Super Bowl 51 si spoturile lui - aceeasi Marie, cu alta palarie?

Super Bowl 51 si spoturile lui - aceeasi Marie, cu alta palarie?

Super Bowl 51 isi pastreaza traditia anilor trecuti – bugete mari si ad-uri sclipitoare, in principal ca productie. Numai ca, anul asta, brandurile care si-au cumparat spatiu publicitar s-au asociat mai direct sau mai indirect cu contextul socio-politic al Statelor Unite de dupa alegerea Presedintelui Trump.

Astfel ca ban-ul asupra imigrantilor, constructia unui zid la granitele cu Mexicul sau sexismul, actiuni si teme abordate de catre Presedintele SUA se regasesc introduse in cateva din spoturile din 2017 de la Super Bowl.

Miscari curajoase ale brandurilor? O dezbatere privind aria de actiune a acestora avem si la noi. The Guardian aduce la masa discutiilor si un alt unghi: cica activismul, in ziua de azi, vinde mai ceva ca sexul.

Dar poftiti, rogu-va, la pauza publicitara din 5 februarie, de la Super Bowl 2017.

 

Pentru al treilea an la rand, Wix. De data asta, a venit cu un spot in care Jason Statham face ce stie cel mai bine: se lupte. Cu o atitudine mai romantica decat de obicei, face ditamai deranjul intr-un restaurant. Atat de mult, incat ownerul se reprofileaza catre un food truck to go.

 

Un fel de mannequin challenge de unul singur? Tom Brady, un jucator NFL, a fost endorsat de Intel, pentru a completa spotul cu niste epicness din teren. 

 

Fara vreo celebritate din A-List, "Taste the rainbow" este in plina actiune, cand un adolescent indragostit rupe traditia si nu mai arunca pietricele catre geam, ci cu Skittles.

 

Airbnb aduce in fata a milioane de oameni declaratia #weaccept. Un spot care nu pune accentul pe brand:

 

Lui Kylo Ren, pardon, Adam Driver, i s-a facut atat de foame incat a stricat spotul "live" Snickers de la Super Bowl. Pai cum, nu i-au dat astia de mancare la centrul de recuperare din the dark side?

Inainte de ad-ul de mai sus, a fost o serie de teasere si live-uri atat pe Facebook, cat si pe site, absolut hipnotice, foarte asemanator cu senzatia acuta de foame. Mai jos, Betty White ne arata cat de bine le are ea cu mingea. 

 

Potrivit SuperBowlCommercials.co, compania Anheuser-Busch este cumparator vechi de spatiu publicitar la Super Bowl. Anul asta a defilat cu patru dintre brandurile din portofoliu, dupa cum urmeaza.

Noi n-avem onomatopeea "buschhhhhhh", dar dupa ce-o auzi, parca ti se face dor de sunetul scurt de bere deschisa, in schimb, e simpatic spotul:

 

Budweiser atinge niste puncte mai sensibile intr-un spot de (10) milioane. Spotul spune povestea founderului Adolphus Busch, care a facut parte din categoria imigrantilor. 

Un fel de Scrooge al iesirilor la bere, care trebuie sa se faca "Famous Among Friends"; popular printre prietenii lui adica.  

Cu "Cheers" pe fundal si niste campioni intr-ale fitness-ului, Michelob Ultra aduce aminte audientei Super Bowl ca exista o bere care nu-ti da stilul de viata sanatos peste cap. 

 

Se poate ca spotul asta Nintendo sa-i convinga si pe cei mai neinteresati dintre noi: e anti-plictiseala.

 

Te uitai la colonelul KFC din aur si te-ntrebai "ba, ciiiiiiine-i asta, ca-l stiu sigur?". E Billy Zane, domne, care spune ca s-a imbracat in aur cu ocazia noului entry in meniu. Si agitatul din spate e Rob Riggle.

 

Hyundai a filmat un spot de 90 de secunde in timpul Super Bowl-ului si a dezvaluit totul inainte de ultimul meci. Atat. In rest, sa fiti pregatiti cu servetele, ca o sa lacrimati. 

 

In spotul de la Super Bowl, brandul de travel, Expedia insoteste o tanara in calatoriile ei, pana cand ajunge sa nu mai fie atat de tanara. Si ii explica, cum calatoritul poate fi una dintre metodele prin care scapi de prejudecati. 

