Când spui UNTOLD, te gândești la muzică, energie și mii de oameni conectați la același ritm. În 2025, în mijlocul acestui univers vibrant, am făcut loc unei povești despre zboruri reale care salvează vieți. Cu un concept creativ construit în timp record, am transformat standul Asociației Blondie într-o experiență interactivă unde festivalierii au putut pilota, au imortalizat momente în avionul Blondie și au plecat acasă cu amintiri și obiecte care poartă în ele un mesaj de speranță.
Acest proiect marchează începutul colaborării pastel cu Asociația Blondie, un prim pas dintr-o toamnă cu multe planuri comune și același obiectiv: să aducem mai aproape de oameni misiunea organizației și să strângem resurse pentru zborurile care fac diferența dintre viață și moarte.
Asociația Blondie este un ONG care oferă zboruri medicale gratuite copiiilor și adulților cu afecțiuni grave care au nevoie urgentă de tratament în străinătate. Din 2020, echipa Blondie a organizat sute de astfel de misiuni aeriene, transportând pacienții către spitale de renume din Europa.
Care a fost provocarea creativ-strategică?
Să creăm, producem și implementăm o activare BTL complexă – cu experiențe interactive, vizualuri memorabile, merch dedicat și mecanisme de donație, într-un timp extrem de scurt. Totul, în contextul unuia dintre cele mai mari festivaluri din România, unde atenția publicului este greu de captat și competiția pentru engagement este acerbă.
Soluția pastel
Pentru UNTOLD, pastel a construit un plan de activare cu atenție pentru fiecare detaliu, de la primele schițe creative, până la ultimul șurub al butaforiei. Conceptul a adus magia zborului în mijlocul festivalului și a transformat simpla curiozitate a trecătorilor în implicare reală pentru o cauză socială – atragerea donațiilor pentru achiziția unui avion-ambulanță.
- Simulatorul de zbor a creat o experiență imersivă care i-a pus pe vizitatori la manșa unei misiuni speciale: să fie piloți de bine.
- Butaforie foto în formă de aeronavă, un punct de atracție vizual, perfect pentru poze.
- Merch personalizat – tote bag-uri, tricouri, pin-uri, cu design dedicat, oferite celor care au ales să doneze
- Atelier creativ pentru copii și activități tematice, adaptate tuturor vârstelor
- Mecanisme de concurs live, prin care participanții la activare au putut câștiga bilete pentru orice destinație oferite de TAROM.
- Comunicare constantă pe social media, cu momente „best-of the day”, poll-uri interactive și updates în timp real, de pe teren.
De la concept la realitate, în timp record
În doar câteva zile, echipa pastel a coordonat întregul proces: de la strategie și creație, la producția tuturor elementelor, instalarea standului, training-ul voluntarilor și managementul activării pe durata celor patru zile de festival.
„Copiii noștri nu pot aștepta. La UNTOLD am arătat că, dincolo de muzică și distracție, există și loc pentru fapte bune. Fiecare donație primită la standul Blondie înseamnă un pas mai aproape de următorul zbor care poate salva o viață. Am început colaborarea cu pastel într-un context plin de energie și ne bucurăm că au reușit să traducă misiunea noastră într-o activare memorabilă. Este primul pas dintr-o toamnă în care vrem să arătăm că împreună putem să schimbăm destine”, spune Adelina Toncean, fondator Asociația Blondie.
Rezultatele
Standul Blondie a devenit punct de reper pentru sute de festivalieri și a generat donații ce vor finanța zboruri reale pentru copiii care au nevoie urgentă de tratamente medicale. Vizitatorii au plecat nu doar cu poze memorabile și obiecte de merch, ci și cu sentimentul că au contribuit la o cauză vitală.
„Nu există proiect prea mare sau deadline prea scurt atunci când miza este să aduci speranță. Pentru activarea de la UNTOLD, am pus în mișcare toate resursele noastre de creație și producție, pentru ca Asociația Blondie să aibă o activare memorabilă, care nu doar să atragă atenția, ci să inspire acțiune”, adaugă Dana Nae Popa, owner & managing director pastel.
Credits:
Echipa Asociației Blondie:
Adelina Toncean, Fondator
Adriana Crăciun - manager proiect
Ioana Dinu - manager proiect
Veronica Manea - manager proiec
Robert Mitroi, Social Media specialist
Echipa pastel
Dana Nae Popa, owner & managing director pastel
Ioana Duca, PR&CSR manager
Loredana Pogonescu – account manager
Bianca Ciortan – account executive
Andreea Lepădatu – account manager
Olga Dănilă – Social Media manager
Laura Iane – executive creative director
Cristian Godeanu – art director
Alexandru Roman - art director
Ana Levința – copywriter
Liuba Grecea - DTP
Anne Mitu – traffic manager

























