[MIPCOM, Cannes 2010 II] Despre iPad, branded entertainment si o mica divagatie

Si cum din discutii nu putea sa lipseasca vedeta acestui an, si fac vorbire despre iPad, un mesaj, nici macar nou, dar care a capatat noi valente, s-a facut remarcat: obisnuintele consumatorilor se schimba foarte repede. Toata lumea iubeste aplicatiile, indiferent ca sunt de mobil (indiferent de platforma de programare) sau de web si, mai mult decat atat, oamenilor le place ce pot face cu ele si mai ales cum pot interactiona cu diversele categorii de content. Userii vor sa aiba libertatea de a accesa contentul dorit, atunci cand vor si indiferent de pe ce device. Avand in vedere explozia de aparate, la ei acolo, deja nu se mai vorbeste despre online sau on air sau on mobile…la ei se spune on device.

Desigur, aici apar discutiile legate de drepturile de autor, cine le are si cum poate sa le foloseasca. Se fac asociatii si comisii, ba ale producatorilor, ba ale broadcaster-ilor, ba ale amandurora impotriva noilor media etc. N-o sa intru in acest subiect pentru ca ma depaseste, cert este ca in urmatoarea perioada o sa tot existe discutii pe marginea acestui subiect. Greu de reglementat si pentru ca experimentele vor continua, inovatiile vor tot rasari ca ciupercile dupa ploaie, iar in tot acest mediu toata lumea vrea sa se afirme si sa spuna ca el e primul. Unde mai pui ca banii investiti nu sunt chiar putini; dintr-una dintre conferinte am aflat ca dezvoltarea unei aplicatii de iPad (gen cea facuta de Disney pentru lansarea ToyStory2) poate costa pana la 1 milion de dolari.

Riscurile se justifica sau nu, important e ca la ei se misca treaba, ca industria lor e vie, ca nu stau sa discute despre cat costa un site, ca acolo clientii nu-si aleg agentiile doar pentru ca pe un slide al prezentarii pentru pitch scria Facebook. Si chiar daca o fac, o fac pentru niste bugete la care noi nici nu visam. Practic, aici cred ca e problema si de aici vin frustrarile celor din online-ul romanesc. Se uita afara si vad ca aici muncesc pe gratis. Dar si clientul, saracul, ce poate sa faca? Sa riste si sa faca un avion sau sa-si faca o flota de trotinete si pana la urma ajunge unde vroia sa ajunga? Acelasi Feltheimer zicea: “We have to be prepared to take risks, and prepared to make mistakes… there’s no going back, and the status quo isn’t an option.” Dar hai c-am divagat un pic…

Foarte interesanta a fost si discutia dintre Peter Tortorici, Presedinte al GroupM media & entertainment, Robert Friedman, Presedinte al Media and Entertainment @radical.media, US (acum parte a FremantleMedia), Douglas Scott, Presedinte al Ogilvy Entertainment USA, Marcus Vinton, Chief Creative Officer la Publicis si Dominique Delport, CEO Havas Media, Franta. Una dintre concluzii a fost ca accountii din agentii sunt din ce in ce mai nemultumiti pentru ca – avand in vedere explozia digitala si aparitia diverselor platforme de comunicare – au mai mult de munca. Corect. Diferenta dintre ei si noi o fac bugetele pe care lucreaza. Dar iar am divagat…

Oamenii astia s-au intalnit sa discute despre branded entertainment si despre cum s-ar putea integra mai bine lumea advertiserilor cu cea a producatorilor de content. S-a vorbit despre cele patru modele tehnologice (radio, TV, computer si telefon) care erau de sine statatoare si care brusc au inceput sa interactioneze intre ele si sa se completeze reciproc, dand astfel nastere la discutii despre cum masori aceasta interactiune. Apoi s-a ajuns la stadiul in care linia de demarcatie dintre ele s-a estompat aproape total dand nastere la confuzii si la discutii mult mai mari.

Concluzia panelului a fost ca lucrurile se misca foarte repede si jucatorii care vor sa aiba un cuvant de spus trebuie sa fie mereu pe faza. Asta e si farmecul jocului, nu? Pentru ca pana la urma povestea trebuie spusa, mesajul brand-ului trebuie transmis, iar audienta trebuie sa-l inteleaga si sa actioneze/reactioneze in consecinta. Povestea nu trebuie complicata, incalcita, ea trebuie sa curga cursiv si sa-l intalneasca pe consumator acolo unde este el.

Buzzwords of the year:

1. digital excitement

2. digital explosion

3. digital dollars

4. iPad

5. applications

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GroupM

WE ARE SHAPING THE NEXT ERA OF MEDIA. EVERY DAY. MINDSHARE, MEDIACOM, WAVEMAKER, ESSENCE, AND M/SIX—OUR AGENCIES ARE THE FRONT LINE TO A NEW ERA OF MEDIA STRATEGY AND INNOVATION. And because we have three of... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related