[Recap 2025] Bogdan Teodorescu: Hai să ne recalibrăm și ambiția, să ne reinventăm ca specie, să fim fix ca Hopa-Mitică. Dacă pare că nu-ți iese, încearcă pâna iese

[Recap 2025] Bogdan Teodorescu: Hai să ne recalibrăm și ambiția, să ne reinventăm ca specie, să fim fix ca Hopa-Mitică. Dacă pare că nu-ți iese, încearcă pâna iese

Oare o fi bine să ai opinii nepopulare despre AI în 2025 sau ne ține minte robotul și ne-o servește la Judecata Digitală de Apoi? Bogdan Teodorescu, Executive Creative Director VML, s-a înhămat chiar la două opinii. Una se referă la o anumită frână bruscă pusă AI-ului, atunci când va pierde controlul, fapt care ne va face să ne calmăm. A doua, ar fi că AI-ul ăsta și expune puțin ideile mediocre.

"Nu cred că mai e timp și loc de alintat, nu cred că moare advertisingul din cauza AI-ului, cred doar c-am fost puși pe 5x speed fără să ne facă cineva un instructaj înainte de cum să ne ținem bine în centuri. Și dacă tot am zis cred de o mie de ori, cred c-o să ne descurcăm și de acum înainte, sunt optimist", spune Bogdan.

Lucrurile s-au mișcat excelent în agenție, chiar dacă și-a petrecut ziua de naștere printre briefuri și pitch-uri. Despre provocările lui 25, satisfacții, idei și planuri pe 26, în cele de mai jos.

 

Un slogan pentru 2025

No time to die.

 

Frumos, greu sau urât în 2025

Senzația e că a trecut destul de repede și nu știu dacă e semn bun sau doar oboseală. Am avut două premiere anul ăsta: am făcut Covid pentru prima oară de la începutul pandemiei și m-a prins ziua mea la birou într-un pitch, ciocnind mailuri și pdf-uri. Pitchul l-am pierdut, dar am câștigat un brownie pe post de tort.

 

Bilanțul agenției în 2025

La începutul anului am lansat The Book Fact Checker. O idee curajoasă, care a pus elucubrațiile de pe net față în față cu adevărurile pe care le poți citi în titlurile din Cărturești. Și care ne-a adus două shortlisturi la Cannes. Am pus cea mai mare pernă IKEA ever la Bucharest Half-Marathon și-am zis că un somn bun face cât toate suplimentele și prafurile la un loc. Apoi am primit un wildcard pe un brand care nu mai era în portofoliul nostru, unde, în ciuda deadline-ului, am reușit să scoatem o campanie solidă într-un timp extrem de scurt.

N-am intrat în foarte multe pitchuri, spre deosebire de alți ani, dar cele pe care le-am avut au fost mult mai grele. Am convertit mai mult de jumătate și ne-au pus serios la treabă în a doua parte a anului. Multe execuții, am făcut rework după rework, a fost un efort intens să iasă ca-n ppt.

Am „terorizat” Bucureștiul de Halloween cu Fabrica Bântuită Fanta.
Am lucrat campania Coca-Cola de Crăciun, Tu faci magia, lansată chiar acum câteva zile, și mai avem ceva în pipeline cu care suntem foarte happy. Urmează să apară după ce ne trezim din mahmureala de revelion, so stay tuned.

 

Clienți, bugete & idei

A fost un an intens și pe verticala de Commerce, cu clienți regionali și globali, unde briefurile vin mai repede decât pleacă mailurile și prezentările. Am câștigat clienți noi locali, am „recâștigat” clienți mai vechi și vom face lucruri în 2026.

Evident că n-a fost totul lapte și miere. Am avut și campanii care au picat cu doar câteva zile înainte de producție. Genul ăla de momente care te fac să te uiți lung în tavan și să nu înțelegi cum pot să se canceleze bugete peste noapte. But that’s life, you can’t have it all.

Dar ne-au ieșit și idei pentru care ne luptam de ceva timp. Schimbând lentila prin care ne uităm la sărbători, am făcut împreună cu colegii noștri din WPP Finlanda, N2 Finland, o campanie de Crăciun diferită pentru fundația lui Martti Ahtisaari, fost președinte al Finlandei și laureat al Premiului Nobel pentru pace. Fără spoilere, e o reflecție a lumii în care trăim cu o imagine super crudă a realității prin care trece o mare parte din glob.

Per total a fost un an destul de echilibrat. Am tras tare mai ales spre final, când energia dispare treptat mai aproape de finish, dar reacția echipei a fost pe măsură. Și pentru asta vreau să le mulțumesc tuturor.

 

Ce s-a întâmplat cu industria creativă în 2025

Industria a tot primit o serie de firmware updates în ultimii ani. Acum însă pare că vine unul mai consistent. Nu ne-a apărut încă ultimul reminder cu „restart now”, dar e cert că pe final de an suntem cu toții mai buimaci de ceea ce trăim și citim day by day.

AI-ul a dat buzna și face repede și mult. Nu neapărat și mai bine, dacă nu-i spui exact ce vrei de la el. Ni se cere să fim mai eficienți. În același timp, e mai multă fricțiune. Devenim mai nesiguri, adunăm mai multe frustrări și ne văităm că s-au dus anii ăia mișto.

