ontheroof și Fundația Metropolis ne demonstrează că uneori lucrurile mărețe se obțin cu un minim de efort

ontheroof și Fundația Metropolis ne demonstrează că uneori lucrurile mărețe se obțin cu un minim de efort

#facem și noi

Colaborarea cu Fundația Metropolis a pornit cu două obiective clare: să facem un bine, dar să-l facem foarte bine.

 

[Cum a început totul?]

Cu un ajutor mic, pe niște vizualuri de zi cu zi făcute de colegul nostru, Paul Tănase, și apoi cu câteva idei aruncate prin mailuri. Știam, însă, de la bun început că nu va fi vorba doar despre atât, pentru că toți ne doream mai mult.

Cauza pentru care ei luptă este una foarte actuală, dureroasă și emoțională pentru oricine s-a confruntat cu lipsurile sistemului de sănătate din România, iar armele cu care ei luptă sunt neconvenționale și foarte creative. Cei de la fundație sunt oameni îndrăzneți și asumați care au făcut tot timpul lucruri curajoase și smart pentru proiectele lor, așadar pentru noi a fost evident din start că suntem la masa potrivită, cu oamenii potriviți.

Fundația Metropolis militează încă din 2016 pentru cauza „Spitale Publice Din Bani Privați” cu un obiectiv ambițios: de a strânge fondurile necesare pentru renovarea și dotarea spitalelor de stat, din surse private.

 

[care a fost abordarea strategică?]

De aceea, prima provocare a fost găsim un fir roșu strategic care să li se potrivească, pe care să construim mai apoi narativul fiecărei campanii ce avea să urmeze. După o mapare atentă a ceea ce au făcut ei până acum, am observat că numitorul comun e controversa -- controversa bună, cea care provoacă pentru a face un bine.

Noi i-am zis ”Outrageous for a good cause”. Asta avea să fie mantra noastră, formula care să facă recognoscibilă orice campanie ontheroof x Fundația Metropolis.

Ne-a ajutat în susținerea acestui fir roșu și omul din spatele proiectului, Codin Maticiuc, pentru că spiritul lui se potrivea perfect cu mantra aleasă de noi, iar el a rezonat imediat cu direcția în care vrem să ducem comunicarea lor în perioada următoare: “Suntem datori să facem bine, cel puțin egal cu binele din viața noastră!”

 

[care a fost prima campanie împreună?]

Chiar dacă în România persoanele juridice au posibilitatea de a redirecționa la sfârșit de trimestru 20% din impozitul pe profit către o organizație non-guvernamentală, anul trecut peste 500 de milioane de euro au rămas neredirecționați, ceea ce putea fi echivalentul a 800 de secții complet echipate sau chiar construirea unui spital de la zero.

Mai mult, mai puțin de 10% dintre societățile comerciale din România aleg să direcționeze cei 20% din impozitul pe profit/venit, în ciuda faptului că procesul este unul foarte simplu, iar costurile sunt 0: aceeași sumă de bani dispare în conturile statului, fără urmă.

Era evident că cei 20% din mediul privat sunt o miză mai mult decât importantă pentru proiectul SPDBP.

 

[Dar cum faci să te vadă antreprenorii?]

După runde și runde, rute și rute, ne-am dat seama că răspunsul era sub ochii noștri, chiar în mantra noastră: „hai să-i provocăm! hai să le hijack-uim universul în care trăiesc ei!”.

Lumea antreprenorilor este plină de discursuri motivaționale, de citate celebre și cărți care te inspiră să acționezi, să treci la fapte și să dai totul.

Noi am vrut să „atacăm” acest discurs clișeu din mediul de business și să-i dăm un twist smart, tot inspirațional, dar cu alt scop: când vine vorba de ONG-uri, nu vorbim despre a reuși în afaceri, ci despre a reuși să faci un bine.

 

[Ce înseamnă 20% pentru 100%?]

Campania „20% pentru 100%” vrea să le arate întreprinzătorilor mici și mijlocii că nu tot timpul trebuie să dai totul pentru a avea rezultate extraordinare. O dată la 3 luni este suficient să dai 20% din impozitul pe profit pentru a avea un impact măreț.

Noi am vrut să demonstrăm că nu tot timpul trebuie să faci eforturi majore pentru a face schimbări semnificative. 20% poate părea un procent mic, dar dacă fiecare antreprenor ar direcționa acea sumă mică, la finalul trimestrului s-ar putea strânge o sumă îndeajuns de mare încât să construim un întreg spital.

Antreprenorii sunt mereu atenți la ce se întâmplă în jurul lor. Doar că asta e și problema: fiind la curent cu tot ce este nou, devine tot mai greu să le captezi atenția. De aceea, mesajul de care noi am avut nevoie a fost unul intrigant, care să te provoace puțin, să te facă să zici «Stai, cuum

La nivel de executție, am apelat la o serie de ambasadori curajoși, oameni de business foarte cunoscuți în România pe care i-am pus într-un mediu clișeu de video tip masterclass, am creat build-up pe succesul lor, apoi am venit cu twist-ul campaniei: citate inspiraționale, controversate, livrate chiar de ei.

Printre cei care au avut îndrăzneala de a fi cu noi sunt: Dragoș Petrescu (City Grill), Cristina Bâtlan (Musette), Dragoș Anastasiu (Eurolines), Sebastian Dobrincu (Storyheap), Marius Ghenea (Catalyst Romania), Cristian Onețiu (LifeCare).

 

Dragoș Petrescu (CityGrill) 

 

Cristian Onețiu (LifeCare)

 

Marius Ghenea (Catalyst) 

 

Sebastian Dobrincu (Storyheap)

 

Cristina Bâtlan (Musette) 

 

Dragoș Anastasiu (Eurolines)

 

[Ce încurajăm antreprenorii să facă?]

Să redirecționeze cei 20% impozit pe profit, până la 31 decembrie! Sau, la fiecare 3 luni de zile, contabilul fiecărui antreprenor poate să vă ofere toate detaliile

Dacă și tu ești persoană juridică și vrei să depui un minim de efort pentru lucruri mărețe, găsești toate detaliile pe site sau la adresa de mail [email protected].

Fundația Filantropică Metropolis este o organizație neguvernamentală, non-profit, înființată în 2007 cu misiunea de a construi o lume în care binele este firesc, iar din 2016, obiectivul acesteia a devenit acela de a renova spitale publice prin acțiunea ”Spitale publice din bani privați”.

 

[Care sunt echipele?]

Campania a fost gândită, documentată și implementată cu ajutorul oferit de echipa ontheroof:

  • Paul Tănase – Art Director
  • Cezar Dumitru Roșu – Graphic Designer
  • Cristian Jumară – Video Content Editor
  • Diana Miron – Social Media Manager
  • Diana Buzerinescu – Account Manager
  • Mihai Puținelu – Client Service Director

și susținută de echipa Fundația Metropolis formată din:

  • Georgiana Vlădescu – Marketing Manager
  • Codin Maticiuc – Fondator
  • Mircea Racoviceanu – Development Manager
  • Nadina Roman – Fundraising Manager

Filmările au fost realizate de echipa WeMaster, formată din Leca Dan, Alexandru Moise, Daniel Țăranu și Adrian Tudor. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ontheroof

Suntem o agentie independenta, infiintata in 2011 de doi juniori (pe atunci), inspirati de magia festivalului Cannes Lions. Am functionat o perioada ca agentie in cloud, cu multi creativi, specialisti din agentii... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related