IAB MIXX Awards: Razvan Capanescu, Chief Creative Officer, McCann Prague - Despre creativitate, idei facute si ...nefacute

IAB MIXX Awards: Razvan Capanescu, Chief Creative Officer, McCann Prague - Despre creativitate, idei facute si ...nefacute

IAB MIXX Awards, singurul festival internațional de digital din România, invită agențiile de pe piața românească de advertising să-și înscrie campaniile realizate în 2018 pe site-ul mixxawards.ro până pe 21 octombrie. Cele mai creative, mai interesate și mai noi proiecte din industrie pot intra în competiție în cadrul uneia din cele zece categorii precum: "Most Experimental and Innovative Campaign", "Best Interactive Experience" sau "Best Native Advertising Campaign/Project".

Inainte de inchiderea perioadei de inscrieri, reprezentantii IAB au adresat cateva intrebari unor manageri din industria de digital marketing.

 

Razvan Capanescu, Chief Creative Officer, McCann Prague 

Cum îți dai seama că o idee are potențial?
O idee cu pontential prezinta cateva simptome, care pot fi invatate destul de repede de oamenii care lucreaza intr-o industrie creativa. Dar intotdeauna flerul va fi cel care face diferenta in cele din urma, nici o formula matematica nu va ajuta… pentru ca oamenii sunt imprevizibili si mai bine judeci ce ii va atinge tot cu stomacul decat cu un rational rece.
Totusi, cateva „simptome“ care ajuta la identificarea unui potential semnificativ intr-o idee ar fi asa: 1. are puterea sa te opreasca pe strada, din scroll-at sau din mestecat; 2. ai impresia ca nu ai mai vazut/ auzit asta niciodata; 3. iti produce o imediata empatie sau emotie de vreun fel (ai rade/ ai plange); 4. iti doresti sa o auzi/ vezi din nou, simti ca nu o sa te plictiseasca prea repede; 5. o poti reproduce simplu cuiva si nu o uiti usor (ca pe un banc bun).

 

Cum ai descrie drumul de la idee la implementare?
Tortura asumata. O data de sine – caci vei trai agonia de a gasi felul si destept, si slefuit intru perfectiune, dar si accesibil ca buget sa o aduci la viata – apoi tortura ideii, caci daca ii doresti viata, mai intai trebuie sa o calesti prin toate criticile inainte de a-i da drumul in aer. Vazut daca are sens din toate punctele de vedere, pana la auto-sabota si o lipsi de unele parti, tocmai pentru a o aduce la cea mai buna forma.

 

Prima idee de care te-ai îndrăgostit, în care ai crezut, dar nu s-a întâmplat?

O campanie gandita pentru o bere tare (cu continut mai mare de alcool), pe care o plasam in Epoca de Piatra ca si mediu al unor intamplari cu gesturi si apucaturi contemporane. Toate drepturile apartin agentiei Publicis Romania, agentia unde lucram atunci.
In continure cred ca ar fi fost super potrivita acelui brand si acelei perioade, cat si prilej de umor memorabil. Cam ce i-ar trebui in general unui brand de bere, avand in vedere ca toata categoria este despre cum sa nu te iei in serios de fapt. Dar nu s-a intamplat; cred ca la un moment dat ar merita reciclata acea idee.

 

Încotro te îndrepți atunci când ideea în care crezi nu vede lumina implementării? O abandonezi sau te legi de ea?
Am invatat ca intotdeauna sa reciclez ideile bune. Asemeni oricarui alt act artistic/ de sorginte creativa (de la literatura la pictura la film).

 

Ideile nefăcute pot fi resuscitate. Yay or nay?
Absolut! Uneori ocazia urmatoare cand ideea poate parea potrivita s-ar putea dovedi chiar o si mai buna oportunitate. Poate contextul socio-cultural se schimba intr-unul chiar si mai favorabil. E adevarat, pot fi si momente ratate, atunci cand ideea aceea ar fi fost sa perfect sa se intample doar atunci. Insa intotdeauna apare o alta ocazie de a valorifica o idee. Ca si specie, noi oamenii traim mai degraba in cicluri ce se repeta intr-un fel (vezi istoria).

 

Te-ai gândit vreodată să îți înscrii ideile nefăcute la un festival?

Cred ca am si facut-o o data. Aveau Ad’Or si AdPrint daca nu ma insel o sectiune fix pentru „necontractate“.
Si atunci dar si acum cred ca sunt super-inspirationale multe din lucrarile dintr-o astfel de categorie (din simplul fapt ca probabil au ajuns asa din cauza de prea mult curaj). Deseori, pur si simplu expunerea catre o pereche de proaspata de ochi salveaza o idee. Salut o asemeena initiativa, pentru ca sunt convins ca ideile bune nu ar trebui sa ramana intr-un sertar.

 

Despre IAB MIXX Awards 2018
Criteriile de jurizare pentru campaniile înscrise sunt bazate pe standardele internaționale folosite în toate țările în care este organizată competiția IAB MIXX Awards. Obiectul este acela de a identifica idei și proiecte care inspiră și educă piața din România cu privire la puterea comunicării în online.

Finaliștii și câștigătorii festivalului vor fi anunțați și premiați în cadrul unei gale organizată la Beans&Dots pe 16 noiembrie. 

În plus, campaniile care sunt remarcate în cadrul festivalul din România au acces la IAB MIXX Awards Europe și IAB MIXX Awards SUA, acolo unde pot concura împotriva câștigătorilor din alte țări.

Sponsorii IAB MIXX Awards Romania 2018 sunt: Beck's, Staropramen, Group M - mPlatform, Renault Romania, Cramele Averesti, Tchibo, Douglas Romania

Parteneri media: Ringier, InternetCorp, ProTV, RCS&RDS, ThinkDigital, ArboMedia, 2Performant, NetGeo, Femeia.ro, Cosmopolitan, IQads.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related