala juriului a Eurovision 2023, care va avea loc la Liverpool, Marea Britanie.

PR Arena, competiția pe bază de brief pentru studenții în comunicare, a anunțat câștigătorii celei de-a șasea ediții, desfășurată în această toamnă pentru prima dată sub umbrela EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association) și în parteneriat cu European Broadcasting Union (EBU), cea mai importantă alianță din lume a mass-media de serviciu public. Competiția a fost începută în 2019 de către asociația profesională Global Women in PR România (GWPR) în parteneriat cu Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării (FJSC) din cadrul Universității din București, România. Ediția actuală a reunit 33 de studenți de la 11 universități din 10 țări (Austria, Bulgaria, Danemarca, Georgia, Portugalia, România, Spania, Turcia, Emiratele Arabe Unite și Marea Britanie). 24 de studenți au ajuns în Finală și au concurat ca 8 echipe internaționale, care au fost evaluate de un juriu internațional, format din experți în comunicare și cadre universitare reprezentând EBU, EUPRERA, GWPR și Universitatea din București.

Câștigătorii sunt:

  • Locul I: Echipa VOX - Teela Clayton (Universitatea Leeds Beckett, Marea Britanie) și Ketevan Sarajishvili (Universitatea din Georgia, Georgia)
  • Locul II: Echipa Global Power - Khanh Van Bach (Universitatea Leeds Beckett, Marea Britanie), Lucía Olivella-Prats (Universitatea Ramon Llull, Spania) și Mariam Enukashvili (Universitatea din Georgia, Georgia)
  • Locul III: Echipa MVL - Lorenzo Canu (Universitatea Aarhus, Danemarca), Mariam Eldaly (Universitatea Middlesex Dubai, Emiratele Arabe Unite) și Vasil Vasilev (Universitatea Sofia Sf. Kliment Ohridski, Bulgaria)

Cea de-a VI-a ediție a PR Arena s-a desfășurat pe parcursul a două săptămâni, în perioada 8-23 noiembrie 2022. Primele zile au fost dedicate cursurilor. Organizatorii au pregătit două cursuri, unul despre campanii internaționale de PR (suținut de dr. Raluca Moise, profesor la London College of Communication, University of the Arts London, Marea Britanie) și unul despre International Issues Management (suținut de dr. Audra Diers-Lawson, profesor la Kristiania University College, Norvegia). Scopul cursurilor a fost de a oferi informații esențiale pentru a ajuta la abordarea unui brief de relații publice într-o manieră profesională. Cei 33 de studenți care au urmat cursurile au fost nominalizați de membri instituționali și individuali ai EUPRERA reprezentând următoarele universități:

  • Universitatea din Viena, Austria
  • Universitatea din Sofia Sf. Kliment Ohridski, Bulgaria
  • Universitatea Aarhus, Danemarca
  • Universitatea din Georgia, Georgia
  • Institutul Politehnic din Lisabona, Portugalia
  • Universitatea din București, România
  • Universitatea Ramon Llull, Spania
  • Universitatea Yeditepe, Turcia
  • Universitatea Middlesex din Dubai, Emiratele Arabe Unite
  • Universitatea Leeds Beckett, Marea Britanie
  • Universitatea Sheffield Hallam, Marea Britanie

Cei 24 de studenți care au ajuns în etapa finală a competiției au lucrat câte 3 în echipe internaționale mixte cu sprijinul profesioniștilor din industria comunicării, acționând ca mentori. Scopul lor a fost să găsească cele mai creative și eficiente soluții la un brief oferit de EBU și care vizează promovarea mass-media de serviciu public la nivel mondial prin intermediul concursului Eurovision.

Echipa care a câștigat locul 1 va merge la Liverpool, în Marea Britanie, la Finala Juriului ediției 2023 a Eurovision Song Contest, beneficiind și de un sprijin financiar de 500 EUR/pers. acordat de EBU. Echipele de pe locurile doi și trei vor primi sesiuni de mentorat online din partea membrilor GWPR (Pastel și Golin). Toți participanții vor primi cărți de specialitate de la editura internațională Emerald furnizate de EUPRERA.

