Diana Șerban, DMBC: În 2023 conținutul de calitate este relevant, util și ușor de accesat

Diana Șerban, DMBC: În 2023 conținutul de calitate este relevant, util și ușor de accesat

Facem retrospectiva anului 2022 și punem pe hârtie lecțiile pe care le-am învățat în industria content marketingului. Ce a funcționat cel mai bine și ce continuăm în 2023? Află răspunsul în articolul următor.

Te-ai întrebat ce înseamnă content marketingul  și cum influențează acesta interacțiunea cu clientul? 40% dintre specialiștii în domeniu spun că marketingul de conținut reprezintă o parte foarte importantă a strategiei lor generale, conform Hubspot. Utilizarea internetului și a rețelelor sociale au transformat această industrie într-una importantă și în România.

 

Cum a arătat industria content marketingului în 2022

Atunci când vorbim despre tendințele din 2022 aducem în discuție prezența conținutului de tip video, implementarea conținutului interactiv și dezvoltarea unei voci puternice a brandului. Acest lucru este evidențiat de un raport Wyzowl, conform căruia 86% dintre companii folosesc videoclipurile ca instrument de marketing.

Conform Hubspot, 82% dintre marketeri folosesc activ strategii de content marketing, în timp ce ultimul raport SemRush arată că în 2022 căutările de exemple de campanii de content marketing au depășit numărul de 6000 pe lună.

La nivel mondial, piața de marketing digital se află într-o creștere accelerată. Trendul se păstrează și în România, în contextul în care oamenii petrec în medie 4,8 ore pe zi pe telefoanele mobile, iar 7 din 10 minute le petrec pe o aplicație de social media, de jocuri online și platforme de video streaming. Astfel, în România, valoarea pieței de marketing digital a fost, în 2022, de aproximativ 140 de milioane de euro, potrivit Financial Intelligence.

În ultimii cinci ani s-a tot vorbit despre content marketing astfel încât acum este de la sine înțeles că nu prea mai poți face marketing fără componenta de content. Ce mi se pare important pentru 2023 este să înțelegem cum putem să ieșim în evidență, prin conținut, într-un mediu online care funcționează ca o rețea de conexiuni în care toată lumea creează conținut. Răspunsul este simplu: creează conținut relevant, util și ușor de accesat”, spune Diana Șerban, Fondator și CEO DMBC - The Media and Branded Content Company.

 

Top 5 trenduri în content marketing care vor continua să aducă rezultate în 2023

În ultima perioadă, am observat trenduri puternice în domeniul content marketingului, care au ajutat la îmbunătăţirea rezultatelor pentru mai mulţi marketeri. Cum arată aceste trenduri? Descoperă-le mai jos:

1. Conținutul video.

Nu te teme să experimentezi diferite tipuri de conținut. Astfel, înțelegi ce rezonează cel mai bine cu publicul tău. 64% dintre marketeri își propun ca bugetul lor video să crească în 2023 comparativ cu 2022, conform Content Marketing Institute. Conform Hubspot, 84% dintre oameni spun că au fost convinși să cumpere un produs sau un serviciu urmărind videoclipul unei mărci.

Unul dintre clienții noștri din industria Wellbeing căuta modalități de ajunge la  publicul țintă mai eficient. Așadar, am început să  intensificăm prezența  pe LinkedIn, unde publicul său țintă a fost identificat. Am observat îmbunătățiri în interacțiunea publicului cu conținutul publicat,  iar interacțiunea directă generată de campania noastră de ABM (account based marketing) a generat lead-uri valoroase pentru client. 

 

2. Conținut personalizat.

Puterea conținutului calitativ constă în capacitatea sa de a atrage și de a inspira publicul. Conform McKinsey Company, 76% dintre oameni nu rezonează cu brandurile atunci când primesc o experiență personalizată. Așadar, creează conținut special pentru publicul la care încerci să ajungi, indiferent dacă este prin segmentarea listei de emailuri sau prin personalizarea paginilor web. Acesta trebuie să fie bine scris, interesant și util. Să ofere valoare publicului tău și să-l ajute să-și atingă obiectivele.

