Truth in advertising, in varianta creativilor romani

Truth in advertising, in varianta creativilor romani

Sapou <fr. chapeau>: paragraf scris la inceputul unui articol in care jurnalistul incearca sa dea argumente care se pot rezuma la "citeste mai departe, o sa fie misto" si in care vrea sa para el insusi foarte destept.

Exemplu: Saptamana trecuta exploram arhivele IQads si am dat de un articol despre realitatile pitch-urilor din publicitate, scris de Liviu David in 2009, dar valabil si azi si probabil mult timp de-acum incolo. Adevarurile bine surprinse merg direct la suflet si fac mana sa se indrepte ca teleghidata spre butonul de share, asa ca in aceeasi directie au mers si organizatorii primei editii ADC*RO Awards, care le-au cerut membrilor juriului roman sa vina cu propriile definitii pentru termeni folositi zi de zi. Vedeti cum ar arata definitia din dictionarul explicativ al limbii publicitare a unor cuvinte ca "brainstoming", "buget" sau "research".

Mugur Patrascu, iLeo

Social Media: cel mai paradoxal loc de pe pamant. Acum 4 ani toate brandurile fugeau de ea ca de cel mai mare rau care li se putea intampla iar acum nimeni nu poate sa traiasca fara ea.

Buget: Cea mai importanta directie creativa a briefului.

Sorin Tranca, Friends Advertising

Brainstorming: un fel in care oamenii isi pun mintile la comun, rezultand un nor de ganduri si idei care e de o grosime cel putin tripla cu aceea a ideilor pe care le-ar avea fiecare, luati separat.

Creativitate (o sa dau doar definitia simpla): ceva nou, care inainte nu exista, care are o valoare mai mare, o utilitate superioara lucrului care inainte era in locul sau si care, de preferinta, schimba in bine ceva pe lume.

Bogdan Naumovici – 23 communication ideas

Jingle: Piesa scurta muzicala optimista ce demonstreaza ca oamenii de marketing cred in perpetuum mobile. Ei asteapta, de la o investitie minima, minuni de memorabilitate si branding.

Buget: Cealalta dovada ca marketerii cred in perpetuum mobile.

Serban Alexandrescu – Headvertising

Client: Omul de care depinde fericirea. Aproba bugete, aproba fee-uri. Poate da viata unor monstri sau poate avorta genii. Ideea e sa inveti cum poti sa-l ajuti sa avorteze monstri si sa nasca genii.

Research: un dispozitiv fromat dintr-o lanterna care iti lumineaza 3 metri in fata, cuplata cu un aparat de fotografiat care pozeaza prezentul. Deci e un aparat care iti spune ce ai in jur, si nu pe unde trebuie sa o iei; un aparat care iti prezinta prezentul dar care n-are nici cel mai mic habar despre viitor.

Liviu David – Next Advertising

Voice over: Vocea din off, vocea povestitorului. Ion Creanga a fost cel mai mare voice over al romanilor.

Consumator: Orice om obisnuit care a facut greseala sa cumpere vreodata ceva a devenit fara sa vrea un consumator. Aproape toti suntem consumatori, mai putin cei care cumpara lucruri pe care nu le consuma, le arunca.

Corina Bernschutz – Starcom MediaVest Group

Radio: Vocea, suficient de misto incit sa lasi usa deschisa la baie, sa nu ratezi replicile sau playlistul.

Focus grup: Grup de discutii organizat, inventat de oameni care au presupus ca, in mediu izolat, pot observa si obtine informatii mai pretioase despre comportamentul consumatorilor decat discutand direct, zilnic, in context natural, omeneste - cu acestia.

Dinu Panescu – McCann Erickson

Team: incredere; grup in care fiecare stie ca celalalt da tot ce are mai bun, trecand si peste propriul orgoliu atunci cand binele comun o cere; adesea folosit in mod eronat doar pentru echipa de creatie, de fapt termenul se aplica intregului grup care participa la un proiect, indiferent de departament.

