Top 6 predicții și trenduri în publicitate creativă 2023

Top 6 predicții și trenduri în publicitate creativă 2023

Pe măsură ce lumea devine din ce în ce mai conectată și ne îndreptăm către o societate tot mai digitalizată, metodele de publicitate folosite pentru a ajunge la consumatori continuă să evolueze. RTB House analizează unele dintre cele mai importante tendințe de publicitate creativă: de la formatele playable (reclame care au o componenta interactivă ce simuleaza utilizarea aplicației/jocului)până la reclamele video interactive, care vă vor ajuta să vă adresați publicului țintă într-un mod nou și captivant și să vă mențineți afacerea în top în 2023.

 

1) Playable ads (reclamele care au componentă interactivă)

Reclamele cu care poți interacționa – playable ads – sunt o modalitate excelentă de a crește notorietatea brandului, de a spori interacțiunea și de a genera intenții mai ridicate de instalări ale aplicațiilor. Spre deosebire de reclamele tradiționale, acestea reprezintă un amestec unic de interactivitate și gamification, care ajută brandurile să maximizeze rentabilitatea bugetului prin implicarea utilizatorilor în timp real și sunt deosebit de eficiente în a capta utilizatori, deoarece le permit utilizatorilor să se joace pentru o perioadă scurtă de timp înainte de a decide să instaleze aplicația.

Populare în primă fază industriei de gaming, reclamele de tipul acesta sunt acum populare în numeroase alte domenii. Una dintre primele companii care s-a „jucat” cu astfel de reclame a fost Burger King, în 2017. A creat un joc simplu  și l-a integrat în aplicația sa mobilă. Statisticile de la Gamewheel, platforma folosită pentru a crea jocul, au arătat că, după numai 14 zile, au fost peste 300.000 de sesiuni, cu o rată de click de 40,25%. Mai recent, Lendi, o platformă australiană de credite online pentru  locuințe, a colaborat cu Meta și „a dezvoltat un calculator pentru refinanțare pe același tipar, obținând o creștere cu 20% a lead-urilor”.

Cele mai bune reclame de tipul acesta sunt cele care spun o poveste și sunt adesea o combinație de joc, tutoriale și call to actions (CTA). Tutorialele ar trebui să fie scurte, iar CTA-urile sa solicite utilizatorului să facă ceva și să se implice în proces. Mini-jocurile de tip puzzle sunt un alt mod distractiv și ușor de a ajunge la un public mai larg.

 

2) Reclame video interactive

Câteva tendințe modelează viitorul reclamelor video, dar niciuna mai mult decât anunțurile video interactive. Sunt un instrument puternic care pot ajuta la îmbunătățirea gradului de cunoaștere a brandului și la stimularea recunoașterii acestuia, la creșterea ratelor de conversie sau a șanselor unei a doua interacțiuni și la crearea unei experiențe mai interactive și mai memorabile pentru consumatori.

Acestea pot include funcții precum butoane interactive, zone speciale pentru click-uri, gamificare avansată și text. Cu toate acestea, cele mai bune reclame sunt concepute având în vedere utilizatorul final, adică acelea care îi permit utilizatorului să se implice mai mult în poveste și să își selecteze propriile experiențe unice.

Datele primare de vizualizare de pe dispozitivul unui consumator pot ajuta la setarea butoanelor interactive și a altor informații. De exemplu, dacă un utilizator a vizitat deja site-ul, un buton de tip „cumpără acum” poate fi o alegere mai bună decât „mai multe informații” sau „vezi mai multe”.

Un alt tip de clip interactiv sunt anunțurile video pentru shopping, care apar când un utilizator vizionează un videoclip despre un produs. Reclamele pot oferi, de asemenea, stimulente sau recompense care îi încurajează pe utilizatori să cumpere.

 

3) Bannere creative dinamice

Spre deosebire de bannerele clasice, cele dinamice – cunoscute drept rich banner-type – sunt animate în HTML5 pentru a crea o experiență interactivă. Acestea se pot mări, roti sau mișca odată cu scroll-ul în pagină. Bannerele pentru chat, de exemplu, sunt inspirate de chatbots și permit utilizatorului să interacționeze cu acestea.

Utilizarea acestui tip de bannere permite o mai mare flexibilitate și creativitate în industria publicitară, deoarece reclamele includ video și audio, jocuri, mișcare și alte elemente interactive care pot implica utilizatorul și pot ajuta la îmbunătățirea vizibilității și relevanței brandului. Ele pot fi, de asemenea, integrate în diferite formate de anunțuri și optimizate cu diverse tehnologii.

