Data Revolt: viziunea despre Data & Analytics pentru 2023

Data Revolt: viziunea despre Data & Analytics pentru 2023

Pași către maturitatea digitală a companiilor

Principalele direcții de dezvoltare pentru departamentul de Data & Analytics din Data Revolt pentru 2023 sunt în acord cu nevoile business-urilor cu componentă importantă de digital.

Liniile de forță pe care se concentrează departamentul

- ne axăm în continuare pe soluțiile și adaptarea la noutățile din zona de data regulations, ceea ce se traduce în securitatea datelor, protecția împotriva sancțiunilor din partea autorităților de reglementare, evitarea pierderii accesului la date
- dezvoltăm soluții de tracking server side GTM, ca alternativă la trackingul bazat pe cookies
- folosim expertiza în cookieless targeting şi strategii variate de zero-party data ca să ajutăm brandurile şi business-urile online să depășească aceste provocări ale lumii post-cookie, să le crească expunerea și să genereze performanță incrementală
- lucrăm la soluții de rapoarte automate și customizate, care să ducă instant la optimizări în business
-punem la dispoziția clienților noștri soluții privacy ready, care să respecte reglementările în vigoare și bunele practici din domeniu

 

Pe ce ne concentrăm intern

Direcțiile în care ne îndreptăm de la începutul lui 2023 consolidează echipa atât în zona de learning și skills, prin certificările la care am început sau urmează să începem să lucrăm, cât și în zona de soluții de tracking și colectare de date.

Avem dezvoltat un proces intern de migrare/ implementare GA4 după o metodologie proprie, rezultată din experiența acumulată de la numărul mare de clienți din industrii diferite și cu modele de business diverse pentru care am făcut implementarea.

Marian Becheanu - Head of Data & Analytics

Alături de certificarea întregii echipe în Google Analytics 4, suntem recent certificați Kochava - o platformă de măsurare pe mobile -  la nivel de agenție. Alte certificări În stadiu de proiect sunt Amplitude (product tool), Cloud Digital Leader și Adobe Analytics. Dezvoltăm în continuare parteneriate cu actori importanți din industrie, atât intern cât și internațional, păstrând direcția de dezvoltare pe care ne-am asumat-o: soluții complexe și eficiente de folosirea a datelor pentru businessuri.

Tot 2023 e anul în care vom crește în echipa de Data & Analytics capabilitățile de analiză de date în Python.

La nivel de soluții ecommerce care au datele la bază, vom continua să punem accent pe proiecte personalizate în care țintim optimizări la nivel de business.

Menținem standarde foarte înalte de securitate a datelor, garantate de certificarea pentru <siguranță în sistemul de management al informației>, conform cu standardele ISO/IEC.

În același timp ne concentrăm pe capabilitățile noi care apar în piață, cu o atenție specială acordată zonei de AI - recent am finalizat un parteneriat cu startup-ul londonez Flowpoint, care folosește inteligența artificială ca să analizeze traseul de cumpărare al userilor și să redea insight-uri valoroase pentru clienți.

Suntem în continuare conectați la subiect și vrem să funcționăm ca deschizători de drumuri pentru brandurile smart, care au posibilitatea să introducă cele mai noi și eficiente soluții AI driven în strategia lor de marketing.

 

Inovație

În zona de inovație ne propunem să dezvoltăm în continuare soluții customizate, împreună cu echipa de DEV de la Data Revolt. Câteva dintre soluțiile care sunt deja în dezvoltare sunt:

  • finalizăm dezvoltarea unui tool care să unifice landing page-urile și query-urile din Search Console cu revenue-ul generat de acestea și raportat în Google Analytics. Asta ne permite să avem acces la o imagine mult mai clară a rezultatelor organice și să urmărim impactul optimizărilor SEO cu mai mare acuratețe
  • continuăm să dezvoltăm soluții automatizate de validare a datelor pentru a elimina discrepanțele care apar între platforme - de exemplu pentru a minimiza discrepanțele între Google Analytics 4 și CRM-ul clienților de e-commerce
  • sincronizăm datele offline cu cele online, ceea ce oferă capabilități operaționale crescute pentru clienți: de exemplu, cu ajutorul unui ID unic pe fiecare lead în parte, putem măsura contractele încheiate offline
  • suntem deja pe roadmap cu soluții customizate de tracking server side pentru clienții noștri și datorită parteneriatului cu echipa Mad About Digital putem oferi soluții de top pentru provocările aduse de viitorul ”cookieless.”

 

Ce ne așteaptă?

Suntem în continuare atenți la provocările care ne așteaptă la nivel de piață în 2023 - tehnologiile noi, schimbările din zona de data-privacy și data security, reglementările instituționale ș.a.

Încercăm să anticipăm și viitoarele schimbări care pot afecta advertiserii digitali sau pot duce la situații legale neplăcute pentru businessuri, în lipsa unei reacții adecvate.

 

Eficientizare  cu ajutorul datelor

În contextul actual al economiei globale, cuvântul cheie este eficientizare, un proces în care datele au un rol esențial. Înțelegerea, interpretarea și analiza acestora ne permit să răspundem la întrebări de business, cum ar fi identificarea segmentului de utilizatori cu probabilitatea cea mai mare de a face o conversie, precum și să luăm decizii care conduc la o creștere a veniturilor, cum ar fi oferirea unui discount de X la sută pentru a recupera marja prin volumul de vânzări.

Obținerea datelor corecte și de încredere depinde de experiența specialiștilor implicați în strategia de colectare a datelor, dezvoltată în funcție de specificul și nevoile business-ului, dar și de tehnologiile și platformele utilizate.

 

Cookieless

Observăm în continuare trendul către cookieless world, ceea ce face activitatea advertiserilor și mai provocatoare, dar și spre tehnologii de colectare a datelor de tip server-side și măsuri de data privacy. În fața acestor provocări din industrie, rămânem proactivi și adaptam soluțiile digitale oferite prin identificarea și aplicarea unui mix optim între tehnologie, privacy și obiectivele de business ale clienților, astfel încât să obținem rezultate maxime cu resursele disponibile.

 

Democratizarea datelor

Un alt trend important care ia amploare este cel al data democratization, care propagă utilizarea datelor de către orice persoana din organizație, atât tehnică, cât și non-tehnică, pentru a lua decizii informate. Acest proces va duce la o creștere a maturității digitale a organizațiilor, contribuind direct sau indirect la eficientizare.

Datele vor ramane la baza deciziilor business-urilor online, doar instrumentele și procesele de dobândire și aplicare a acestora se vor modifica. Adaptarea rapidă la noile trenduri oferă un avantaj competitiv într-un mediu online din ce în ce mai complex. 

 

Data Revolt este o agenție multipremiată de data marketing, specializată în interpretarea și folosirea datelor de business în campaniile de performance / media, situată în top 3 agenții de performance marketing din România. Fondată în anul 2018 de profesioniști cu 18 ani de experiență în digital, în prezent agenția se bazează pe o echipă de peste 60 oameni, specialiști seniori în performance și programmatic, Analytics, SEO, content marketing, UX/ UI/ design, marketing automation, e-commerce/ comunicare, dezvoltare de platforme și martech.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Data Revolt Agency

Data Revolt este o agentie de data marketing, specializata in interpretarea si folosirea datelor de business in campaniile de performance/ media, situata in top 3 agentii de performance marketing din... vezi detalii »

Pozitii

Sectiune



Branded


Related