Nu cred că mai e timp și loc de alintat, nu cred că moare advertisingul din cauza AI-ului, cred doar c-am fost puși pe 5x speed fără să ne facă cineva un instructaj înainte de cum să ne ținem bine în centuri. Și dacă tot am zis cred de o mie de ori, cred c-o să ne descurcăm și de acum înainte, sunt optimist.

 

Factorii care au influențat cel mai mult industria

Boom-ul cauzat de AI, goana după growth, presiunea crescută pe bugete, așteptările mai mari și deadline-urile din ce în ce mai strânse.

Mai e însă o parte din presiune care vine din interior. Creativitatea a devenit mai pragmatică. Nu s-a schimbat doar cum lucrăm, ci și ce se așteaptă de la noi. Mai puțini artiști, mai multă presiune pe rezultate, totul într-un ritm mai alert. Și pe măsură ce crește ritmul, văd riscul să pierdem din drive și să ne lăsăm captivi frustrărilor.

Așa că hai să ne recalibrăm și ambiția, să ne reinventăm ca specie, să fim fix ca Hopa-Mitică. Dacă pare că nu-ți iese, încearcă pâna iese.

 

Hot-topicurile din domeniu

Multiplele completuri de judecată din tribunalul poporului creativ LinkedIn, post Cannes 2025.

 

Ce trenduri au contat cu adevărat în 2025 și ce a fost zgomot

AI, AI, AI. Trend, trend, dar și mult zgomot.

 

Opinia ta nepopulară despre AI

Arunc două.

Prima: cred că sunt șanse destul de mari ca la un moment dat să punem o frână bruscă. Cineva, cândva, cumva, o să piardă controlul, într-un fel sau altul. Nu mă refer la un scenariu apocaliptic, dar la un moment dat invariabil se va întâmpla o tâmpenie. Și după o sa ne liniștim un pic.

A doua: nu cred că AI-ul e vedeta în ecuația asta. A ridicat standardele, a grăbit viteza de execuție dar a și expus rapid conținutul și ideile mediocre.

 

Cel mai important lucru pe care oamenii din creație încă nu l-au înțeles despre AI

Cred că sunt atâtea tool-uri și LLM-uri, încât e imposibil să fi înțeles cineva absolut tot. Aș zice doar că merită insistat, e un aliat bun, însă nu ar trebui să fie the star of the show, e mai degrabă infrastructură.

 

Tagline-ul dat de AI pentru industria creativă în 2025: „Creativity loading… please do not unplug the humans”. Ce feedback îi dai

Nu știu dacă să-l cred sau nu.

 

Cea mai cea campanie din 2025

KitKat Phone Break. Atât de relevantă în 2025 și spune un adevăr simplu fără să-l moralizeze. Într-o lume bolnavă de doomscrolling, o înțelegi imediat și te regăsești în ea. E atât de simplă încât te enervează.

 

Cartea, serialul, mema anului, pentru tine

Hidden Potential – Adam Grant.
Cred mult în efort susținut, chiar mai mult decât talent per se. Nu mai e suficient doar să pleznești o idee bună sau un headline bombastic.
Serialul: Pluribus.
Meme-ul:

 

Ce se întrevede în 2026. Cum va evolua piața

Piața se va mula pe direcția în care se îndreaptă lumea.
Mai mult ca sigur va fi un an de tranziție, un an greu. Mai puțini bani în piață, mai puține agenții. Vedem deja ce se întâmplă la nivel global: fuziuni peste fuziuni și nume mari de agenții care au scris istoria advertisingului și care, brusc, devin istorie. Industria se contractă și intră într-o criză de identitate.

Pe de altă parte, valul ăsta transformațional care ne-a luat pe sus (sau pe care ne-am cocoțat, dacă tot am zis că sunt optimist) aduce cu el și oportunități grămadă. It’s up to us dacă profităm de ele sau nu.

 

Care sunt planurile pentru 2026

În primul rând, e clar că nici clienții nu traversează cea mai bună perioadă. Să înțelegem mai bine dinamica lor, să le înțelegem nevoile, să anticipăm potențiale probleme în business-ul lor și să venim cu soluții pe măsură.

Apoi, pe plan intern, consolidare. Echipe mai sudate, care lucrează mai bine împreună, cu mai multă încredere. Procese mai simple și mai clare. Să gândim mai simplu și să executăm mai bine, cu insistat mai mult pe craft, chiar dacă deadline-ul bate la ușă.

În tot contextul ăsta, WPP Open, ecosistemul care integrează AI la nivel de rețea, devine infrastructură pentru tot ce facem. Nu doar câștigăm timp, dar avem acces mult mai rapid la date și insighturi, ping-pong pe starting points să putem lua decizii mai bune și mai repede.

Mantra VML „create desire, monetize desire” ne oferă un cadru strategic clar: idei și campanii care nu doar construiesc branduri, ci sunt gândite încă de la început să genereze acțiuni din partea consumatorilor și impact în vânzări la nivel de tranzacții. Iar experiența pe care o avem în București în zona de commerce, dublată de work-ul livrat constant la nivel regional și global, ne dă sigur încredere.

 

Cele mai importante lecții pe care le iei cu tine din 2025

Chiar dacă pare greu pe moment, la un moment dat o să fie bine. Suntem într-un domeniu care merge mână în mână cu haosul, iar asta face parte din farmecul industriei, după mine. Lucrurile încep să se lege până la urmă, din tot haosul ăsta. We just need to keep walking. Fast.

 

Ce îi spui lui 2026?

Come as you are.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related