Sub privirile nostalgice ale celor doi bătrâni în granulație de film alb-negru se ascunde personajul colectiv, cu multiple personalități, despre care o să vorbim azi. Coada. Oh. Coada. Pentru români, ea a avut mereu mai multe fețe decât un actor într-o telenovelă. A fost trauma copilăriei, cu oameni înfrigurați și sacoșe goale. A fost dușmanul birocrației, un coridor de nervi și ștampile. A fost și proof-ul de hype, semn că undeva se întâmplă ceva „tare” și mai bine e să fii acolo decât să ai FOMO. Dar rareori a fost privită ca motiv de mândrie.
Pentru că, atunci când spui „coadă”, românul strâmbă din nas. Cum să faci campanie aniversară pe ceva ce oamenii asociază cu frustrare? Cum să iei un cuvânt pe care manualul de marketing ți-ar spune să-l ascunzi și să-l pui cap de afiș?
Și totuși, exact asta s-a întâmplat. Pentru că la LUCA, coada nu mai e de mult un inconvenient, ci un fenomen. O instituție urbană. O tradiție care s-a încăpățânat să reziste și să crească, indiferent de vreme, oră sau locație.
Noua campanie aniversară este semnată de SECTOR 7 HUB și pornește de la acest insight viu, cu mâini și cu picioare, bine înfipt în șir indian și absolut imposibil de ignorat: de 15 ani, la LUCA se stă la coadă. Nu e coadă de nevoie, nu e coadă de hype, e coada de tradiție. Agenția a ales să nu o ascundă, ci să o transforme în centrul poveștii, să îi dea rolul principal și să umanizeze cu un mix de autoironie și onestitate relația ei cu LUCA.
”Acum 15 ani, LUCA a pornit din pasiunea pentru lucrul bine făcut și respectul pentru tradiție, pentru gustul autentic. Cu multă determinare, împreună cu o echipă dedicată, care a înțeles misiunea asumată, LUCA a câștigat încrederea consumatorilor, prin calitatea produselor, prin preocuparea constantă de a inova – mereu în pas cu nevoile lor reale, și prin abordarea directă, cu umor, a comunicării. De la design-ul locațiilor, la sortimentație, de la imagine, la servicii, LUCA a urmărit mereu să evolueze iar relația cu publicul să rămână deschisă și onestă. Așa măsurăm noi succesul, prin milioane de clienți mulțumiți, mulțumiți chiar dacă au trebuit să stea puțin la coadă, căci, se știe: la LUCA merge repede!”, Manuela Martin, reprezentant TINERVIS GROUP SRL.
De la potențial punct sensibil la simbol cultural, coada de la LUCA a devenit badge-ul de onoare al brandului.
„Cred că putem spune fără să exagerăm că în relația românilor cu cozile e loc de câteva ședințe de terapie. Și poate nici nouă nu ne-ar strica una, pentru că am ales să construim campania aniversară LUCA pe un insight care te forțează să faci balet pe un teren minat: de 15 ani stai la coadă la LUCA. Ce ne-a sedus e că e genul de claim cu tensiunea și controversa de care au nevoie execuțiile memorabile. Și sincer, cozi la inaugurare am tot văzut. Dar cozi care rezistă 15 ani? Asta e deja un fenomen socio-cultural, dovada clară că LUCA chiar face treabă bună. Așa că am transformat o barieră de consumer experience într-un asset de brand, fără să facem rabat la onestitate: la LUCA, coada nu e o problemă, ci un badge of honor. Dacă oamenii aleg să aștepte, fie ploaie, fie vânt, înseamnă că merită. Și genul ăsta de „vino-ncoace” nu îl poți forța din copy. Ori îl ai, ori nu îl ai. Așa că, la 15 ani, n-am sărbătorit doar bunătățile LUCA și dedicarea celor care le plămădesc zilnic, ci și comunitatea celor care le iubesc destul încât să facă din statul la coadă o tradiție.”, Deiu Stanciu, Senior Copywriter SECTOR 7 HUB.
“Faptul că LUCA s-a alăturat portofoliului nostru e un semn că am mai crescut: mai maturi, mai consolidați și cu poftă de briefuri generoase. Rămânem echipă restrânsă, dar fâșneață, căutăm mereu insight-ul relevante. Uneori ne (mai) și flexăm creativ, atunci când avem loc și când ne lasă colega de la producție, căreia îi frământăm creierul la fel de intens cum frământa LUCA aluatul.”, Roxana Andrei, Managing Partner.
De 15 ani, LUCA adună oameni la coadă pentru produse proaspete și vibe autentic. Cu peste 160 de locații și o echipă de peste 3200 de oameni, brandul a devenit un reper urban și un fenomen social, în care statul la coadă s-a transformat într-o tradiție.
SECTOR 7 HUB este o agenție de creație independentă, cunoscută pentru campaniile curajoase și abordările cu twist de umor și onestitate. Echipa dezvoltă campanii integrate care transformă insighturi reale în povești culturale memorabile.
Echipă
Agenție
Raul Gheba – Creative Director
Deiu Stanciu – Senior Copywriter
Laura Fluture – Senior Art Director
Raluca Babei – Video Producer
Luiza Căruntu – Video Editor
Ștefania Stancu – Project Manager
Roxana Andrei – Managing Partner
Client
Oana Nuță – Manager Marketing
Ștefan Craiciu – Specialist Marketing
Producție
Director: Alex Coteț
1st AD: Costache Donici
DOP: Zoran Simulov
Gaffer: Adrian Bulgariu
Set Designer: Mădălina Matei
Props: Vali Svâc
Costumes: Ioana Mihăilescu
MUA: Raluca Moldoveanu
Hair: Luciana Manuela
PA: Cristi Sandu
Catering: Ana Saioc & LUCA
Music: Ovidiu Hardplay
Color: Laurent Morel
Casting: Agenția Connect Casting
Photo: Cătălin Olteanu
























