Beauty & Digital Marketing: Yves Rocher x Canopy 

Beauty & Digital Marketing: Yves Rocher x Canopy 

Ana Popescu - Head of E-commerce & Digital Yves Rocher: "Am ales o colaborare de lungă durată cu Canopy având în minte niște criterii foarte clare: ne-am dorit o agenție cu expertiză, atentă la nevoile noastre, proactivă și care oferă tot suportul și knowhow-ul necesar pentru a ne atinge obiectivele și a ne înțelege businessul cât mai bine. Iată-ne acum, 4 ani mai târziu alături de Canopy. Curiozitatea, proactivitatea, capacitatea de inovare sunt doar o parte din ceea ce ne oferă echipa noastră."

 

Începuturile colaborării Yves Rocher & Canopy 

Vorbim de începutul anului 2019, an în care marketingul digital a luat o amploare foarte mare și în care un mare procent de business-uri care încă nu o făcuseră, au optat pentru migrarea accelerată către digital.

După o perioadă în care Yves Rocher a pătruns destul de timid în online, prin intermediul departamentului intern de marketing, au decis că este momentul să apeleze la o agenție de experți specializați în performance marketing.

Așa cum obișnuim să o facem cu toți clienții noștri, într-o primă etapă ne-am focusat pe analiza istoricului din conturi, pe analiza pieței, a competiției și pe o auditare cât mai complexă a site-ului.

După o perioadă de stabilizare și îmbunătățire a campaniilor, am început să creștem accelerat, primul peak fiind chiar la început Q4 2019. Vorbim de o creștere în acest quarter a numărului de conversii și a revenue-ului cu aproximativ 200%, o reducere în jur de 60% a costului pe conversie, în contextul în care bugetul a fost majorat cu doar 33%.

Profitând de această perioadă prosperă, am putut extinde strategia la nivel de obiective, canale, targetare și bugete. Ulterior, focusul a fost pe dezvoltarea strategiei și, bineînțeles, scalarea business-ului de la un an la altul.

Ivona Gal -  CEO Canopy: "Faptul că noi, ca agenție, am crescut atât de mult în ultimii ani a venit cu numeroase beneficii pentru clienții noștri. Vorbim nu doar despre faptul că avem acces la numeroase tool-uri pe care doar o agenție premium le are, ci și despre creșterea constantă a echipei din punct de vedere knowledge și ca număr total de specialiști. Aceste lucruri au facilitat de-a lungul anilor colaborarea cu Yves Rocher și ne-au dus la rezultate de top."

 

Evoluția strategiei de promovare 

Includerea în strategiile de marketing a online-ului este absolut necesară și vine cu un impact major. 

Schimbare și adaptare, acestea sunt cele două cuvinte pe care le întâlnim cel mai des în digital, iar industria de beauty nu a făcut excepție. Am reușit de fiecare dată să ne adaptăm tendințelor din piață și șă venim cu soluții care să se plieze fiecărei nevoi pe care consumatorul o are. 

Perioada pandemiei a adus o creștere a numărului de conversii, peak-ul fiind în Q2 2020, când am înregistrat o creștere de aproximativ 60%. Totodată, s-a înregistrat creștere și la nivel de revenue, în special în paid search, unde am avut aproximativ +50% comparativ cu perioada anterioară. 

Cu toate că anul 2022 a adus cu sine o situație socio-politică și economică instabilă, am reușit să livrăm rezultatele așteptate. Un astfel de exemplu este și campania de Black Friday. Cu toate că previziunile din piață nu erau tocmai favorabile, am reușit să depășim cifrele din anii anteriori și să creștem volumul comenzilor. Anul acesta, Black Friday a generat un volum ridicat de comenzi, și o rată de conversie de peste 16%, livrând în același timp și un revenue foarte bun. S-a remarcat și o creștere a numărului de click-uri (cu peste 50%) și scădere a CPC-ului cu aproximativ 9% din rețeaua Google.

Strategia de promovare a cunoscut o evoluție constantă, fiind aliniată atât dorințelor grupului cât și tendințelor locale. În acest moment, ne bucurăm de o expunere crescută și o prezență multichannel, fiind întotdeauna deschiși la nou și dornici de a testa cele mai fresh tool-uri. 

 

O colaborare de succes 

Oana Vasilică - Team Leader Canopy: "Relația pe care o avem cu Yves Rocher este una extrem de solidă, bazată pe comunicare deschisă și feedback constant. În plus, există proactivitate de ambele părți, ceea ce ne face nu doar o echipă bună, ci o echipă cu rezultate de succes. "

Colaborarea dintre Yves Rocher România și Canopy este una de real succes, fiind transformată de-a lungul timpului într-un parteneriat strategic. Suntem o singură echipă, cu obiective comune, și ca în orice relație, comunicarea este cheia succesului.  

Am înțeles împreună că utilizatorul de astăzi își dorește un brand safe, un brand în care să aibă încredere. Siguranța și protecția datelor personale este un element cheie în digital, iar noi am pus de fiecare dată pe primul loc siguranța online a consumatorului. 

Chiar dacă noi, la Canopy, suntem focusați pe Performance, alături de Yves Rocher am reușit cu succes să creștem considerabil și pe zona de Awareness, aceste campanii fiind tratate de fiecare dată cu focus separat și cu o comunicare adaptată. Conform studiilor, în mediul digital, 89% din ROI este determinat de calitatea creativelor. Așadar, componenta vizuală contează enorm într-o campanie, tocmai de aceea producția video este un serviciu suplimentar pe care îl oferim prietenilor de la Yves Rocher.

 

Obiective comune 

Principalul obiectiv pe care ni l-am propus încă de la începutul colaborării noastre, a fost scalarea business-ului. Astfel, de la an la an ne-am dorit o creștere a numărului de comenzi plasate în website și a încasărilor. Pentru aceasta, am lucrat îndeaproape cu echipa Yves Rocher pe strategiile ofertelor lunare dar și a celor punctuale, urmând mai apoi implementarea, monitorizarea și optimizarea constantă a campaniilor. 

Așa cum ziceam anterior, focusul nostru este atât pe performance media cât și pe zona de awareness, având în față întregul funnel de marketing. În mod evident, în toată această perioadă am întâlnit diferite provocări, în funcție de contextele socio-politice și economice în care ne-am aflat dar, de fiecare dată am reușit să ne adaptăm strategia pentru a ne plia pe nevoile clienților și a ne scala afacerea totodată. 

Totodată, ultimii 5 ani au avut în vedere și creșterea brandului Yves Rocher în România. Fiind un brand francez, încă din 1959, care s-a extins treptat în celelalte țări, creșterea și menținerea unei notorietăți ridicate fac parte din obiectivele business-ului. 

Dacă ne îndepărtăm de zona de business, un obiectiv comun pe care îl avem este sustenabilitatea și protecția mediului alături de o viață responsabilă. Este cunoscut deja faptul că agenția noastră s-a implicat activ în numeroase acțiuni de CSR, dar și că Yves Rocher este despre frumusețe responsabilă, ingrediente naturale și protejarea biodiversității. Astfel, în strategiile noastre de promovare în online, pe lângă campaniile de performance pentru promovarea produselor, am introdus și campanii ce au ca principal scop educarea și încurajarea clienților în direcția de sustenabilitate, mai exact reciclarea recipientelor și protejarea mediului. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related