Mentorii acestei ediții PR Arena au reprezentat companii și agenții din România, Italia, Maroc și Țările de Jos:
Dana Al Mubaidin - CEO & Founder, DABuzz Consulting
Anca Bîrsan - Communications Business Partner, Endava
Andrada Busuioc - Communications Director, Sphera Franchise Group
Nicoleta Deliu - Head of Communication, BCR, România
Dana Dobrescu - Corporate & Government Affairs Manager, Mondelez
Raluca Rotaru - Senior MarComm Strategist, Chapter4, România
Carina Sava - Founder & Artist Manager, Watermelon Agency
Maria Tataru - Marketing Manager, Autonom Group

Juriul ediției 2022 a fost format din reprezentanți ai tuturor organizațiilor implicate:
Stefania Romenti - Președinte EUPRERA, profesor la Universitatea IULM din Milano, Italia
Ángeles Moreno - fost președinte al EUPRERA, profesor la Universitatea Rey Juan Carlos, Madrid, Spania
Anne-Marie Cotton - fost președinte al EUPRERA, profesor la Artevelde University of Applied Sciences, Ghent, Belgia
Wim Elving - Câștigător al premiului EUPRERA Distinguished Scholar Award în 2022, profesor la Hanze University of Applied Sciences, Groningen, Țările de Jos
Michelle Roverelli - EBU Head of Communications, Marketing and Events
Joseph Hoban - Head of Brand Projects, Partnerships and Events at RTÉ Ireland, and Chair of the EBU Voice of PSM group
Dave Goodman - Digital and Communications Manager - Eurovision Song Contest and Junior Eurovision Song Contest
Anne Faulkner - Upstream Ltd, Project Manager and EBU Communications Consultant
Camelia Cmeciu - Co-inițiator PR Arena, profesor la Universitatea din București, România
Ana Diceanu - Co-fondator și Președinte GWPR România, Fondator și CEO Brain 4 Strategy
Corina Vasile - Co-fondator și Vicepreședinte GWPR România

„De fiecare dată când organizăm PR Arena vedem cum crește încă puțin. În 2019 când am lansat aveam studenți doar de la partenerul nostru FJSC, apoi am crescut puțin cu alte facultăți din București, apoi din țară, apoi din regiune, apoi am depășit continentul și acum organizăm competiția alături de EUPRERA. Proiectul a fost gândit pentru a ajuta generațiile viitoare de comunicatori să lucreze pe un brief real sub îndrumarea unui profesionist din industrie. Tinerii au nevoie de o felie de realitate înainte să iasă de pe băncile facultății, au nevoie să ia contact cu strategia de PR implementabilă. Asta ne dorim la fiecare ediție, să avem la final tineri pasionați de această meserie, ancorați în realitatea job-ului și cu o experiență care să îi ajute în găsirea primului job în PR”, a menționat Ana Maria Diceanu, președinte și co-fondator GWPR România.

„Pentru noi, ca profesori, educația înseamnă mult mai mult decât doar teorie. Înseamnă să dăm șansa studenților să experimenteze practic ceea ce învață la școală, în condiții cât mai apropiate de realitatea pieței muncii. Iar prin PR Arena am construit un proiect care ne oferă de atâția ani oportunitatea de a aduce laolaltă industria și mediul academic, într-o săptămână intensă și memorabilă de lucru. Ne bucurăm enorm că proiectul nostru a fost preluat de EUPRERA și de EUPRERA Education Network, o rețea care îl poate ajuta să ajungă la cât mai mulți studenți din toate colțurile lumii”, a declarat lect. univ. dr. Anamaria Nicola, FJSC.

Aducerea PR Arena în portofoliul EUPRERA de proiecte reprezintă un pas important în dezvoltarea componentei educaționale a asociației. Inițierea unei competiții dedicate studenților în comunicare și relații publice a fost o prioritate a PR Education Network. Am luat însă decizia de a nu porni de la zero, ci de a pune în valoare rezultatele obținute deja de membrii asociației prin preluarea unei povești de succes, PR Arena, și extinderea ei în rețeaua EUPRERA. Pentru prima ediție în acest nou format în care colaborarea internațională și comunicarea interculturală ocupă un loc central, suntem încântați să avem sprijinul EBU și un brief care corelează promovarea media de serviciu public cu promovarea Eurovision”, a menționat lect. univ. dr. Anca Anton, co-leader al EUPRERA Education Network.

