[Hai #NETLIBERARE la content video] Brieful pare simplu, dar nu-i chiar usor. Ponturi de la Victor Stroe si Alin Marghidanu (Leo Burnett Romania) pentru competitia Young FIBRA

[Hai #NETLIBERARE la content video] Brieful pare simplu, dar nu-i chiar usor. Ponturi de la Victor Stroe si Alin Marghidanu (Leo Burnett Romania) pentru competitia Young FIBRA

Sa stiti ca nu punem presiune sau ceva, doar zicem: ca tot s-a facut frig afara, n-ar merge direct la inima un brainstorming indoors?La caldurica, cu ceiut sau ciocolata calda? A, da, si acompaniati de sansa unor premii de 3.000 de euro, care ar pica la tanc inainte de sarbatori. 

Noi zicem sa programati niste iesiri (puteti inscrie individual sau in echipe) si sa gasiti ideile alea atat de simple si geniale, incat sa va invidieze si juratii care evalueaza competitia Young FIBRA Hai #VIDEOLIBERARE!". 

Si apropo de juratii nostri, mai jos ne vorbeste 1/2 din juriul local Young FIBRA, cel care decide daca propunerile voastre ajung pe masa juratilor internationali de la Premiile FIBRA.

Din partea Leo Burnett Romania, vin un creativ si un strateg - Alin Marghidanu (Group Creative Director) si, respectiv, Victor Stroe (Head of Strategy and Associate Director) - care au primit si ei un brief laolalta cu intrebarile noastre: "inserati, voalat sau mai putin, cateva ponturi pentru participanti de-a lungul interviului". 

Amintim scurt: se cauta o idee de campanie pentru promovarea ofertei de 30 GB a cartelei Telekom, campanie destinata tinerilor de 15-20 de ani care tin aproape videoul (cam la aceeasi distanta cu aerul si somnul). Proiectele propuse pot veni din zona digitala/social media, creative media, events, guerrilla marketing, OOH sau promotii. Detalii cruciale aici si kit de participare dincoaceVedeti ce-i de extras din vorbele unui strateg si ale unui creativ si vedeti cum ii incantati cu inscrierile.

 

Consumul video al "tinerilor din ziua de azi" 

Victor Stroe: “Tinerii din ziua de ieri” s-ar fi uitat uitat la fel de mult, doar ca nu aveau tehnologia la dispozitie. Romanii au avut mereu o fascinatie pentru “video”, poate tocmai ca in trecut nu aveam acces. Tinerii se uita la video pe net la fel de mult ca “batranii” la televizor.

Videoul e popular pentru ca tehnologia care inlesneste comunicarea video a explodat. Avem camera ultra performante la orice telefon, video se comprima usor chiar si la calitate HD, se transmite si consuma facil pe telefon, social media inoveaza si impinge masiv in zona video (vezi stories si live), iar VRul care se pravale peste noi va duce comunicarea video si mai departe.

Alin Marghidanu: Trebuie sa recunosc ca apetenta asta pentru video aproape ca ma enerveaza. De fapt, cred ca ma enerveaza mai degraba usurinta cu care oricine de pe Pamant poate in ziua de azi sa devina creator de content. E ridicol ca singurele doua calitati de care ai nevoie pentru a fi expus intregii lumi sunt sa ai mobil si internet pe mobil.

Pe de alta parte, eu sunt genul care nu poate sa se abtina sa dea play la orice si de 9 ori din 10 regret dupa primele secunde. Din cauza asta cred ca am intrat intr-un cerc vicios: eu dau play la toate prostiile, iar YouTube-ul imi sugereaza si mai multe prostii crezand ca sunt chiar interesat de ele.