De Crăciun, unul dintre clienții noștri și-a dorit să sporească gradul de conștientizare a importanței reciclării, de la becuri la brazi și lumini de brad. Am dat startul unei campanii integrate, cu landing page dedicat, Advent Calendar cu sfaturi sustenabile și concurs pe pagina de Facebook a clientului. Astfel, am reușit să creștem reach-ul paginii cu 2.0k% (658.663 de persoane care au interacționat cu brandul) și nivelul de engagement cu 182%.

 

3. Conținut în social media

Conform Hubspot, numărul utilizatorilor de rețele sociale va ajunge la aproape 3,43 miliarde în 2023. Astfel, sincronizarea este totul în ceea ce privește conținutul excelent. Timpul oportun pentru publicare este atunci când audiența ta este implicată și activă. Dar cum știi acest lucru? Experimentează! Urmărește activitatea în fiecare zi a săptămânii și orele până când observi trendul publicului tău. Și odată ce găsești un program de postare bun, respectă-l cu strictețe! Consecvența este esențială.

 

4. Conținut relevant pentru publicul tău și interesele acestuia

Începe prin identificarea nevoilor și dorințelor audienței tale. Căror întrebări le poți răspunde? Odată ce știi aceste lucruri, poți crea conținut care le oferă informații și soluții valoroase.

Pentru unul dintre clienții noștri din industria de beauty, obiectivul principal era de a oferi un sprijin consumatorilor înaintea și în timpul achizițiilor. Fiind o audiență cu vârste de peste 45 de ani, am propus o revistă tipărită de brand care să răspundă curiozităților cu articole informative și recomandări de produse. 

 

5. Conținut de calitate - prioritizează calitatea, nu cantitatea

Concentrează-te asupra conținutului a ceea ce scrii și mai puțin pe volum și densitate. Conform unui studiu publicat de Outgrow, 86% dintre cumpărători sunt dispuși să plătească mai mult pentru o experiență plăcută. Asigură-te că subiectul tău este relevant pentru publicul țintă!

 

Ghidul anului 2023  în content marketing

Cu ajutorul câtorva elemente cheie, strategia ta de content marketing va genera rezultate excelente în 2023. Iată care sunt acestea:

  1. Scrie conținut fără termen de valabilitate. Conținutul tău trebuie să fie relevant și util mult timp după ce este publicat.
  2. Creează conținut cu un scop. Tot ceea ce transmiți prin conținut trebuie să aibă un scop bine definit. Gândește-te cum poate ajuta conținutul tău afacerea sau audiența căreia te adresezi înainte de a-l publica.
  3. Fii autentic și transparent. Lipsa de autenticitate este resimțită imediat de către cititori. Fii sincer și evită să exagerezi cu vânzarea produselor sau a serviciilor tale.
  4. Adresează-te direct audienței tale. Ține cont de nevoile și dorințele lor - nu pierde din vedere publicul pentru care scrii.
  5. Asigură-te că website-ul și blogul tău sunt optimizate SEO. Acest lucru te asigură că publicul țintă găsește cu ușurință conținutul atunci când caută cuvinte cheie legate de nișa ta.

Unul dintre clienții noștri din industria de management al deșeurilor își dorea o mai mare vizibilitate în mediul online. Pentru blogul companiei, am creat un plan de conținut prin care am răspuns problemelor cu care industriile generatoare de deșeuri se confruntă. Am optimizat SEO articolele pentru ca informația să nu fie doar valoroasă, ci să și ajungă la publicul potrivit. Încă de la primele articole am reușit să îmbunătățim clasarea pe mai multe cuvinte cheie și să creștem rata de conversie a site-ului. Și nu doar atât. 

Content marketing-ul a dobândit proporții considerabile în ultimii ani. Este un instrument puternic dacă vrei să atragi mai mult trafic din partea publicului țintă și să ai mai mult succes în afacerea ta.

Dacă ești în căutarea unei companii de content marketing cu ajutorul căruia să-ți transformi ideile în rezultate, programează o întâlnire cu noi.

 _______________________
Diana Șerban, Fondator și CEO DMBC - The Media and Branded Content Company

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


D|MBC

D|MBC, The Media and Branded Content Company, este o companie de content marketing si branded media fondata in Bucuresti, in 2018, care opereaza pentru clienti din Europa Centrala si de Vest. Content marketingul a... vezi detalii »

Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related