Interviu inversat cu editorialul IQads. Reporter: Rodica Mihalache (Starcom MediaVest Group)

Interviu inversat cu editorialul IQads. Reporter: Rodica Mihalache (Starcom MediaVest Group)

 Am primit acum ceva timp pe adresa redactiei o propunere de la Rodica Mihalache (Head of Consumer Insights, Starcom MediaVest Group) pentru un interviu inversat. De data asta, ea punea intrebarile, editorialul raspundea, urmand ca ea sa ne spuna pe baza studiului realizat de Starcom MediaVest in ce tipologie de cumparatori ne incadram. Ce a iesit, vedeti mai jos:

In decembrie 2014, Starcom MediaVest lansa Consumer Report ca o enciclopedie de informatii despre consumator, pornind de la patru tipologii: Modern & Active Parents, Social Butterflies (most outgoing consumers), YUPPIES (young professionals) si Traditional Families.

Conceput ca tool exhaustiv, in mainile cititorului cu prea putin timp la dispozitie si atentie de impartit intre cel putin trei device-uri, Consumer Report ar putea parea un ghid stufos, care contine un volum prea mare de informatii. Ceea ce ar putea impiedica cititorul sa identifice usor categoria in care se plaseaza.

Am gasit o metoda de a simplifica acest aspect si am testat echipa editoriala IQads dupa cum urmeaza. Le-am poftit pe Alexandra Badicioiu Matei, Alina Mohorea si Miruna Spataru sa sada in scaunul intervievatului si, de data asta, noi am pus intrebarile. Una mai exact: care sunt afirmatiile care va caracterizeaza cel mai bine?

  1. Born to shop, forced to work (single answer)

Cand agati vreun produs de la raft, il rasucesti pe toate partile in cautarea listei de ingrediente

Cand cauti ceva, nu are rost sa te complici. Cumperi direct la tinta, din cel mai apropiat loc

Daca un prieten si-a cumparat ceva uber cool trebuie neaparat sa il ai si tu, chiar daca alergi kilometri ca sa il gasesti

 

  1. Fun, Fun, Fun (multiple answers)

Munca, casa, joaca. Munca, joaca, casa…Prietenii (de pe Facebook) stiu de ce :)

Afli primul ce evenimente au loc in oras, ca sa poti participa la toate

Ai vazut desene animate la cinema in ultima vreme? Cam toate?

Te distrezi din ce in ce mai mult doar prin munca

Facebook-ul este jurnalul tau de distractie (poze, check-in, comentarii dupa petreceri)

Te streseaza mail-urile de la job chiar si cand te relaxezi pe Facebook

 

  1. Home, sweet home (single answer)

Acasa e democratie: toti, cu mic cu mare, se implica in toate, chiar si cand se face curatenie

Seara nu mai ai ochi doar pentru TV; mobilul, laptopul, tableta au si ele nevoie de atentie

Nu iti mai aduci aminte ultima seara petrecuta in casa

O adunare simpla, un strop de research despre personalitatile celor trei si un ochi atent ne-au condus la trei concluzii clare.

 

Cand Alexandra agata un produs de la raft, il rasuceste pe toate partile in cautarea listei de ingrediente. De la munca merge acasa, unde sare (aproape) direct intr-o repriza de joaca si tot asa. Prietenii (de pe Facebook) stiu de ce :) Iar cand vine vorba de curatenie, toata lumea, cu mic cu mare, are un rol de indeplinit. Fara indoiala, Alexandra face parte din categoria Modern & Active Parents, fiind un client in cautarea calitatii care cerceteaza amanuntit produsele cumparate in cautarea celei mai bune variante.

Conform Consumer Report, 70%  dintre Modern & Active Parents citesc cu atentie etichetele produselor ca sa ia o decizie cat mai informata. Un alt indiciu care arata carei categorii ii apartine Alexandra este abordarea de parenting: in familiile de Modern & Active Parents copilul e si el implicat in activitatile casnice, spre deosebire de familiile traditionale in care mama face toata treaba.

Alina ar alerga kilometri pentru un lucru cool pe care l-a vazut la un prieten, afla prima ce evenimente se intampla, foloseste Facebook-ul pe post de jurnal al iesirilor in oras si nu-si mai aminteste ultima seara petrecuta acasa. Ceea ce o face, in mod sigur, un Social Butterfly. Pentru Alina distractia nu se opreste la orele la care se intampla evenimentele, ci se prelungeste la cafeaua de dimineata cu ocazia careia se deapana povestile din seara de dinainte.

Pentru acest segment, noptile legendare pot deveni dimineti epice. Este mereu in cautare de noutati si la cumparaturi, principala sursa de informatii fiind cercul de prieteni si cunoscuti (la fel ca pentru alti 72% dintre Social Butterflies). Experienta emotionala cu produsul este foarte importanta, traversand orasul pentru a cumpara chiar si niste cereale super bune sau vreo agenda dragalasa.

Miruna merge la cumparaturi in cel mai apropiat magazin; cu cat isi rezolva mai repede comisionul cu atat mai bine. Pe principiul work hard, play hard, face drumul de acasa la munca si apoi la “joaca”, poate nu chiar in ordinea asta. Uneori munca se identifica cu distractia. Cand e pe-acasa, ramane fanul desenelor animate, cam toate, dar nu merge neaparat sa le vada si la cinema. In schimb seara, ochii ii fug mai degraba de la televizor, la telefon, laptop sau tableta.

Timpul este cea mai valoroasa resursa pentru un Yuppie si cu siguranta si pentru Miruna. Orice minut trebuie valorificat la maximum, de aceea mai degraba s-ar uita la un film pe calculator decat la TV. Poate asa se si justifica faptul ca cei mai multi Yuppies consuma maxim 3 ore in fata televizorului, dar printre principalele activitati efectuate online se afla video streaming. Cariera este pe primul loc, oferindu-i satisfactii emotionale si ajungand sa se distreze prin munca.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related