 

Din dinastia Justin, insa nu Timberlake, vine Bieber. Pentru Super Bowl 51, T-Mobile a venit cu un arsenal intreg, cu el in frunte. Miscari de dans care sarbatoresc noile abonamente cu #UnlimitedMoves.

O Martha Stewart cu glumite la sentiment pentru Snoop Dogg #BagofUnlimited.

Si comedianta Kristen Schaal care s-a facut vinovata de cost suplimentar si vrea sa fie pedepsita de consultantul T-Mobile.

...sau pedepsita in stilul a 50 de umbre - dar rosii, nu magenta.

 

It's A 10 Hair Care face misto intr-un mod subtil de podoaba capilara a presedintelui Statelor Unite. 

 

Sprint, un brand telecom, stie ca inscenarea mortii poate reprezenta o metoda prin care scapi de restul perioadei contractuale. Dar brandul vine cu contraargumente.

 

Ok, Google, dar ce voice recognition bine pus la punct ai. 

 

La fel ca anul trecut, Amazon a fost prezent la Super Bowl 51 cu AI device-ul Alexa, care comanda Doritos, pizza si pune muzica.

 

Coca-Cola a redifuzat un spot cu care a aparut la Super Bowl in 2014 si reaminteste ca Together is Beautiful. Un mesaj mai potrivit decat niciodata. 

De asemenea, a rulat un al doilea spot, in care "impreuna" a fost pus in contextul clasic - Cola si mancare.

Pentru Super Bowl, James LeBron a fost pus sa-ti zica sa bei Sprite. Dar a refuzat s-o faca.

 

Tide a pus in spotlight o legenda NFL si doi actori, Terry Bradshaw si Jeffrey Tambor. Toti s-au agitat pentru o pata de ketchup care devenise virala. 

Si cateva teasere care propun metode alternative, la misto, de scoatere a petelor.

 

Trecem la Pepsi, si brandul Life WTR, il are, la Super Bowl, pe John Legend ca fundal muzical, acompaniat vizual de o serie de picturi, atat pe cladiri si asfalt. 

 

Tiffany & Co si Lady Gaga - o prima prezenta intriganta in lista de advertiseri.

 

Inca o societate secreta a Avocados from Mexico care nu stie daca e bine cu masca sau fara, cu livestreaming sau fara, si alte intrebari, hehe.

 

King's Hawaiian, inca un newbie in lista de la Super Bowl, a pregatit un spot cu chifle, sos, copii si gesturi la corazon. 

 

Cu aceste covorase de masina, spune WeatherTech, nici cafeaua nu te mai enerveaza cand se varsa.

 

Kia e la al 8-lea an consecutiv la Super Bowl. Iar acum a pus-o pe actrita Melissa McCarthy in postura de multi-salvator: de balene, de copaci, de blocuri de gheata de la unul dintre Poluri, de rinoceri. Au fost cateva teasere criptice si inainte de reveal.

 

Sia canta despre ritm, Minnie Driver vorbeste despre masinile cu potential inspirational. Pe scurt, iar dansatorul Charles Lil’ Buck Riley e in rolul lui the Man. Pe scurt, Lexus, la Super Bowl.

 

Cu mintile super creative ale fratilor Coen si cu ocazia aniversarii de 50 de ani a modelului sport AMG; Mercedes-Benz si-a pregatit aparitia la Super Bowl. Plus cateva teasere rupte fix din spotul principal si o gasca de motociclisti blocati si impresionati. 

 

 

In frigiderele unora se practica anumite sacrificii; cum ar fi carne congelata. Nu si la Wendy's.

 

Ce ciudat ar suna "bei Bai, bai?". Si la fel de ciudat se uita si Justin Timberlake la Christopher Walken in timp ce recita o bucata din melodia trupei N Sync - Bye, bye, bye. Aflam, conform Superbowlcommercials.co, ca pe langa melodie, Timberlake a adus si ceva banuti contra a catorva actiuni la compania in cauza.

 

Arnold Schwarzenegger isi reia rolul de #PartyPooper. Dar in contextul Mobile Strike.

 

Rufele sunt lovite de prospetime din 10 parti in ad-ul Persil de la Super Bowl 51.

