Ce ne mai aduce Social Media sezonul acesta în materie de trenduri

Ce ne mai aduce Social Media sezonul acesta în materie de trenduri

S-a crăpat de toamnă, la meteo se anunță ploi, s-a dat ora și ne datorăm o răsplată pentru că intrăm mai devreme în bârlog. Practic, avem toate datele să spunem în gând „TikTok, TikTok, deschide-te”*, să ne uite Dumnezeu cu orele în timp ce scrollăm de ne cad degetele și musai până ni se înroșesc și ochii. Că n-o fi foc dacă ne prinde unu’ noaptea la Războiul Stelelor Verzi - faza pe trenduri.

 

Contentul rămâne, trendurile se duc

Ne-apucă poimarți dacă ne punem să le înșiruim. Și nu spun asta pentru că aș fi un saboteur, doar că e trist dacă aproape tot contentul pe care îl aduci pe o pagină din portofoliul tău este corespondentul unui profil în care te împiedici de giveaway-uri. Sau de cafeluțe, floricele și muțunache. Și nu prea văd ceva cool în asta. Double triple check me if I'm wrong.

Până nu demult era în haine de sărbătoare, de birou, de sală și cel mai mult în cele de casă, spiridușul. Știm cu toții. Aș vrea să fiu un spiriduș, cu o vioară și-un arcuș… S-ajung la tineee, într-un minuuut. Such a delight. Și ne mai mirăm de ce ne pleacă artiștii și că veteranii în trending pe YouTube își văd în continuare de viață. Asta-i, tati, unora le place jazzul, dar nouă…


„Aș vrea să fiu un spiriduș” versiunea old school. AMR 48 zile până la Crăciun

Cu alte cuvinte, sunt adeptul contentului care să rămână cool și după ce trendurile se duc. Adică îmi place să îmi pun energia în lucruri care mai și rămân. E o chestiune de afinități. Make it counts, not just viral. Adică… cum? Păi, hold your horses și tu puțin, că ne lămurim mai acuși.

Prima dată se ia pulsul. Ce se pretează pentru modul & direcția de comunicare agreate și ar putea pune în valoare brandul? Conținutul de tip evergreen, cu accent pe o anumită perioadă a anului (sau nu), marca ta înregistrată aka creează filtre (special effects) + încurajează comunitatea să le folosească. Iar acum pot să mă arunc să complimentez și fără dovezi. Pentru că sunt sigură că și tu ești de aceeași părere, anume că premiul pentru cel mai cool cont din ultimii ani se acordăăă… vola.ro. Vorba ceea, au un istoric și au rămas în arhiva memorială singulară sau colectivă cu idei pentru care să fie recunoscuți pe termen mai lung, nu doar că la final de zi au mai bifat o contextuală. Și bine au făcut.

Dar iată, totuși, și dovezile:

Se cuvine să ne reamintim că hazul de necaz este brandul național al românilor. Și nu de ieri, de azi, bașca de la Caragiale încoace. Iar călătoriile fără un mic băgăjel flancat chiar nu ar avea farmec. Cât despre aprecierile de la aterizare… aplauze pentru cunoscători! Numai unde n-am fost nu ne-am făcut de râs. Iar dacă nici Vola nu e îndreptățită să ia premiul I cu coroniță pentru cât de sincer le portretizează, atunci nu știu cine mai e… Aș mai adăuga și că umorul face casă bună cu spiritul civic. Fără să stau prea mult pe gânduri, mi-am amintit de #HelpforUkraine, #AcasăRegăsit & #VolaTeAjută, doar o parte din campaniile lor. Ceea ce ne confirmă că se întâmplă să mai fie și oameni buni printre noi. There is hope.

 

Te fac o tură și printre alte conturi și pagini cool din arhivă?

Acum că am stabilit că dacă nu mergi neapărat cu valul ajungi să ai mai mult de câștigat, o să facem o scurtă trecere în revistă a conturilor și paginilor care au adus și propriul haz, nu sunt doar studiu de caz. Nu te aștepta la ceva care nu s-a mai făcut, nu s-a mai văzut, de auzit nici nu mai zic. Și nici la o pleiadă de exemple, căci dacă era după mine…
Pe această cale îmi cer scuze la conturile de la care am primit top fan badge și nu le voi menționa acum, dar mă voi revanșa. Mulțumesc! ;)

Las, totuși, aici cele mai bune referințe care mi-au venit în minte și care au acel juicy touch of (personal) branding.

Voilà!

 

Cu alte cuvinte, să te stârnească și azi, și mâine, și oricând. Nu doar să te facă să reacționezi la ceva viral și cam atât. Adică, în ordinea numerelor de pe tricou ale domnilor mai sus aleși, ar însemna să rămâi la curent cu noutăți jurnalistice, nostime, muzicale sau din marketing adunate, de pe plaiuri locale sau de peste hotare. Like, share, subscribe, toate alea. Nu te grăbi să dai scroll final, că mai am și niște branduri preferate. Și nici conturile mai sus numite nu le-am pus doar așa, anapoda. Nici într-un caz.

