Cel mai nou brand bancar, Idea::Bank, lansat cu idei fresh de comunicare

Cel mai nou brand bancar, Idea::Bank, lansat cu idei fresh de comunicare

Idea::Bank, parte a Getin Holding, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare poloneze, si-a lansat identitatea, filozofia si oferta bancara pentru publicul din Romania sub sloganul "Fresh banking from Poland" si o strategie care a pus accent pe comunicarea neconventionala.

"Am vrut sa transpunem cat mai bine in comunicare abordarea Idea::Bank: simpla, clara, pragmatica dar originala si indrazneata in acelasi timp. In plus, in aglomeratia de comunicare si mesaje, provocarea a fost sa ne diferentiem si sa fim vizibili cu o investitie optima. Astfel, a fost natural pentru noi sa alegem neconventionalul (de la teaser pana la invitatia la conferinta de presa) si on-line-ul pentru a pregati o lansare de impact", declarat Stefania Cristescu (Senior Manager Marketing si PR Idea::Bank).

 

"Povestea Idea::Bank este o povestea reala, lipsita de artificii, metafore sau lucruri fortate. Comunicarea si modul in care aceasta a fost gandita, tin cont de asteptarile consumatorilor: clar, transparent si la obiect.

«Nou. Simplu. Altfel.» sunt cuvinte care ne definesc perfect statutul: dezvaluim originea si modul de a face business inca din slogan si avem curaj sa intram pe medii de comunicare neconventionale, astfel incat mesajul sa ajunga si sa fie judecat in mod direct de clienti, fara clisee, creativ si functional. Toate acestea au facut din proiectul de lansare Idea::Bank un proiect cu adevarat altfel, la care am lucrat cu mare drag impreuna cu partenerii care au inteles dorinta noastra si au pus-o in practica exemplar." a declarat Cristina Sacuiu (Head of Advertising Idea::Bank).

Asa a aparut conceptul de teasing “Centrul Ideilor Abandonate”, un loc virtual unde oamenii au adus proiectele pe care, din diferite motive, nu au mai putut sa le concretizeze. Centrul Ideilor Abandonate si-a deschis filiale si in blogosfera, astfel ca Simona Tache, Cabral, Costin Cocioaba, George Buhnici, Alex Ciuca (hoinaru.ro), Marian Enescu (mariciu.ro) si Radu Dumitru au putut povesti despre ideile lor abandonate impreuna cu cititorii lor. Evident, o data cu aparitia Idea::Bank, Centrul   s-a desfiintat intrucat oamenii au gasit in sfarsit pe cineva care ii poate ajuta sa-si puna ideile in practica.

 Povestile pot fi vazute pe canalul YouTube al Idea::Bank

"De cand am primit brief-ul de pitch am lucrat cu bucurie si entuziasm. Ne-au inspirat si brandul si clientul care sunt, intr-adevar, ALTFEL. Iar rezultatul este o campanie ALTFEL pentru o banca. Pornind din ADN-ul Idea::Bank, am ajuns la Simplificare + Idea::Bank = ideile sunt puse, simplu, in practica. Asa ca in teasing ne-am jucat cu tensiunea universal valabila ca, de multe ori, trebuie sa iti omori ideile pe care nu apuci sa le pui in practica. Asa s-a nascut Centrul Ideilor Abandonate unde metodele de ucis ideile erau diverse: replici nasoale de la Micutzu, cantecul lui Mihai Constantinescu sau pura agresiune. Centrul s-a inchis odata cu lansarea bancii care a venit cu produse si servicii simplificate pentru ca oamenii sa nu mai fie nevoiti sa-si ucida idei", a declarat Andreea Ghenoiu (Group Creative Director, Jazz).

"E intotdeauna o placere sa faci lucruri frumoase atunci cand ai la baza un brandbook misto. De fapt, La Idea::Bank totul a fost misto: brieful, brainstorming-urile, ideile (si cele de trimis la centru, si restul:))), modul de lucru cu clientul. Sa nu mai zic de ziua de filmare in compania lui Micutzu. Si Mihai Constantinescu. Bottom line, abia astept inca un proiect asemanator!", a declarat Raluca Matei (Senior Art Director, Jazz).

Pentru a mari asteptarea legata de lansarea bancii, cu 5 zile inainte, site-ul de umor Times New Roman a luat initiativa de a dezvolta el insusi o banca - "Banca Times New Roman", o banca ideala dar din pacate virtuala, care si ea, la randul ei, a fost nevoita sa se inchida in momentul aparitiei Idea::Bank, deoarece era depasita de ofertele noii banci. Recunoasterea infrangerii nu a fost usoara. Urmariti aici cele mai tari episoade.

In paralel, in aceasta perioada, clientii bancii au primit o scrisoare de informare dezvoltata pe eticheta unei sticle de fresh, prin care erau anuntati in mod creativ ca banca lor isi schimba identitatea. Conferinta de presa de lansare a adus inca o inovatie in comunicarea bancara – sincronizarea unui eveniment organizat intr-un spatiu neconventional – Centrul IDA – cu o transmisiune live pe internet pentru bloggeri si jurnalisti din presa locala.

Echipele implicate:

Agentiile care au dezvoltat Campania de lansarea a Idea::Bank sunt Jazz Communication (strategie si creatie) si Rogalski Damaschin Public Relations (media & bloggers relations).

Echipa Idea::Bank:

Cristina Sacuiu (Popovici) – Head of Advertising
Mihaela Savu - Head of PR
Andrei Birsan – Marketing Project Manager
Stefania Cristescu – Senior Manager Marketing & PR
Ana Cernat – VP Retail

Echipa Jazz:

Valentin Suciu – Creative Partner & Regizor
Andreea Ghenoiu – Group Creative Director
Raluca Matei – Senior Art Director
Deiu Stanciu – Copywriter
Mario Nicolae – Art Director
Cristina Lungu – Senior Account Executive
Loredana Banica – Client Service Director
Irina Pencea – Managing Partner

Casa de productie video: Alien Film

Echipa Rogalski Damaschin PR:

Sorin Barariu – Communication Consultant
Cristiana Andrei – Social Media Manager
Eliza Rogalski – Founder, Head of Corporate PR

Echipa Magnetic Live (BTL):

Raluca Rasadean - Managing Partner
Radu Rasadean – BTL Manager

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related