[Rewind & Play] Dan Safta: Speranța mea este că o poveste bine spusă va continua să atragă și să mențină atenția, indiferent de durata ei. Iar asta se aplică și la reclame

[Rewind & Play] Dan Safta: Speranța mea este că o poveste bine spusă va continua să atragă și să mențină atenția, indiferent de durata ei. Iar asta se aplică și la reclame

Am auzit multe filme pe aici pe care lumea le asimilează anului trecut, dar de Nosferatu nu am dat până acum. E comparația lui Dan Safta, co-owner și video editor la The Postoffice. Dar să n-o luăm foarte în tragic, pentru că au fost și bune și rele pentru el, atât în viața personală cât și profesional, pe care le veți afla în interviul de mai jos.

"Pe plan personal, „proiectele” mele au fost despre a învăța să mă opresc din când în când și să mă bucur de lucrurile simple. Am început primele lecții de yoga, am ieșit mai mult din casă și m-am bucurat de seri în oraș cu prietenii", spune Dan.

Dan nu are frică de AI chiar dacă Beatles tocmai au luat un Grammy cu o piesă făcută cu ajutorul algoritmilor - până la urmă creativitatea umană va fi deosebită de cea robotizată, falsă, speră el. Cât despre attention span-ul uman - el mizează pe cât de captivant e conținutul, mai mult decât pe durata produsului creativ. Consumul și-a schimbat și el regullie, iar valorile și limitele pe care ni le impunem vor avea un cuvânt greu de spus, spune fondatorul The Postoffice.

 

Un titlu de film pentru 2024

Nosferatu :)) 2024 a fost anul căruia am refuzat să îi dau un review la final. Mi-a plăcut cât de cât sau mi-am pierdut timpul mai mult decât era cazul? Nu pot răspunde. Dar se pare că viața bate filmul, căci au fost și momente în care m-am simțit stors de energie (ca să continui comparația), dar și momente în care m-am lăsat prins de ritmul alert al proiectelor și de surprizele (plăcute) care au venit pe parcurs. Lumină și umbre, întocmai ca superba cinematografie a lui Robbert Eggers.

 

Cum a fost 2024 pentru tine

A fost un an plin, that’s for sure. Am avut multe proiecte, ceea ce ne-a ținut și în birou mai mult decât ne-am fi dorit, dar, în același timp, a fost benefic pentru a nu cădea pradă demotivării, mai ales în contextul social și economic actual. Am avut colaborări cu oameni creativi și deschiși, care acceptă feedback constructiv și își doresc să fie provocați cu fiecare proiect nou – iar asta a făcut diferența.

Greu a fost, ca de fiecare dată, să găsim acel echilibru ideal între muncă și timp personal, dar cred că asta e o luptă pe care o ducem cu toții în secolul în care trăim. Fiecare moment, însă, și-a avut rolul său. Ne-am regândit modul de lucru, ne-am dat timp să respirăm și am învățat să fim mai flexibili. Privind în urmă, a fost un an al adaptării și al creșterii, iar asta ne dă încredere pentru ceea ce urmează.

 

Proiecte importante 

2024 a fost un an de creștere atât pe plan profesional, cât și personal. Pe partea profesională, am avut ocazia, prin partenerii noștri, să lucrăm cu branduri mari precum Altex, ING, Eurolife, Regina Maria, Nestlé, Freshful, Sun Wave Pharma și LaborMed. Fiecare proiect ne-a provocat și ne-a scos din zona de confort, iar asta a făcut ca munca să fie și mai satisfăcătoare. A fost genul de an în care am simțit că am evoluat, nu doar ca profesionist, ci și ca echipă.

Pe plan personal, „proiectele” mele au fost despre a învăța să mă opresc din când în când și să mă bucur de lucrurile simple. Am început primele lecții de yoga, am ieșit mai mult din casă și m-am bucurat de seri în oraș cu prietenii. Am redescoperit cât de important este să-ți faci timp pentru tine și să te reîncarci, pentru că asta influențează tot ce faci, inclusiv la job.

 

Bilanțul agenției

We’re still here, so... :))
Noi zicem că bine. Am reușit să încheiem anul cu toate proiectele pe care ni le-am propus, chiar și sub presiunea timpului și a deadline-urilor strânse, am livrat eficient și am fost mulțumiți de rezultate.

Satisfacțiile vin odată cu proiectele pe care le ducem la bun sfârșit la The Postoffice și cu feedback-ul pozitiv primit de la clienți și colaboratori. Și cu siguranță, cea mai mare satisfacție este că putem fi în continuare prieteni, dar și lucra la fel de bine împreună chiar și după atâția ani (aproape 12!).

 

Factorii care au influențat cel mai mult industria creativă

Industria creativă este ușor de influențat (and not necessarily in a bad way) pentru că prin natura ei este construită pe inovație, pe adaptare constantă la tot ce se întâmplă în jur, tocmai pentru a se menține relevantă. Incertitudinile globale, fie ele politice, sociale sau economice, au un impact direct sau indirect asupra felului în care se creează și se livrează conținutul.

Mesajele trebuie gândite cu mai multă atenție, ajustate în funcție de context și de sensibilitățile publicului. Dar ce faci când o campanie, deja aprobată și pregătită pentru lansare, nu mai este relevantă în momentul în care trebuie să devină publică? O modifici pentru a o adapta noilor circumstanțe, o pui pe pauză și aștepți momentul potrivit pentru a o lansa sau renunți de tot la ea pentru a proteja imaginea brandului? Trebuie să iei decizii rapid și să te adaptezi.