Soap opera: siroposenie, dulcegaraie; inlocuit mai des cu formula "vomit factor" (spotul asta are un ~ care trece prin tavan); in general, comunicarea emotionala adresata femeilor si, in particular, cea pentru institutii financiare, asigurari, dulciuri, sau cosmetice se incadreaza cu succes in categoria soap opera.

Ema Prisca

Mesaj: ce-ti ramane, cu ce te alegi dupa ce cineva sau ceva ti se adreseaza.

Scam: orice e facut DOAR pentru a intra intr-un festival.

Dragos Musat – Propaganda Digital

Online: Online e mai simplu.

USP: USP este echivalentul cuadraturii cercului atunci cand ai de promovat un produs care scartaie si, respectiv, echivalentul definitiei rebusistice "cal mic dobrogean" atunci cand ai unul beton.

Daniela Nedelschi – Saatchi & Saatchi Geneva

Deadline: pragul dintre imaginatie si realitate.
Brand: persona.

Mihai Botarel – Dentsu America

Pitch: Nu stiu exact de unde sa incep. Pitchurile in cea mai pura forma sunt concursuri in care o agentie arata cat de bine intelege clientul dpdv strategic si apoi ce solutii creative ii ofera. Din nefericire, de multe ori pitchurile au o tenta politica si asta anuleaza toate eforturile noastre creative.

La sfarsitul zilei, this is a people business si una dintre cele mai importante parti ale unui pitch este echipa care ajunge sa reprezinte agentia in relatia cu clientul. Munca de creatie dintr-un pitch este doar arareori produsa, ea nu face decat sa arate potentialul de inovatie al unei agentii. Pitchurile se castiga de multe ori la nivel uman, la nivel financiar sau la nivel politic. O imagine de ansamblu al factorilor care determina deznodamantul unui pitch este cruciala in decizia unei agentii de a lua sau nu parte la el.

Dimineatea in agentie: Diminetile in agentie, din experienta mea, depind de tara. In Romania, diminetile insemnau cafea, fussbal si revista presei pana pe la 12. In Germania, diminetile erau super incarcate si productive, iar in State, mi se pare ca sunt undeva pe la mijloc ca nivel de relaxare.

Eu unul sunt cel mai productiv dimineata, deci daca am ceva major de facut, incerc sa rezolv totul pana in ora 1 si restul zilei sa il finisez.

Imi place sa merg la birou cu castile in urechi in fiecare dimineata si sa trec prin rutina de cafea si small talk. Dar cel mai mult imi place cand vin super devreme si pot sa stau relaxat si sa-i astept pe ceilalti sa apara. Din nefericire, asta se intampla extrem de rar in cazul meu.

Claudiu Dobrita - Draftfcb

Insight, subst. ciud., engl:

a. Cea mai buna definitie pe care am auzit-o nu e nici macar ea in sine o definitie, si spune ca insight-ul e "ceva ce nu stiai ca stii". Nimeni nu stie ce e cu adevarat, dar il apelam cu totii din ce in ce mai des si mai ales stim ca unii dintre noi il utilizeaza intr-un sens gresit, chiar daca, repet, nimeni nu stie ce e. Cei mai norocosi, totusi, stiu cand e. Dar nu stiu de ce stiu.

b. E chestia aia din care a facut bani Malcolm Gladwell.

Facebook, subst. propriu foarte com., engl:

a. Cea mai mare pierdere de vreme din care castiga toata lumea. Dar cel mai mult Mark Zuckerberg.

b. Justificarea pentru agentiile de social media care, altfel, nici nu vreau sa ma gandesc…

c. noua jucarie a clientilor

Daca aveti timp (si v-ati scris case-urile inainte de deadline-ul de maine), puteti sa revedeti intrigile din jurul ChemCorp:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related