Simona ISI SPALA RUFELE IN PUBLIC! Oare CINE va pierde meciul SUMAN versus SUMAN?!

Simona ISI SPALA RUFELE IN PUBLIC! Oare CINE va pierde meciul SUMAN versus SUMAN?!

Foloseam des in copilarie expresia "Si, ti-e ciuda?". Acum o zicem mai rar, dar asta nu inseamna ca CIUDA, acel sentiment apasator si greu de gestionat, ne-a parasit. Nici vorba; invidia nu e ca parul la barbati, ea ramane cu noi toata viata. Iar femeile, despre care stim ca sunt precum Camorra (nu iarta si nu uita), cu atat mai mult! Daca mai adaugam si variabila "advertising", sfarsitul caprei vecinului este iminent. 

Simona Suman, Group Creative Director la MRM Worldwide Romania, nu are niciun pic de RUSINE. Niciun pic de RETINERE. Dupa ce ca recunoaste PUBLIC ca e ofticata pe alde Capanescu, Dobrita, Filip sau pe PROPRIUL SOT, mai si rade in nasul lor apoi:

"Keep it coming, boys and girls! Cu cat mai multa invidie am eu, cu atat mai multe campanii misto se fac in Romania. Si asta nu poate sa fie decat un lucru bun".

AMETITOR si IRESPONSABIL fel de a privi lucrurile, Simona! Astia iti FURA painea de la gura si tu ii aplauzi?! Nu suntem DELOC invidiosi! Dar poate altii vor rezona cu tine.
Eventual, pe 16 si 17 noiembrie, la Premiile FIBRA. *Inscrierile sunt deschise*.

 

Prima invidie: Dero 99

Acum 12-13 ani (Chiar atat a trecut? Wow. Feeling old.) eram in liceu si citeam IQads cu religiozitate. Si acum o s-o zic pe aia cu “pe vremea mea”, adica pe vremea aia, parca existau mai multe reclame in calup la care merita sa te uiti. Sau cel putin care te faceau sa razi. Asa, la prima mana, imi amintesc campania Dero “99 de pete” sau campania Zapp ShareFree, cea cu grupuri si clanuri. Inca mi se par foarte bune amandoua.

 

Campanii afurisit de bune

Au existat multe campanii care de-a lungul anilor care m-au facut sa ma zgarii pe ochi de invidie. Si cel mai important, m-au facut sa nu stau pe loc si sa imi doresc sa ajung sa lucrez cu oamenii care le-au facut. Acum ca le-am trecut pe hartie, e interesant de vazut ca invidia mea a evoluat impreuna cu trendurile din advertising.

Prima pe care vreau s-o mentionez e campania Gusto – "Hraneste-ti optimismul". Era ceva wow pentru vremea respectiva sa vezi asa ceva. Inca folosesc si acum “Cealalta stanga!”.

Imi mai amintesc o campanie de print pentru ClickNet. Astea mi-au starnit o invidie de copywriter pentru ca erau foarte bine scrise.  

Apoi sigur ca a fost ROMul American. Cred ca jumate din creativii romani, daca nu mai mult, sunt invidiosi pe campania asta. Mai ales ca eram la Cannes, o leoaica tanara si plina de speranta, atunci cand campania a luat Grand Prix, ceea ce mi-a starnit, pe langa invidie, si un fel de mandrie nationala. Ca acum, cand a iesit Halep pe locul 1. 

Last but not least, lucram la Praga cand a aparut primul manifesto Vodafone – Impreuna suntem mai puternici. Din nou, un spot premiera pentru Romania ca look & feel, tone of voice, productie. Parea “strainatate”, cum mai glumim noi pe aici. Atunci mi-am zis ca daca ar fi sa ma intorc in Romania, mi-ar placea sa lucrez in McCann. Restul e istorie. 

 

Vine invidiaaaaaa, ce-o sa faci?

In general, sunt super invidioasa atunci cand o campanie e iesita din zona mea de confort. Daca ma gandesc ca eu n-as fi putut sa am niciodata ideea respectiva pentru ca e total in afara sferei mele de gandire, sunt cu atat mai invidioasa.

Si atunci, stau sa ma gandesc ce pot sa fac sa imi dau un reset creativ, ma inspir din alte zone, mai scot capul de dupa birou si ma duc in lume, lucruri de genul asta.

Invidia e ca un sut bine primit care, uneori, poate sa te propulseze inainte.

 

Cand ideile altora te-au facut mai buna

Eram la o vizionare a campaniilor castigatoare de la Cannes organizata de McCann acum vreo 2 ani, intr-un cinema. Si cum ne uitam noi asa la campanii, apare un grup de chat pe Facebook messenger pe care ne-am apucat sa comentam toti ideile, insight-urile.

Cineva a zis “Avem si noi un brief de genu’ asta. Hai sa facem ceva tare pe el!”. Am inceput sa aruncam cu idei acolo pe loc. A iesit ceva smecher. N-a vazut lumina zilei niciodata. Probabil ca era prea smecher. 

 

Multumesc pentru invidie si inspiratie!

In cei aproape 10 ani de publicitate am adunat multa invidie, nutrita, pe rand, pentru Capanescu, Dobrita, Botarel, Mihnea, Gongu, Suciu, Botan, Dobre, Filip si nu in ultimul rand, celalalt Suman. Le multumesc pe aceasta cale si sunt sigura ca invidia va continua sa apara si de acum inainte. 

 

De-acu' incolo, cu invidia asta...

Keep it coming, boys and girls! Cu cat mai multa invidie am eu, cu atat mai multe campanii misto se fac in Romania. Si asta nu poate sa fie decat un lucru bun.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related