Reclamele de tipul acesta sunt rentabile și pot fi:

  • Personalizate pentru diferite campanii și audiențe
  • Testate cu testare A/B și testare multivariată
  • Updatate în timp real

Totodată, sunt ușor de creat și sunt excelente pentru campanii de branding, deoarece pot implica utilizatorii mult mai bine decât anunțurile statice.

 

4) Reclame audio programatice

Streamingul de conținut audio a crescut semnificativ în ultimii ani și, drept urmare, brandurile caută să introducă reclame audio programatice în strategiile lor de marketing.

Capacitatea sunetului de a captiva și de a reține atenția publicului îl face un canal de marketing valoros pentru brandurile care doresc să crească gradul de conștientizare și să stimuleze implicarea, deoarece ajută la stabilirea unei legături puternice și emoționale cu ascultătorii.

Anunțurile audio programatice pot ajuta la conectarea brandurilor cu publicul țintă la momentul potrivit și într-un mod captivant, folosind licitarea în timp real și tehnologiile de inteligență artificială (AI). Vocea, spațiul publicitar și durata potrivite pot juca toate un rol important în crearea unei impresii memorabile și de lungă durată.

Opțiunile de direcționare către public le permit brandurilor să vizeze anumite genuri, dispoziții și momente și, combinate cu capacitatea de a viza parametrii de pe dispozitive mobile și multi-device, brandurile pot lua decizii mai inspirate cu privire la publicul țintă. Tehnologia poate fi folosită pentru a crea o campanie audio sincronizată care poate genera o creștere a conversiilor, anunțurile fiind plasate înainte sau în timpul unui playlist.

 

5) Realitatea augmentată în display ads

Realitatea augmentată (AR) folosește camera de pe telefon pentru a suprapune elemente grafice și astfel utilizatoriii să interacționeze cu conținutul digital din lumea reală. Folosirea AR în display ads crește în popularitate, deoarece este modalitate eficientă de a interacționa cu potențialii clienți într-un mod mai captivant și mai distractiv decât anunțurile tradiționale. De asemenea, poate ajuta la stabilirea unor conexiuni emoționale mai puternice cu un brand.

Cu toate acestea, utilizarea realității augmentate poate fi un proces care consumă timp, așa că pentru a-l folosi la întregul său potențial brandurile trebuie să știe cum funcționează, astfel încât să poată alege cea mai bună imersiune pentru nevoile lor și să exploreze diferitele modalități de a încorpora tehnologia. Deoarece reclamele AR pot fi concepute pentru a se potrivi nevoilor unui anumit grup demografic, brandurile trebuie, de asemenea, să-și cunoască publicul țintă, declanșatorii care duc la cumpărare și modul în care clienții lor navighează și cumpără. De exemplu, un brand de machiaj poate crea o reclamă care le permite clienților potențiali să încerce diferite nuanțe de machiaj.

 

6) Dezvoltarea continuă a CTV (Connected TV) și OTT (Over-The-Top)

CTV și OTT oferă brandurilor o modalitate puternică de a viza anumite audiențe pe diferite dispozitive și platforme și apoi de a afișa reclame în pacementuri relevante, permițând o experiență mai personalizată a utilizatorului.

Statista estimează că numărul de consumatori de reclame OTT și CTV va ajunge la aproape 4 miliarde până în 2026. Acești utilizatori sunt de obicei foarte implicați, aleg cu atenție conținutul pe care îl urmăresc și tind, de asemenea, să vizioneze videoclipuri pe o varietate de dispozitive.

Există, de asemenea, o tendință puternică de abandonare a televiziunii tradiționale în favoarea platformelor de streaming.

Statisticile de la Zippia dezvăluie că furnizorii de cablu din SUA au pierdut 25 de milioane de abonați începând cu 2012, în timp ce veniturile în industria de streaming au crescut cu 340% din 2015 până în 2020. Constatările arată, de asemenea, că grupul de vârstă între 18-29 (34%) de ani este cel mai mare fără abonament de cablu TV.

Odată cu creșterea numărului de televizoare smart, utilizarea sporită a OTT și CTV este inevitabilă. Potrivit Strategy Analytics, la sfârșitul anului 2020, 34% din gospodăriile globale dețineau un Smart TV, iar până în 2026 se estimează că acest număr va depăși 50%.

 

Sumar

Este esențial pentru branduri să rămână la curent cu tendințele actuale și să exploreze noi opțiuni și tehnologii pentru a-și menține clienții interesați și pentru a se evidenția față de concurență.

Brandurile ar trebui să caute ajutorul unui partener de încredere care dezvoltă și utilizează produse și soluții inovatoare, cum ar fi RTB House.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related