 

Tu esti oul coleric care inainte trebuia sa-si bata capul cu taxele si calculele lor. Acum nu mai trebuie si nu mai patesti ca Humpty Dumpty. 

 

Audi s-a inhamat anul asta la un #DriveProgress, cu referinte la egalitatea intre sexe.

 

Fiat Chrysler Automobiles a venit cu trei spoturi pentru noul model Alfa Romeo, Giulia. Pe scurt, nu e chiar o idee noua: adevarata putere a oamenilor se afla in inovatie si ca o parte din ea se regaseste la volan.

 

Social Financing sau SoFi promite ca si in 2017 va fi "acolo" pentru studenti.

 

Steve Carell a fost protagonistul nenumit din teaserul Honda. A urmat un album cu celebritati, pe vremea cand tocmai absolvisera liceul. Ei te imbarbateaza si-ti zic ca "orice vis ai avea, il poti implini". 

 

Daca asta e un Buick, eu sunt model Victoria's Secret.

 

Compania de odorizante Febreze a avut un spot contextual. Momentele alea cand toata lumea fuge la baie in pauzele Super Bowl-ului.

Avem si o versiune extended.

 

Parca s-a mai lucrat si la grafica Domnului Clean. 

 

Of, cine sa mai stie CARE e cea mai buna apa imbuteliata? The Wonderful Company zice ca Fiji Water; caci e un fel de ofranda a naturii pentru oameni. 

De asemenea, The Wonderful Company detine si brandul de fistic Wonderful Pistachios. Si aflam ca Ernie elefantul, a carui voce e facuta de John Cena, nu prea se impaca bine cu banda de alergat.

 

Nimanui nu ii place sa ramana blocat in vreun "trafic" de orice fel. Si Ford a ilustrat prin cateva exemple cum se indeparteaza de blocaje.

 

Niste anvelope bune pot avea un impact major in vietile oamenilor. Asa spune Michelin.

 

Un ad care descrie explicit o situatie politica delicata nu va fi acceptat la Super Bowl. Asa s-a intamplat in cazul 84 Lumber, o companie mica de cherestea, care dupa ad-ul asta se pare ca e destul de trending. Bineinteles c-a fost facuta o alta versiune, dar pentru curiosi, le-am lasat mai jos pe amandoua (a 2-a e cea full). 

 

Prezentatorul la costum si fashion models sunt must-haves in unele ad-uri. Regasiti asta in spotul Yellow Tail Wine, plus un cangur care petrece, face gratar, sta la soare si mixeaza. 

 

Exista un Big Mac care sa acompanieze orice situatie. Inclusiv cand mananci stand in maini.

 

Unele jocuri o iau prea in serios. Sa faca Top Games un ad de zici ca-i trailer de film? "Sa faca" s-a strigat si-au pornit in lupta privirilor de la Super Bowl 51.

 

World of Tanks: Ia lasati, ma, reality show-urile. E o lume a tancurilor, treziti-va!

 

Ce frumos e sa-l auzi pe Don Draper povestind pe fundalul spotului H&R Block. Zicea ceva de taxe, chestii, vedeti si voi.

 

Compania de suplimente sportive GNC este pe lista neagra a NFL. Deci nu a aparut la Super Bowl 51 ca sa-si poata spala pacatele descoperite in 2016. Dar si-au ascultat propriul indemn si au dat totusi drumul la ad online.

 

Un Morgan Freeman cu alura de Dumnezeu din "Bruce Almighty" te invita sa explorezi lumea cu Turkish Airlines. Cam trebuie sa faci ce zice, nu?

 

Bonus

Bineinteles ca nu putea sa lipseasca tocmai NFL din grila de reclame.

 

National Geographic anunta un nou serial bazat pe cartea "Einstein: His Life and Universe" lui Walter Isaacson, printr-un scurt recital de vioara sustinut chiar de "Geniu" in sine si inspirat din melodiile lui Gaga. 

 

Brandul de online video streaming Hulu a venit la Super Bowl 51 cu trailer-ul serialului "The Handmaid's Tale". Si el bazat pe cartea cu acelasi nume.

 

Si am ajuns la al 56-lea spot, vazut in perioada asta de milioane de oameni. 

 

Eh, cam asta a fost cu Super Bowl-ul :) 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Related