Next Advertising și FRF lansează Modele de Femeie 2023. O campanie pentru normalizarea prezenței femeilor în fotbal și oriunde, semnată de Naționala Feminină de Fotbal a României

Next Advertising și FRF lansează Modele de Femeie 2023. O campanie pentru normalizarea prezenței femeilor în fotbal și oriunde, semnată de Naționala Feminină de Fotbal a României

Avem echipă?

În condiții mai grele, cu încurajările timide ale suporterilor, dar cu mult hate speech, fetele de la Naționala Feminină de Fotbal fac exact ce fac și băieții: joacă fotbal. Iar toamna asta vor juca în UEFA Women’s Nations League, competiție europeană organizată în premieră în fotbalul feminin.

Cu o determinare fără margini și o dorință puternică de a schimba paradigma, FRF împreună cu Next Advertising lansează campania Modele de Femeie 2023, semnată de Naționala Feminină de Fotbal: o inițiativă ce are ca scop principal normalizarea prezenței femeilor în fotbal și oriunde.

Campania Modele de Femeie a fost creată în contextul participării Naționalei de Fotbal Feminin în competiția UEFA Women's Nations League.

UEFA Women's Nations League este o competiție europeană dedicată echipelor naționale și organizată de UEFA. Aceasta are ca obiectiv creșterea competitivității și a interesului în fotbalul feminin european, pentru ca acesta să devină mai atractiv în rândul fanilor. Echipele naționale concurează astfel pentru un trofeu european, dar, o dată la patru ani, și pentru calificarea la Jocurile Olimpice. Naționala Feminină de Fotbal a României joacă în aceeași grupă cu Finlanda, Slovacia și Croația, iar meciurile tricolorelor de pe teren propriu au loc pe Stadionul „Arcul de Triumf” din București.

În ciuda conversațiilor pe care am început să le avem referitoare la diversitate și egalitate, sportul rămâne un domeniu în care femeile se confruntă cu bariere și stereotipuri. Pornim de la fotbal, care este în mod tradițional un sector dominat de bărbați, și unde progresele în materie de egalitate de gen sunt îngreunate de constructele sociale ale feminității și ale masculinității.

„Ne propunem ca Naționala Feminină să fie o voce puternică pentru subiecte încă sensibile în societatea românească, precum: egalitatea de gen, mentalități conservatoare, sexismul. Frumusețea acestei campanii stă în autenticitatea ei și în curajul de a expune o serie de bariere reale cu care fetele de la Națională s-au luptat și pe care le-au doborât. Sperăm ca poveștile lor să inspire femeile și fetițele să aleagă ce își doresc în viața în ciuda obstacolelor și mai mult, ne dorim să atragem alături de noi publicul masculin: tați de fete, soți, frați, suporteri pentru a avea impactul dorit nu doar în fotbal, ci și în societate. Ne-am bucurat să descoperim în echipele Next și Greenmind Studio acceși pasiune ca a noastă pentru acest subiect și le mulțumim pentru implicarea peste așteptările noastre în dezvoltarea acestei campanii.", Iulia (Niculae) Cuciurean, Marketing Manager, FRF.

„În ultimii ani, la FRF am muncit constant pentru a îmbunătăți condițiile din fotbalul feminin pe toate planurile: de la vizibilitate, la infrastructură, la numărul de fete și femei care au posibilitatea de a juca fotbal. Ne dorim să construim un context sportiv și social în care fiecare fată se poate bucura de fotbal atât la nivel amator, dar și dacă își dorește să-l practice la nivel profesionist. Unul dintre rolurile fundamentale ale fotbalului este cel integrator, iar campania „Modele de femeie” vorbește atât despre bariere, dar mai ales despre șansele pe care fotbalul îl poate oferi atât jucătoarelor, dar și comunităților implicate în sprijinirea lui”, Emma Bârsan, Manager dezvoltare fotbal feminin, FRF.

