Premiile Superscrieri #7: vot de încredere pentru jurnalismul românesc

Premiile Superscrieri #7: vot de încredere pentru jurnalismul românesc

În ultimii ani, au apărut tot mai multe proiecte și s-au coagulat comunități care opun rezistență unei realități care cultivă mai mult „fake” decât „news”. Ei  sunt jurnaliștii care demontează mitul că presa din România nu mai poate fi de încredere, sunt oamenii care-și pun resursele, munca și talentul pentru a crea o interfață cât mai clară între lume și mecanismele realității.

În primele șase ediții, Superscrieri a adunat mai mult de 650 de astfel de autori de non-ficțiune și a premiat peste 90 dintre ei, pentru calități aparent simple, precum răbdarea de a documenta un subiect în profunzime, curajul de a pune întrebările potrivite sau spiritul de observație.

Așadar, noi, Fundația Friends For Friends (FFFF.ro), îi invităm să se adune iarăși la Premiile Superscrieri, ediția #7, cu cele mai bune materiale de non-ficțiune pe care le-au realizat în ultimul an.

Autorii pot aplica online până pe 24 septembrie, la cele cinci categorii de concurs: Reportaj, Investigație, Portret, Opinie – New Media & Blogging și TV & video-jurnalism. Regulamentul și formularele de aplicații sunt disponibile pe site.

Pe lângă aceste cinci categorii de concurs (premiul I/categorie este 500 de euro), juriul va desemna în continuare cel mai de impact material înscris, prin premiul special Superscrierea Anului (în valoare de 1000 de euro) și Premiul Juriului (suma taxei de participare la concurs. În premieră anul acesta, vom acorda un nou premiu special pentru Fotojurnalism și o nouă serie de premii onorifice, iar la procesul de decizie va contribui și publicul, cât și la premiul special Superscrierea Cititorilor. Mecanismele de nominalizare și participare vor fi anunțate în următoarea perioadă.

Juriul din acest an este completat de trei noi membri: Marius Comper, editor asociat la NewsNow, Londra, Robert Schwartz, redactor-șef Deutsche Welle în limba română, la Berlin și Vintilă Mihăilescu, antropolog și autor Dilema Veche. Președintele juriului este, pentru al doilea an, Teodor Tiță, iar membrii veterani ai echipei sunt Cătălin Tolontan, Dan Duca, Emilia Șercan, Florin Negruțiu, Irina Păcurariu, Luiza Vasiliu, Mona Dîrțu, Mihnea Măruţă, Oana Giurgiu, Paul Radu și Vlad Mixich.

Despre alăturarea la juriu, Robert Schwartz, redactor-șef Deutsche Welle în limba română:

Mă bucur mult să fac parte dintr-o echipă de certă valoare, care promovează jurnalismul de calitate. Avem obligația morală să păstrăm, să promovăm și să apărăm valorile fundamentale ale jurnalismului. Ele rămân valabile, indiferent de evoluțiile din «marea junglă» mass-media.”

 

Competiția se adresează tuturor autorilor de limbă română din România și Republica Moldova – consacraţi sau nu, din presa tipărită sau de pe platforme digitale sau TV/video, jurnalişti sau bloggeri, profesionişti sau amatori.

Superscrieri este o inițiativă independentă a Fundației Friends For Friends (FFFF.ro), realizată împreună cu oameni și companii care vor să susțină responsabilitatea în documentarea și transmiterea realității.

BRD-Groupe Société Générale, a patra oară patron al ediției, partenerul nostru în oferirea celor 15 Burse Superscrieri pe tema educației și în publicarea cărții „Superscrieri: drumul generației noastre”; Avon Cosmetics România, sponsor principal pentru al patrulea an și susținătorul a 12 Burse Superscrieri pe tema violența domestică; sponsori de categorie și susținători de bază ai premiilor: Romanian Business Leaders, Orange România, FAN Courier, Rogalski Damaschin Public Relations, Kaufland România, Friends\TBWA, iVOX.

Printre super-prietenii și susținătorii media se numără: Hotnews, Radio România Cultural, Marie Claire, Cosmopolitan, Dilema Veche, The Institute, Scena9, Republica.ro, Șapte Seri, Decât o Revistă, The Power of Storytelling, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Active Watch, Frontline, Think Outside The Box, IGLOO Media, România Pozitivă, Editura Humanitas, Editura Publica, Cărturești și mulți alții.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related