Peste 30 de bloggeri implicati in campania Unilever Food Solutions – "My doggy bag is a goodie bag"

Peste 30 de bloggeri implicati in campania Unilever Food Solutions – "My doggy bag is a goodie bag"

Campania "My doggy bag is a goodie bag", initiata de Unilever Food Solutions si implementata de MakeSense PR si the Syndicate, a implicat participarea a 30 de bloggeri cu o audienta medie de 20.000 de cititori/luna si a generat 400 de comentarii pe bloguri si 500 de like-uri si share-uri pe Facebook, potrivit unui comunicat emis de MakeSense PR.

Actiunea a pornit de la rezultatele raportului global "Bucatarii sustenabile: Cum reducem deseurile alimentare", care arata ca anual se arunca 3 milioane de tone de mancare, dintre care 1 milion de tone provin doar din farfuriile consumatorilor.

Campania a inceput cu o etapa de teasing de 2 saptamani pe pagina de Facebook Unilever Food Solutions Romania (unde s-a postat zilnic un reportaj foto din Centrul Vechi al Bucurestiului) si pe blogul lui Cabral, endorserul campaniei, care a dezbatut cu cititorii problema doggy bag-ului (o punga in care se pune mancarea ramasa de la restaurant pentru a fi consumata mai tarziu). Tot pe Facebook a fost lansata o cauza pro doggy bag.

Inainte de revealing, discutia despre acest comportament a ajuns in topul discutiilor online in saptamanile 12-18 septembrie si 19-25 septembrie, conform refresh.ro.

Revealing-ul a fost in cadrul evenimentului "My doggy bag is a goodie bag", organizat in Centrul Vechi pe 23 septembrie, zi in care mai multe promoterite au impartit peste 5.000 de pungi de hartie in zona pentru a le explica bucurestenilor iesiti in oras conceptul de "doggy bag" si pentru a-i indemna sa ia acasa mancarea care le va ramane in farfurie.

 

Bloggeri, reprezentanti Unilever Food Solutions si din presa au participat la intalnirile care au avut loc in 4 localuri din Centrul Vechi pentru a discuta despre acest obicei si pentru a veni cu idei de reducere a deseurilor alimentare in Romania.

 

"Am gandit campania in doua etape – online si offline - tocmai pentru ca ne-am dat seama ca a lua mancarea la pachet e inca un subiect controversat la noi, care implica, pe langa chestiuni de utilitate (ce fac consumatorii cu mancarea), si chestiuni de statut si de atitudine (multi consumatori nu iau mancarea la pachet pentru ca nu vor sa fie priviti ciudat de catre ceilalti si pentru ca nu vor sa fie considerati zgarciti). 
Prin urmare, unde am fi putut sa starnim dezbaterea despre un comportament controversat mai bine decat in mediul online? Discutia s-a viralizat in doua saptamani, asa incat in ziua evenimentului, numarul bloggerilor si al jurnalistilor care s-au alaturat campaniei offline si au venit in Centrul Vechi sa discute cu noi despre acest obicei a fost si mai mare decat ne asteptam", a declarat Raluca Bailescu (Managing Partner, MakeSense PR).

"Cand am inceput campania, am stiut ca modul in care vom aborda comunicarea cu consumatorii si cu proprietarii de restaurante va conta foarte mult pentru reusita evenimentului offline. Evenimentul a fost gandit ca unul de informare, nu ca un eveniment invaziv, care sa starneasca reactii negative din partea celor pe care i-am oprit pe strada pentru a le povesti ce inseamna sa iei doggy bag acasa. Nu am vrut sa fim invazivi nici cu proprietarii de restaurante din Centrul Vechi, tocmai pentru ca vrem sa adopte obiceiul de a oferi mancarea la pachet in mod voluntar, dupa ce vad ca asta ii face pe clientii lor sa fie incantati de servire si sa revina in restaurante tocmai pentru ca stiu ca de acolo pot pleca cu ce le ramane in farfurie la pachet si ca nimeni nu-i va privi ciudat. Prin urmare, doggy bag-urile au fost oferite sub forma unor cadouri celor care au intrat in restaurantele din Centrul Vechi, cu mesajul ca putem reduce 1 milion de tone de deseuri alimentare venite din farfuriile noastre si aruncate de restaurante cerand mancarea la pachet in astfel de pungi de hartie", a declarat Valentin Vernea (Head of Trade Marketing, the Syndicate).