 

Impresii despre tinerii de 15-20 de ani, YouTuberii de maine

Alin Marghidanu: Cred ca sunt un pic mai selectivi decat mine cand vine vorba de continutul video pe care il consuma. In sensul ca nu mai au reflexul ala de a apasa pe orice scrie “play”, ci doar pe alea recomandate de cineva pe care il cunosc. E normal, ei au trait pe internet, toti prietenii lor sunt pe net, modelele lor sunt pe net. De-asta nu mai e suficient sa pui ceva pe net, trebuie sa stii unde il pui, cand il pui, cine il pune. Altfel risti sa devina viral doar la tine in birou.

Ah, si inca ceva despre tinerii nostri: sper sa nu isi doreasca sa devina YouTuberii de maine, pentru ca la cat de repede se misca lucrurile, probabil ca maine YouTube o sa fie fumat de alaltaieri.

Victor Stroe: Nu sunt YouTuberii de maine, ci sunt cei de azi. Ii admir pentru ceea ce fac cu o camera si o conexiune la net, au curaj, depun eforturi in pasunea lor, isi asuma o groaza de hate. 

 

Posibile prejudecati legate de ei?

Alin Marghidanu: O sa mint cu nerusinare si o sa spun ca n-am prejudecati. Nu le spun aici pentru ca n-as vrea sa demotivez vreun participant. 

Victor Stroe: Prejudecata pe care o au multi despre pustii din ziua de azi este ca “stau toata ziua pe net, nu pun mana sa citeasca o carte”. Asta o spun adultii care in medie citesc 0.5 carti pe an, si petrec cam 4-5 ore/ zi la TV in Romania. Deci, e o prejudecata de dragul prejudecatii.

 

Ce "format" credeti ca ati inscrie voi in competitie?

Alin Marghidanu: Cred ca as inscrie un OOH, ca sa fiu singurul nebun care a inscris un OOH la o competitie de digital. Apoi mi-as aminti ca premiul intai e 1.500 Euro si m-as razgandi.

Victor Stroe: Ideile nu sunt conditionate de mediu. Desigur ca anumite medii pun mai bine in valoare o idee, insa nu o conditioneaza. Mai intai sa avem ideea si apoi sa ne preocupam de mediu.

 

Pe ce directie creativa ati aborda brieful?

Alin Marghidanu: Brieful asta te duce rapid cu gandul la o demonstratie. Daca ai de spus cat net inseamna 30 GB, te gandesti imediat ca trebuie sa o arati cumva. E, acel cumva face diferenta intre o idee buna si o idee.

Spre exemplu, si cei de la Volvo au avut de facut tot o demonstratie de fapt. Insa in loc sa o demonstreze cu un inginer si un camion, au ales sa-l foloseasca pe Van Damme cu doua camioane.

Victor Stroe: Directia creativa nu exista, asta e rostul briefului sa gaseasca o solutie diferita de ceea ce s-a facut. In ce cred, insa, cu tarie este insightul din spate, adevarul uman pe care se construieste ideea. 

 

Cea mai mare dificultate

Victor Stroe: Dificultatea vine tocmai din faptul ca pare simplu. Echilibrul intre a gasi o solutie nici prea banala nici prea sofisticata pare provocarea principala a temei.

Alin Marghidanu: Cel mai dificil mi se pare sa parcurgi toate sursele de inspiratie pe care le-am dat noi in brief. Cred ca daca faci asta trece si competitia, si FIBRA Awards, si Craciunul. Hmm… pare sa fie ceva aici.

 

Asteptari si ponturi pentru creativi

Alin Marghidanu: Eu am aceleasi asteptari ca la orice meeting intern de idei. Adica sa gasesc chestii care sa imi starneasca invidia. Un inside tip: noi am vazut deja tot ce am pus ca surse de inspiratie.

Victor Stroe: Imi place sa fiu deopotriva uimit de idee si invidios pe autor. Ca sfat, recomand sa nu se indeparteze de la tema. Uneori ne indragostim de o idee, chiar daca stim ca e paralela cu cerinta. Juriul e experimentat si viclean, se prinde.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related