Campania aduce în prim-plan modelul fotbalistelor naționalei României, care doboară bariere pe terenul de fotbal și în afara lui. Jucătoarele din Naționala Feminină de Fotbal a României joacă un rol activ în promovarea mesajului de normalizare a prezenței femeilor în fotbal și își împărtășesc poveștile personale despre provocările și succesele din propriile cariere. Ele devin modele pentru toate femeile și fetele care visează să își urmeze pasiunea pentru fotbal sau pentru oricare alt domeniu. Prin campania Modele de femeie ne dorim să încurajăm orice femeie, indiferent de domeniu, să-și spună povestea; să arate lumii cum a depășit prejudecățile care i-au pus piedică.

„Campania Modele de Femeie a apărut la fix in viața noastră, aici, la Next. Ne-am entuziasmat când am regăsit în brief cuvintele cheie pe care ni le dorim în cât mai multe dintre campaniile pe care lucrăm. A fost un brief cu o misiune clară, realistă, în care am regăsit evidențiate valorile pe care încercăm să le cultivăm și antrenăm zi de zi între și printre noi, în comunitățile din care facem parte, dar și în rândul audiențelor la care ajung campaniile pe care le semnăm. Mulțumesc echipei FRF pentru încredere, pentru parteneriatul transparent și pentru curaj; împreună am reușit în această primă misiune comună. Felicitări colegilor mei. 

Vă invit să vă lăsați inspirați de poveștile fetelor de la Națională, să le susțineți online și offline și să vă bucurați de sport. Ne vedem pe stadion! Hai, România!”,Raluca Toma, Account Director, Next Advertising.

„Când am primit brieful, nu știam prea multe despre fotbal, dar m-a prins cu dimensiunea asta a lui feministă. Un fel de ecuație cu stereotipuri şi constructe sociale. Ce să faci să fie girl-power, dar pe pozitiv şi fără să lovești în fotbalul masculin etc. 

Apoi le-am cunoscut pe jucătoare la photo-session, în timpul cantonamentului lor de la Mogoşoaia, şi lucrurile au devenit foarte personale. Am stat de vorbă cu orele, mi-au răspuns la o grămadă de întrebări şi m-au cucerit cu sinceritatea lor. Erau așa true şi puse pe treabă, veniseră acolo nu ca să dea bine în poză și să se facă plăcute, ci ca să fie așa cum sunt ele, forță. Am devenit instant fana lor.

Și niște săptămâni mai târziu eram pe stadion la România - Bulgaria, cu prietenii şi copiii. Am scandat şi am cântat din toți plămânii, fetele au câștigat meciul şi la sfârșit ne-am pozat cu ele, copiii au primit autografe şi bezele, iar băiatul meu de 11 ani (portar, si el) a zis ca a fost cea mai frumoasă noapte din viața lui. Și el zice asta doar de 2,3 ori pe an.

Acum știu ce-i un offside sau care-i diferența dintre campionatul intern şi cupă, număr zilele până la meciul cu Finlanda şi pot să zic că-mi place mult fotbalul. Nu feminin sau masculin, doar fotbalul şi atât.”, Maria Ionescu, Head of Copy, Next Advertising.

Biletele la meciurile din cadrul UEFA Women's Nations League pot fi achiziționate pe bilete.frf.ro.

 

CREDITS

Agenție – Next Advertising
Senior Strategic Planner: Florentina Dinu
Head of Copy: Maria Ionescu
Senior Art Director: Robert Zamfir
Senior Account Executive: Cristina Ciulacu
Account Director: Raluca Toma
Head of Digital: Cristina Barhan
Digital Strategist: Maia Tudorache
Senior Media Strategist: Maximilian Barat
Digital Copywriter: Tudor Neagu
Digital Art Director: Laurențiu Răfăilă
DTP: Răzvan B. Anton
Deputy Creative Director: Cezar Panait
Creative Director: Andrei Tripșa
Client Service Director: Ioana Căbuz

Client - Federația Română de Fotbal
Marketing Manager: Iulia (Niculae) Cuciurean
Brand Manager: Oana Koulpy
Specialist Comunicare: Nicoleta Coșoreanu
Manager dezvoltare fotbal feminin: Emma Bârsan

Producție & post producție foto: Greenmind Studio
Fotograf: Manole Sava
Producător: Ștefan Anger
Asistenți foto: Vlad Solomon, Dragoș Zamfir
Post-producție: Iulian Drăghici și Anda Durac

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related