CE i-ai facut, Bogdane?! Olar nu va scoate NICIODATA campanii ca Naumovici, iar asta il ROADE INTENS!!

CE i-ai facut, Bogdane?! Olar nu va scoate NICIODATA campanii ca Naumovici, iar asta il ROADE INTENS!!

Ii dam inainte cu invidia. Nu eram siguri ca o sa prinda, dar a prins. Cine ar fi crezut ca poti da un binemeritat thumbs up, in timp ce mana cealalta ti-e ocupata cu a-ti baga unghia in gat? A fost un SOC sa descoperim siruri intregi de publicitari INCIUDATI, care se uita, oftand si bombanind, in stanga si-n dreapta la ce-au facut colegii lor din industrie. Lor li se alatura si Sebastian Olar, Group Creative Director la Publicis Romania. Omul asta INVIDIAZA asa cum respira. De pilda, il stiti p-ala plinut si barbos, de batea la tobe? Era Naumovici, ma. Si campaniile lui nasc durerile cele mai mari, pentru ca sunt IREPETABILE!

Are si alti musterii Olar Cel Invidios, ca doar nu e in publicitate de ieri, de azi. BOALA pe workul altora s-a tot adunat. Cand GMP si Gandul si-au dat mana peste campania "Why Don't You Come Over", Sebi mai-mai sa faca APOPLEXIE. A cerut repede o punga in care sa respire si a zis: "Daca altii au putut, pot si eu.”

Inca i se zbate un muschi sub ochi cand aduce cineva vorba de campania aia. Daca vreti sa va convingeti, haideti si voi la Premiile FIBRA, pe 16 si 17 noiembrie. Se inscrie lumea la greu.

 

Prima data pe taramul invidiei

Hmm, taking a trip down memory lane :) Cred ca eram la Vitrina, in Cluj, cand am fost la o prezentare a lui Mihai Botarel in care ne-a aratat ad-urile cu mireasa eJobs si Doncafe-urile cu luptatorii de wrestling mexicani, facute de Emilian Arsenoaie.

M-a impresionat tot. Ideea ca locul de munca nu e o casnicie mi-a placut, executia cu rochia de mireasa mi-a placut, povestea din spate cu banda de alergare care parca apartinea mamei lui Mihai, umorul situatiilor, felul in care sefii-mireasa erau passive aggressive cu angajatii etc. La fel si Doncafe-ul cu “E greu sa gasesti un mix bun.” Mi-ar fi placut sa le fac pe amandoua :)

 

Campanii enervant de bune

Exista un notoriu caz de “Why the f*&k didn’t I come up with this?”, chiar si premiata ca atare de catre Boti in perioada cand eram la McCann, campania “Why Don’t You Come Over.”

Tin minte ca eram cu topicul pe masa... abia ce aparuse stirea cu englezii care nu ne vor, cand a iesit GMP cu campania Gandul si eram: fuck, they were fast!:) Suflata de sub nas. Atunci a inventat Boti premiul “Why the f*&k I didn’t come up with this?” pe care i l-a si trimis lui Mihai Gongu.

La mine e o invidio-apreciere :) Dintotdeauna a fost. Imi plac campaniile misto oricine le face. Ma bucur cand face Mihnea campanii tari, le dau share, pun poze pe Facebook cu vreun billboard care ma face sa rad. Efectul pe care il au asupra mea aceste reclame este: “Da, se poate!”. Functioneaza ca un reminder legat de motivele pentru care am intrat in publicitate.

 

Si cum prelucrezi invidia?

O canalizez pe identificarea motivelor pentru care eu nu fac astfel de reclame :P Poate ca nu am construit suficienta incredere intre mine si client, astfel ca el sa imi aprobe astfel de idei, poate ca nu am alocat suficient timp briefului in strategie, astfel incat sa facem vreo descoperire surprinzatoare legata de comportamentul de consum, poate ca nu am incercat noi prea tare sa facem o reclama de care sa fim mandri etc. Apoi fac ce tine de mine sa schimb lucrurile in bine, sa propun imbunatatiri.

 

Cu exemple!

Uite poza asta facuta alaltaieri ma motiveaza sa fac si eu niste outdoor-uri dragute. Simple, cu stopping power, surprinzatoare, mobilizatoare, care iti dau curaj etc.

 

Ce ramane dupa invidie?

Atitudinea “Daca altii au putut, pot si eu.”

 

Multumiri unor publicitari

Lui Catalin Dobre pentru constanta in furnizarea motivelor de “invidie”, lui Matei Curtasu pentru ciocanele HORNBACH facute din tancuri topite - si pentru cat de tare e la o varsta atat de mica - si lui Bogdan Naumovici pentru ca a reusit sa faca niste campanii pe care eu n-o sa reusesc niciodata sa le fac, cred :)

 

De-acum incolo

Cea mai buna aparare e atacul: planuiesc sa incerc mai tare sa fac constant campanii tari.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related