In promovarea vanzarilor, competitie care pune in valoare talentul, indemanarea, creativitatea sau perspicacitatea participantilor si care ofera acestora speranta obtinerii unor castiguri importante (premii in bani, excursii, bunuri etc.). Este o actiune care implica activ publicul participant, neglijabila in termeni de rentabilitate/vanzari aditionale, interesanta insa in materie de comunicare si care poate fi insotita de oferte speciale de pret, sampling, promovare prin intermediul vedetelor etc - pentru a-i spori impactul si eficienta. Spre deosebire de loterie (unde castigul tine de hazard), concursul se bazeaza pe o serie de probe care solicita cunostintele sau perspicacitatea concurentilor (premiile trebuie procurate inaintea inceperii concursului). Exemplu: concurs foto/de desene pe o anumita tema, cu premii; concurs de reportaje - cele mai bune subiecte vor fi selectionate de un juriu si vor fi difuzate de un post de televiziune. Tehnica de stimulare a unei echipe comerciale sau a unei retele de distributie prin oferirea de castiguri in bani, cadouri sau gratificatii morale, in functie de rezultatele obtinute. Operatiune de comunicare interna, aceasta trebuie sa permita, pe ansamblu, ameliorarea performantelor firmei (dezvolta spiritul de echipa, competitia, motivatia).






![[Gen Punk] Spurcăciune: Mi-ar plăcea să se facă întâi o revoluție etică în loc sa fie nevoie ca etica să încerce sa prindă din urmă fiecare trend nou tehnologic](https://media.iqads.ro/2025/07/fotojet-2025-07-03t134044-154-cover-410.jpg)







![[RDW x 10] Ștefan Ghenciulescu: Nevoile românilor se manifestă prea mult în foamea de metri pătrați, în obsesia încropelii, în primatul absolut al nevoii individuale](https://media.iqads.ro/2022/04/sg1-cover-410.jpg)
![[Film Production] Diana Păroiu: Este important să mă implic în filme care pot încuraja o schimbare a perspectivei, câtuși de mică. Cred că putem învăța din filme, eu una știu sigur că o fac](https://media.iqads.ro/2022/03/diana-paroiu-photo-credit-to-jimmy-ferguson-cover-410.jpg)


![[Gen Z] Radu Bucur: Sistemele de educație tradiționale trebuie să se adapteze. Presiunea pe care o pune Gen Z pe sistemele de educație, pe locul de muncă, nu are precedent](https://media.iqads.ro/2021/05/radu-bucur-ogilvy-cover-410.jpg)

![[Spațiul necesar] Irina Radu: În ultimii ani am observat o îndreptare a beneficiarilor spre amenajările interioare moderne, cu accente industriale](https://media.iqads.ro/2021/02/fotojet-2021-02-18t114105-644-cover-410.jpg)
![[Spațiul necesar] Ștefan Sava: Spațiul public nu este doar acel bulevard pietonal din centru sau o piață, ci el este generat și de multele spații mai mici răspândite prin oraș, un fel de „buzunare urbane”](https://media.iqads.ro/2021/02/fotojet-2021-02-10t152507-271-cover-410.jpg)
![[Spațiul necesar] Mihail Neagu: Flexibilitatea spatiilor a devenit o caracteristica foarte importanta. Sufrageria tinde sa devina un spatiu mai degraba public, decat privat](https://media.iqads.ro/2021/02/fotojet-90-cover-410.jpg)
![[Povesti de fotografi] Sorin Vidis: Fotografia in Romania e o sintagma care inseamna foarte multe genuri si tipuri de joburi](https://media.iqads.ro/2020/05/lptw1f1w-cover-410.jpg)


![[Act & play] Ionut Grama: Mi s-a parut mereu amuzant ca sunt recunoscut pe strada din reclame, si nu din film sau teatru](https://media.iqads.ro/2020/01/pjimage-17-cover-410.jpg)

![[HOW TO] "Dă-mi banii tăi. Metodă de copywriting". Campaniile de imagine, promoțiile și campaniile sociale](https://media.iqads.ro/2017/07/cover41-cover-410.jpg)

![[Check-in la stat] Alina Pedrescu, CFR Călători: Ne propunem să ne perfecționăm atât la nivel de mesaje, cât și ca imagini foto-video](https://media.iqads.ro/2016/11/collage22-cover-410.jpg)