 

Ce se întrevede în 2025

Adaptarea la context nu este o opțiune, este o necesitate. Am zice că este deja un reflex, mai ales pentru industria creativă. Cum ne-ai lovit cu un ciocănel, cum începem să lucrăm ca și când provocarea ar face deja parte din brief. Cât despre ce se întrevede în 2025, vrem să ne lăsăm surprinși. Miza rămâne să continuăm să lucrăm la proiecte care să ne inspire și să ne provoace să fim și mai creativi.

 

Trenduri

Cu toții ne-am săturat de conținutul lustruit, fad, în care se vorbește doar despre brand, fără a aduce nimic nou, fără a spune ceva relevant, indiferent de nișa despre care vorbim. Căutăm cu toții conținut real, relatable, care să combine autenticitatea cu storytelling-ul, și cred că asta va fi câștigul de acum înainte. Vrem să ne identificăm cu o poveste, cu un mesaj care contează. Și pentru că ne dorim să fim cât mai aproape de familiar... then nostalgia kicks in! Sub orice formă, am zice noi. Muzică, obiecte, amintiri etc. Și e o rețetă reușită. Adu-le oamenilor aminte de lucrurile plăcute pe care le-au trăit și îi vei câștiga.

 

Cum s-au schimbat obiceiurile de consum ale oamenilor

E foarte dificil să ții pasul cu tot ce se întâmplă în lume, cu toate știrile, articolele, postările de pe social media, podcasturile etc. Cred că nici dacă nu ai face nimic altceva toată ziua, tot ar fi imposibil să fii la curent cu toate. Motiv pentru care, acum  alegem să privim doar conținutul care ne captează atenția încă din primele secunde. Suntem mai selectivi în ceea ce privește brandurile pe care le susținem, suntem mai atenți la ce cumpărăm, la ce ne uităm și la ce nu. E un ocean de informație în care ne putem pierde foarte ușor dacă nu avem limite bine stabilite și valori pe care să le urmăm. Ceea ce nu poate fi decât bine, zic eu, pentru că ne forțează să fim mai conectați la ceea ce contează cu adevărat.

 

Cea mai Cea campanie din 2024

Pff... tough choice. Ce mi-a atras atenția în 2024 a fost campania ,,Winning isn’t comfortable’’, semnată de Nike, în mod special video-ul Stairs. Un mesaj excelent, din punctul meu de vedere, care nu vorbește doar cu și despre sport & sportivi, ci cu și despre toți cei care au un scop bine definit, toți care-și doresc foarte mult ca dorințele lor să devină realitate și muncesc zi de zi pentru asta. Avem nevoie de un astfel de reminder, indiferent de industria în care lucrăm.

 

Alegeri, crize politice și economice, schimbări sociale. Cum vezi tu lumea din jur? :) 

Aveți un minut să vorbim despre actuala situație politică? Avem, dar nu știu dacă ne dorim să deschidem acest subiect sensibil care probabil ne va lovi cu o și mai mare putere în 3... 2... Încă mai avem un pic de speranță că lucrurile nu se vor duce chiar atât de mult la vale; că mai avem în țara asta oameni cu intenții bune care ne pot salva din deciziile proaste luate de cei de mai sus, cu intenții mai puțin bune sau chiar fără habar de ceea ce fac.

Optimismul vine (și) din discuțiile cu cei din bula în care ne aflăm. Și cu cât suntem mai mulți și mai vocali, cu atât mai bine.

 

Temeri & speranțe

Având în vedere că recent o melodie Beatles recreată de AI a câștigat un premiu Grammy... suntem un pic temători că inteligența artificială ar putea depersonaliza industria creativă. Sigur, nici acolo AI nu a lucrat doar de unul singur, însă începe ușor ușor să acapareze industriile creative și nu numai.

Speranța este că, în ciuda evoluției tehnologiei, care ne ajută să ne facem treaba mai bine și mult mai eficient decât acum 10 ani, omul va rămâne în continuare centrul creației și vom putea delimita foarte ușor ceea ce este fake, de ceea ce este real și vulnerabil.

 

Lecții

Sunt mai multe lecții pe care le-am luat cu mine la final de an, în vacanța de Crăciun și sunt încă work in progress în ceea ce privește punerea lor în practică. Una dintre cele mai importante lecții este răbdarea, care se aplică la fel de bine și personal și profesional.

 

Trendul care a rupt cel mai tare in 2024 

Ciocolata Dubai :)) Glumesc, dar nu neapărat, pentru că a fost un trend care a venit ca de nicăieri și care încă mai rezistă.

 

Cât timp vor mai rezista reclamele de 30 și 45 de secunde în lumea video-urile de 5 secunde

Sunt naiv, încă mai cred că nu este vorba despre cât de lung este conținutul, ci despre cât de captivant e. Dacă oamenii încă mai rezistă în cinematografe la filme care durează 3 ore 35 (cu tot cu intermission de 15’, ce e drept), speranța mea este că o poveste bine spusă va continua să atragă și să mențină atenția, indiferent de durata ei. Iar asta se aplică și la reclame.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related