Etapa posteveniment a presupus comunicarea rezultatelor raportului global "Bucatarii Sustenabile: Cum reducem deseurile alimentare" si a rezultatelor evenimentului offline "My doggie bag is a goodie bag" catre presa. Discutia despre doggy bag a fost sustinuta ulterior de rezultatele raportului local "Obiceiuri si experiente ale consumatorilor romani la masa in oras".

"My doggy bag is a goodie bag aduce in Romania o discutie despre un comportament adoptat in Occident de multa vreme, anume ca prin simplul gest de a-ti lua resturile acasa intr-un doggy bag, ajuti la reducerea cantitatii enorme de deseuri alimentare aruncata anual de restaurante. Prin urmare, am hotarat sa incepem aceasta campanie online, unde stiam ca ii vom gasi pe cei mai multi consumatori care ies sa manance cel putin o data pe saptamana in oras si sa-i provocam sa discute despre acest subiect pentru a ne da seama daca este sau nu vazut drept o problema.

Concluzia discutiei online a fost ca romanilor le pasa unde ajunge mancarea pe care o lasa in farfurie si vor sa faca ceva pentru a reduce cantitatea de mancare aruncata de restaurante. A fost o initiativa singulara, o campanie derulata exclusiv local si nu a fost o reteta doar executata si in Romania, ci o solutie adaptata la comportamentul de consum al romanilor.

Ce ne dorim in continuare este sa extindem campania realizata anul acesta doar in Bucuresti si in alte cateva orase mari ale tarii, tocmai pentru ca feedback-ul primit de la consumatori a fost unul foarte bun – multi dintre ei au marturisit ca nici nu s-au gandit ca ar putea sa ia mancarea la pachet, dar ca de-acum o vor face. Ce vrem noi sa facem este sa le punem la dispozitie si solutia – punga de hartie goodie bag pe care ei sa o poata cere restaurantelor", a declarat Maria Gavrilescu (Channel Marketing Leader, Unilever Food Solutions). Un interviu cu Maria Gavrilescu despre campanie este publicat pe SMARK.

Bloggurile implicate in proiect sunt: cabral.ro, jeanette.ro, sanuca.ro, pietricel.ro, iyli.ro, dailycotcodac.ro, hoinaru.ro, claudiatocila.ro, tomanicolau.ro, carmenrusu.ro, raluxa.com, elenaciric.ro, tvdece.ro, soringrumazescu.ro, cemerita.ro, andreeaburlacu.ro, maldita.ro, gaben.ro, chinezu.eu, claudiuciobanu.eu, Stefan Murgeanu (concediaza-ti-seful.ro), vlad.dulea.ro, mariusmatache.ro, augustinradu.ro, ciprian.hutiu.ro, denisuca.com, visurat.ro, razvanbb.ro, alinaconstantinescu.ro, piticu.ro, nwradu.ro, ligiaadam.ro, sorin.rusi.ro, printesaurbana.ro.

Din partea MakeSense PR, campania a fost realizata de: Raluca Bailescu (Managing Director), Raluca Duta (PR Manager) si Aura Dumitru (PR Manager).

Din partea the Syndicate au lucrat: Valentin Vernea (Head of Trade Marketing), Mihaela Marcovici (Account Manager), Adriana Bestea (Copywriter).

Din partea Unilever Food Solutions, campania este coordonata de Maria Gavrilescu (Channel Marketing Leader).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

the Syndicate

the Syndicate – Intelligent Creativity Incepand din 2007, zeci de campanii care au generat vanzari record si cresteri remarcabile ale cotei de piata, noi branduri care au stralucit pe rafturi sau branduri care... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related