 

La pomul lăudat să te duci cu sacul

Ca să lărgim cercul, am ales pagini de branduri cam de aceeași factură, libertine zi-lumină, care au în spate creativi pricopsiți cu idei bunuțe, un combo chiar reușit de copy & artsy, dar probabil nu îi vom afla niciodată cu nume și prenume. E bine că măcar se știu ei. Acum, fără să devenim prea poetici, să luăm aminte la ce au făcut mai bine, always politically correct și fără separatisme. Că e doar un strop până să stârnești dragonii. Dar polemicile nu duc nicăieri.

Într-o notă optimistă a acestor vremuri post-pandemice în care au luat-o razna algoritmii, testul suprem este să rămâi relevant mai degrabă decât viral. Nu ca trenurile în gară. Oricine își dorește să dea ora exactă, dar mai îmbucurător de atât este atunci când comunitatea te asociază cu un brand fain, care oferă produse și servicii de calitate superioară, dar mai ales atunci când oamenii mai și interacționează. Fapt ce te ajută să generezi idei și pentru restul conținutului ce va să vină.

 

Zi ca ei, dar fă ca tine! ;)

Când trendurile ne vin în întâmpinare cu „scâr!”, „mâr!”, „bâr!”, degeaba ne agităm noi să le replicăm, când, în fapt, „marea de oameni” la care ajunge postările noastre reacționează, în 90% din cazuri, la acel tip de content cu care se identifică. Oricât am spune că nu e așa, noi, românașii, avem sânge de nostalgici. Că tot veni vorba, 1 Decembrie e după colț, deci un prilej numai bun să apretăm tricolorul și să pregătim postarea cu #mândrucăsuntromân. De EURO 2024 nici nu mai zic. Avem echipă, avem valoare, avem echipa cea mai tare… doar dacă pronosticurile ne ies câștigătoare.

Din infinitatea de combinații de pe feed-ul mare, au sădit semințe bune sau altoi și au răsărit flori chiar mișto pe conturile Bookster, WWF România, Kaufland România și Cappuccino Story. Am ales câteva exemple, atât cât mi-a permis spațiul, dar tu poți să le studiezi, mai pe larg și să navighezi direct la sursă. Acum, numai contra să nu fim și să spunem că e mai cool filmul după ce am citit cartea, să nu ne emoționeze câtuși de puțin urșii panda, să ne prefacem că acum nu coborâm la fel până în fața blocului sau că felicitările de pe-o bună dimineață nu ne dau o poftă de viață de nestăvilit.

There is always room for a coffee, holidays and a good book. And a little bit of history, though.

E cool și să sari la beregată, dar dacă inculpatul e afară și semi-dezbrăcat, raportul de forțe nu e același, versus în pijamale, pe canapea. #hatzjohnutzule

De ce Junimea? Well - poate pentru că e un fel de 9GAG local care a trecut testul timpului - e un argument suficient de bun?

 

Bine, bine, și cu TikTok cum rămâne?

Mulțumesc de întrebare, chiar voiam să spun că un cont super autentic, dar care numără și conversii bunuțe de câțiva ani încoace este… da, da, ați ghicit, Familia Fălci. Nu puteam să nu îi aducem în discuție, mai ales dacă e să ne amintim la ce bartere notabile au luat parte. De la tigăi la teleshopping, casă de pariuri-nu-dăm-nume, economii în depozit-nu-la-ciorap (by ING) & invitația în emisiunea #LoveIsFunButComplicated (by Alist).

 

Se prea poate să fi lăsat o vagă (și falsă) impresie că merg contra vântului. Îmi pare rău să te dezamăgesc, dar chiar sunt fiartă pe newslettere. De exemplu, dacă vrei să fii la curent cu tot ce mișcă prin ograda Social Media, acesta este newsletter-ul la care dacă te vei abona, sigur nu vei regreta. Și pentru noutăți din digital marketing care să ajungă lunar în inbox-ul tău, click aici.

Am un feeling că tot nu mă crezi pe cuvânt, așa că o să închei cu notițele ultimului invitat prezent zilele trecute pe scena TNB, la GPeC Summit 2023. Sam Tomlinson - What 2024 have in store? ~ When everyone's doing, do something else. Bring emotion and share not what's featuring - this is what will work in 2024.

Nu mai știu de la ce ne-am luat, dar îți mulțumesc că ai stat cu mine la cioace până acum! În orice caz, testul suprem e să te mai oprești din când în când și din scroll și să viralizezi din brainstorming-ul tău. ;)

P.S.: Mercur a ieșit din retrograd, așa că nu mai ai nicio scuză să dai vina pe zodii și planete aferente, bariere și manevre colaterale. Hai, succes acolo!

*Valabil și pentru Facebook, Instagram & restul alaiului.

------

Emilia-Valentina Marin este geograf la baza, dar copy de profesie, inspirată de natură, dar și de călătoriile în lumea digitală. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related