Ansamblu de mijloace promotionale, care vizeaza o prezentare si punere in valoarea activa, cat mai adecvata a produselor si serviciilor firmei, la punctele de vanzare; acestea sunt menite sa conduca la transformarea motivatiei de cumparare a clientelei in achizitie efectiva. Factor dinamizator al vanzarilor si de comunicare intre produs si consumator (ca ultima punte de legatura), rolul PLV este primordial in stimularea incercarii si cumpararii produsului (prima achizitie), in popularizarea si "impingerea" marcii catre consumator (in 55% din cazuri clientul se decide sa cumpere in ultimul moment, chiar la locul de prezentare a marcii). Exemple de mijloacele de publicitate comerciala utilizate la punctele de vanzare: - reclama grafica (afise, postere, pliante, cataloage de prezentare, brosuri, autocolante etc.); - reclama sonora (efectuata de vanzator cu prilejul vanzarii, difuzarea de anunturi/spoturi publicitare in magazin, folosirea de teme muzicale - cu prilejul unor demonstratii practice etc); - reclama video (prezentarea de filme video publicitare - Q-TV); - promovarea prin marca (imaginea si notorietatea marcii); - promovare prin ambalaj (V. dummy pack), punct de informare comerciala, - expozitii in magazin (stand de prezentare privilegiata, amplasament special, alee a marcii etc), demonstratii practice, sampling (stand de degustare), cadouri, obiecte promotionale, uniforma personalului etc.







![[Punct. Și de la capăt] Cătălin Rusu: Din când în când e util să redevii junior în ceva, să spargi bula propriei experiențe și să te arunci în necunoscut](https://media.iqads.ro/2024/01/download-cover-410.jpg)




![[Noii antreprenori] Miruna & Andreea Toanchină: Dacă acum 5 ani era o fiță să fii vegan, acum este o realitate ce este deja adresată de cele mai mari lanțuri de fast-food și snack-uri din lume](https://media.iqads.ro/2023/07/fotojet-2023-07-13t110514-237-cover-410.jpg)


![[Glamping in Ro] Alina Marinescu: Mi-am dorit sa fac ceva in Romania care sa inspire si sa arate lumii intregi cat de frumoasa este aceasta tara](https://media.iqads.ro/2022/05/fotojet-2022-05-25t110637-288-cover-410.jpg)
![[Veterani media] Nicoleta Rătescu: Dacă le știi pe toate de la început, unde mai e misterul, unde mai e plăcerea descoperirii?](https://media.iqads.ro/2022/02/cover-29-cover-410.jpg)




![[Creative Business] Alina Matei și Roxana Coman: Partea cea mai ușoară e să ai idei, partea cea mai grea e chiar să le faci să ajungă în mâinile clientului](https://media.iqads.ro/2021/06/tot-noi-doua-cover-410.jpg)
![[Noii artizani] Dana Dragomirescu & Alexandra Bordeianu: Natura adusa in interior nu este doar pentru eclectici, hipsteri sau pentru nostalgici. Este o necesitate](https://media.iqads.ro/2021/03/fotojet-2021-03-08t131701-850-cover-410.jpg)
![[Marcom 2021] Ivona Gal: Anul trecut nu a facut decat sa ne deschida mai mult apetitul de business, planning si evolutie](https://media.iqads.ro/2021/01/ivona-gal-canopy-cover-410.jpg)

![[SoMe 2020] Codrin Badescu: Pandemia a venit cu o reformă în social media, iar efectele ei s-au simțit în interiorul fiecărei comunități](https://media.iqads.ro/2020/07/codrin-badescu-cover-410.jpg)

![[SoMe 2020] Eva Coșa: Social Media a devenit ocazional un festival internațional de fake news](https://media.iqads.ro/2020/07/eva-cosa-cover-410.jpg)

![[Start in creatie] Rares Boghiu: Generatia mea se caracterizeaza prin libertate si dorinta de exprimare](https://media.iqads.ro/2020/05/poza-cover-410.jpg)










