Senior Interactive a dezvoltat pentru Orange o aplicatie de Mobile Augmented Reality: "Scrie pe cer"

Scrie pe cer" este "un serviciu de messaging care foloseste augmented reality”, realizat de Senior Interactive pentru Orange. A fost lansat pe 23 decembrie 2010 ca mijloc de a transmite urari de sarbatori celor dragi. Conform unui comunicat al agentiei, mii de oameni au scris mesaje familiei si prietenilor, atat din Romania, cat si din Europa, America de Nord sau Australia. Serviciul va continua sa fie activ pe parcursul anului, iar comunicarea in jurul lui se va intensifica in jurul sarbatorilor (Craciun, Valentine’s, 1-8 martie, Paste etc.).

Intr-un interviu acordat Digital.IQads.ro, Corin Chiriac (Senior Strategic Planner, Senior Interactive) explica: "In astfel de situatii (n.r de sarbatori), mesajele de pe site si vizualul se vor schimba in mod corespunzator, desi in principiu oamenii fac cam acelasi lucru, isi lasa mesaje si isi fac urari. De exemplu, de Valentine's, mesajul nostru o sa fie probabil: spune-i cat de mult o iubesti! In jurul acestor sarbatori vom comunica mai intens. Ei bine, perioada de 10 zile in care am comunicat de Craciun a fost o prima astfel de perioada, pe care am folosit-o pe post de test run".

Pentru a scrie pe cer, un vizitator al site-ului trebuie sa-si creeze un cont sau sa se logheze cu contul de Facebook si sa parcurga urmatorii pasi: alege un loc pe harta, oriunde in lume (locul in care se afla persoana careia mesajul ii e adresat), scrie mesajul, iar serviciul posteaza mesajul pe cer, in locul indicat de utilizator. Pentru a-l vedea, persoana caruia i s-a dedicat mesajul are nevoie de un smartphone cu GPS incorporat, sistem de operare Android sau iPhone OS si de aplicatia de mobil Layar - browser-ul de Augmented Reality. Oricine are un astfel de telefon poate vedea mesajele postate in locul in care se afla, accesand layerul "Scrie pe cer" din Layar.

“Proiectul ‘scrie pe cer’ a fost o provocare pentru noi. Augmented Reality si geolocalizarea sunt tehnologii noi, tehnologii ale viitorului, fascinante, care abia au inceput sa fie explorate. Orange este un brand inovator, in continua schimbare, care se adapteaza usor tendintelor tehnologice si comunica in pas cu acestea. Tocmai de aceea, cand ne-a venit ideea mesajelor 3D pe cer, am stiut ca ea este Orange.” spune Mihai Tataru, General Manager Senior Interactive.

“Cel mai incurajator a fost felul in care a fost primit proiectul de catre utilizatori. Am pus anuntul pe Facebook chiar in Ajun si in cateva zile au aparut sute de mesaje. E un argument foarte relevant pentru cat de deschisi sunt consumatorii la genul acesta de proiecte si ca atare pentru nivelul asteptarilor si curiozitatii lor in privinta noilor tehnologii”, declara Flavia Cozma, Online Communication Specialist in cadrul Orange Romania.

Acelasi comunicat Senior Interactive semnaleaza calificarea proiectului “Scrie pe cer” printre cele 6 proiecte internationale desemnate saptamna aceasta "Best Interactive of the Week" pe www.bestadsontv.com. Primele 2 pozitii ale topului sunt desemnate de un Guest Judge (care se schimba in fiecare saptamana), iar urmatoarele - de catre redactia Bestadsontv. Acest Top 6 lucrari "Best Of the week" (promovate pe homepage) se intocmeste pentru fiecare dintre cele 5 categorii de pe site (Tv, Print, Outdoor, Radio, Interactive). Campaniile care apar pe Bestadsontv.com sunt inscrise de agentiile/companiile care le-au realizat: cele in curs de desfasurare se pot adauga gratuit, iar pentru cele mai vechi este necesar un cont platit.

Proiectele calificate la Best Of sunt marcate cu un watermark reprezentand logo-ul site-ului. O alta agentie din Romania care a primit aceasta distinctie in categoria Interactive este X3, pentru proiectul D'Arc Mini Challenge. Printre agentiile din Romania care au avut lucrari calificate la Best of the Week de-a lungul timpului, in categoriile Tv, Print, Outdoor, Radio se afla Publicis, Propaganda, Saatchi&Saatchi, Grey, Mercury.

Echipa care a lucrat la proiectul "Scrie pe cer":

- din partea Orange: Flavia Cozma (Online Communication Specialist), Mirela Bosoi (Communication Manager), beneficiind de suportul lui Julien Ducarroz (Chief Commercial Officer al Orange Romania).

- din partea Senior Interactive: s-au implicat in realizarea, implementarea si comunicarea acestui proiect: Adrian Hincu (Account Director), Patricia Arbanas (Senior Account Manager), Ana Gheorghe (Senior Account Executive), Corin Chiriac (Senior Strategic Planner), Virgiliu Andone (Creative Director), Andreea Dragomir (Senior Copywriter), Marius Matei (Copywriter), Andrei Orcula (Art Director), Octavian Giosanu (Art Director), Daniel Pisica (Designer), Alexandru Vaduva (Team Leader Development), Stefan Zibilianu (Web Developer), Razvan Albu (Senior Project Manager), Teo Onicel (Team Leader Action Script).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Related