Cetateni britanici devin romani peste noapte

Cetateni britanici devin romani peste noapte

De duminica, populatia Romaniei a crescut cu cateva mii de cetateni britanici. Se intampla in online ca o reactie de solidaritate cu Europa in urma Brexit-ului. In timp ce europenii isi reveneau din socul politic, in topul cautarilor Google din Marea Britanie erau trending concluziile Brexit-ului si orientarea catre alte cetatenii ale votantilor pro Remain, iar pe Twitter s-a viralizat hashtagul care a concluzionat toata situatia in #WhatHaveWeDone.

Asa s-a nascut „Romanians adopt Remainians”.

Initiata de GMP Advertising si Webstyler pentru ziarul Gandul, scopul principal al campaniei este sustinerea simbolica a Europei asa cum o stim astazi. Crearea unei legaturi puternice intre romani si britanici care vor interactiona in social media va influenta cu siguranta agenda anumitor politicieni care promoveaza xenofobia, intolerenta si discriminarea fata de emigranti.

Mihai Gongu, Executive Creative Director GMP Advertising si coordonator al campaniei a declarat:

„Why Don’t You Come Over?”, campania lansata impreuna cu Gandul in 2013 s-ar fi potrivit foarte bine si acum. Site-ul whydontyoucomeover.gandul.info este inca activ.

Am decis insa sa propunem de data aceasta o campanie mai jucausa care sa se poate viraliza foarte rapid si sa permita cat mai multe prietenii noi intre romani si englezi, randomly pe Facebook.

Sunt ferm convins ca votul referendumului ar fi fost altul daca mult mai multi britanci ar fi cunoscut efectiv mai multi romani si nu doar ar fi citit despre ei in Daily Mail si alte tabloide cu agenda anti-imigratie.”

Romanians Adopt Remainians este o platforma care conecteaza romani si englezi ce nu s-au cunoscut pana acum si ofera un act de identitate romanesc virtual Remaniansilor, adica acelor britanici sustinatori ai proiectului european.

Bogdan Nitu, General Manager Webstyler:

„Intial ne-am gandit ca poate britanicii nu vor intra in joc, ca vor avea o bariera in a se lasa adoptati de noi, romanii. Rezultatele la 48 de ore ne arata insa ca au inteles simbolul, sensul ideii.

Credem ca oamenii pot schimba istoria, de aceea am creat premisele unui dialog real intre oameni, pentru ca numai asa putem ajunge sa nu mai fim manipulati de media si politicieni. Acest dialog poate avea loc in social media, liber, necenzurat, asa cum simte fiecare.

Pentru mine este o bucurie sa vad ca o campanie care aduce in fata un concept pozitiv, acela de impreuna, unire, acceptare, a ajuns virala in presa internationala, la concurenta cu stiri negative cu impact major in Europa.

Azi, la ora 12.00, site-ul inregistra peste 12.000 de cereri de cetatenie, peste 3.000 de buletine cerute de cetateni britanici si peste 3.000 de voluntari romani care sa adopte, iar publicatii internationale, precum Campaign Magazine, The Guardian, Huffington Post, NZHerald.co.nz, NewsWeek, SWR3 au preluat stirea.

Inclusiv Ambasadorul Marii Britanii a reactionat pozitiv:

“(…) campania este despre generarea conexiunilor pe Facebook intre romani si britanici si orice genereaza prietenie intre oamenii din tarile noastre cu siguranta este binevenit”, a spus Paul Brummer.

Echipa care a dat viata acestui proiect este formata din:

Mihai Gongu - Executive Creative Director, GMP
Bogdan Nitu  - GM & Head of Digital Strategy, Webstyler
Andrei Balan - Head of Communication Strategy, Webstyler
Carmen Marinescu - Project Director, Webstyler
Sasha Tanase - Art Director, Webstyler
Dan Neciu - Web Developer, Webstyler
Cosmin Panait - Web Programmer, Webstyler
Razvan Stanga - Web Programmer, Webstyler
Andreea Lazar - QA Tester, Webstyler
Stefan Georgescu - Strategic Planner, Webstyler
Ionut Raicu - Graphic Designer, Webstyler
Andreea Cristea – Copywriter, Webstyler
Elena Ciric – Social Media Manager, Webstyler

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related