Effie 2016. Vederea de dupa

Effie 2016. Vederea de dupa

Ambivalenta. Cam asa a fost privelistea in randurile Facebook-ului la cateva ore de la incheierea Galei de premiere a castigatorilor Effie 2016, desfasurata la MNAR pe 22 septembrie. Nu neaparat in ce priveste castigatorii - atunci am aflat ca marii castigatori ai Effie 2016 au fost Leo Burnett si Telekom, cu campania "Tadaaam GigaWeekend", printre altii numarandu-se Graffiti BBDO, GMP si Webstyler, CAP, Publicis, Heist Industries, Kubis Interactive sau McCann Worldgroup.

 

Insa printre ropote de felicitari, poze cu premii si Andreea Esca, s-au desfasurat un soi de discutii despre criteriile de jurizare si gradul de reprezentativitate a campaniilor participante si shortlistate in raport cu imaginea de ansamblu a  comunicarii romanesti.

Mai concret, ce a pus semnul de intrebare alaturi de valoarea premiilor Effie? Din ce s-a putut vedea in urma comentariilor de pe Facebook, intre altele, a fost vorba si de lista scurta a nominalizatilor Grand Effie, acele campanii si acei clienti care ar reprezenta cele mai de seama exemple de eficienta in marketing si comunicare.

In cazul nostru aici am vazut, pe langa Telekom si Leo Burnett, urmatorii nominalizati: Automobil Clubul Roman si Publicis Romania ("Google Streetview"), Federatia Coalitia Natura 2000 Romania/ Societatea Ornitologica Romana si Jazz ("Opreste barbaria, salveaza ciocarlia"), Federatia Romana de Fotbal si GMP & Webstyler ("Stadionul Virtual"). Cu alte cuvinte, mai multe ONG-uri decat companii.

In continuare, va luam intr-o plimbare prin Facebook-ul post-Effie, cu mentiunea ca polemici s-ar mai fi gasit, insa am ales sa facem o selectie dintre discutiile publice.

 

Inainte de anuntarea oricarui castigator, Robert Tiderle (Papaya Advertising) punea pe Facebook un grafic din anul 2015 reprezentand investitia in media, respectiv rezultatele in portare ale celor 4 mari jucatori din piata telecom: Vodafone, Orange, Telekom si Digi.

 

Apoi au fost uralele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Carora le-au urmat discutiile

Graficul mentionat mai sus s-a infiltrat in comentariile unui post de felicitari apartinand lui Lorand Balint Boti (Director de marketing, FRH), generand astfel o discutie despre legitimitatea Grand Effie-ului din acest an, avand in vedere contextul brandului Telekom (raportul sus-mentionat).

Dezbaterea, in care intra Ema Prisca  (Independent Creative Director) si Razvan Capanescu (ex CCO la Leo Burnett Romania, actual CCO la McCann Praga), se duce in termeni de criteriile de eficienta aplicate unei campanii versus unui brand in prisma acordarii titlului de Grand Effie.

 

In continuare, avem comentariile jumi-juma glumite privind anumite ghost-uri ce ar fi castigat premii de eficienta. Teodor Cucu (Creative Director, TheCell), Razvan Matasel (Managing Partner, Arsenoaiei & Matasel) si Augustin Krysta (Copywriter, Headvertising) au avut onoarea de a le livra:

 

Nu ne cautati pe noi de concluzii. Ce avem, in schimb, este increderea ca puteti preschimba singuri pozitivul si negativul in impresii.

Si, nu-n ultimul rand, ca va puteti amuza la perspectiva domnului profesor Sorin Psatta in ce priveste rezultatele si desfasurarea acestei a 13-a editii a premiilor Effie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Heist Industries

Fondata in 2012, Heist Industries este singura agentie specializata in community marketing, un nou model de comunicare, bazat pe continut, povesti reale, personalitati si relevanta, folosind cele mai noi canale si... vezi detalii »

Kubis

Kubis is an integrated communication agency, digitally led, performance driven. Half geek, half creative. We produce content into the right consumer context. A context shaped more and more by technology which... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related