„Suntem încântați că ne-am alăturat PR Arena, EUPRERA și, cel mai important, tuturor studenților implicați în acest proiect/competiție.

Valorificarea talentului și creativității studenților pentru a crea o conexiune între Concursul Eurovision și serviciile media de interes public (public service media) a fost un proces fascinant și a oferit câteva perspective excelente pentru EBU.

Dorim să mulțumim tuturor celor implicați, în special organizatorilor, profesorilor și studenților pentru toată munca depusă în realizarea cu atât de mult success a acestui proiect.

Echipa câștigătoare, VOX, a meritat din plin premiul, livrând un proiect original și foarte creative, care a îndeplinit provocările briefului nostru. Sperăm că vor petrece un timp minunat la finala juriului din cadrul Eurovision Song Contest ce va avea loc la Liverpool, pe 12 mai 2023!”, a declarat Michelle Roverelli, EBU Head of Communications, Marketing and Events.

Fondată în 1959 sub numele de „CERP Education & Research”, în 2000 a trecut la denumirea „EUPRERA” (Asociația Europeană pentru Educație și Cercetare în Relații Publice). EUPRERA este o organizație autonomă cu aproape 500 de membri din 40 de țări, organizație interesată de promovarea cercetării academice și a cunoștințelor în relații publice și comunicare strategică. Mai multe proiecte de cercetare și educație transnaționale și comparative sunt organizate de universitățile afiliate. Pentru a disemina noi metodologii și rezultate ale cercetării, EUPRERA organizează în fiecare toamnă un congres științific anual în colaborare cu o universitate din Europa.

Prin inițierea unei rețele dedicate educației în comunicare și relații publice, EUPRERA Education Network, asociația și-a propus să sprijine dezvoltarea și diseminarea celor mai bune și inovatoare practici educaționale, facilitând totodată integrarea acestora și a rezultatelor cercetării în activitatea de predare. Printre activitățile PR Education Network se numără organizarea PR Arena într-un context internațional mai larg, dezvoltarea unei colecții online de materiale educaționale în domeniul comunicării și relațiilor publice și facilitatea de contacte și schimburi educaționale între membrii rețelei.

GWPR este o organizație globală care conectează profesionistele din PR din întreaga lume. Comunitatea oferă oportunități de a împărtăși idei, experiențe și resurse. GWPR oferă oportunități de networking, insight-uri și leadership cu privire la practicile flexibile pentru programul de muncă, reducerea diferențelor salariale dintre femei și bărbați cu scopul de a avea un echilibru în echipele de conducere a companiilor și un climat de muncă mai bun.

Lansată în iunie 2018 și având 80 de membre, GWPR România își propune să consolideze reputația industriei, să contribuie la educarea tinerei generații și să ofere interacțiuni cu rețeaua globală de profesioniști. Un alt obiectiv este acela de a susține ascensiunea profesionistelor din industrie în board-ul de conducere al companiilor.

FJSC oferă un program de studii complex în domeniul științelor comunicării, având trei direcții de studiu: jurnalism, comunicare şi relaţii publice şi publicitate. Alături de cadre didactice specializate în acest domeniu, la FJSC predau unii dintre cei mai cunoscuţi profesionişti din domeniu.

Fondată în 1990, FJSC îşi propune să prezinte studenților bazele comunicării de masă, tehnicile şi exigenţele morale ale jurnalismului, înțeles ca reflectarea curentă şi raţională a evenimentelor, prin presa scrisă, audiovizuală sau online. FJSC oferă posibilitatea aprofundării cunoștințelor în domeniul comunicării cu aplicații în sfera relațiilor publice şi a publicităţii.

European Broadcasting Union (EBU) este cea mai importantă alianță mondială a serviciilor publice de mass-media (PSM). Are 112 organizații membre în 56 de țări și 31 de asociați în Asia, Africa, Australasia și America de Nord și de Sud. Membrii EBU operează aproape 2.000 de canale și servicii de televiziune, radio și online și oferă o mulțime de conținut pe alte platforme. Împreună, ajung la o audiență de peste un miliard de oameni din întreaga lume, difuzând în 153 de limbi. EBU organizează în fiecare an Concursul Eurovision și este difuzorul Euroradio. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related