IAA. James Murphy (Adam&Eve UK): ”Nu cred că dispar lucruri, dar devin mai rare. Șansa de a crea ceva emoțional și de impact e mai mică”

IAA. James Murphy (Adam&Eve UK): ”Nu cred că dispar lucruri, dar devin mai rare. Șansa de a crea ceva emoțional și de impact e mai mică”

În optimismul general legat de tehnologie și creativitate pe care l-am întâlnit la conferința globală IAA, James Murphy, Founder Adam&Eve UK, are o părere diferită. A detaliat-o în cadrul URSUS Talks, o serie de conversații cu speakerii Creativity 4 Better, care au urmat prezentărilor acestora. Astfel, ne-am propus să îi cunoaștem mai bine pe creativii de top ai lumii, punându-i față în față cu întrebări despre ce și cum fac în viața și publicitatea de zi cu zi. 

James crede că, dacă strigi chestii la volum maxim, nu o să ajungi nicăieri. Și că ființele umane nu s-au schimbat în mod dramatic, în ciuda diferențelor între generații: mesajele plictisitoare nu au funcționat niciodată și nici nu vor funcționa de acum înainte. În marea de more, more, more, industria de publicitate riscă să fie ocolită de publicul ei. 

 

Pericolul ”chestiilor”

Publicitatea ne poate surprinde încă, cu siguranță. Avem capacitatea de a face conexiuni incredibile prin munca noastră, cred că există mereu surpriza aceea plăcută, care așteaptă să se întâmple.

Ce mă sperie - cum să spun - creșterea programaticului, a datelor și a monitorizării asupra a ceea ce facem. Ceea ce duce la umplerea vieților audienței noastre cu chestii. Chestii care nu au nici o valoare, nu le aduc nimic, iar asta se întâmplă din cauza creșterii câmpului digital. Suntem în pericolul de a ne copleși publicul, iar el să ne dea shut-down cu totul.

 

Noile generații

Nu cred că dispar lucruri, dar devin mai rare. Șansa de a crea ceva emoțional și de impact e mai mică. Abordarea de bază a marketingului este să vorbim cu publicul nostru la volum maxim. Dar eu cred că comunicarea merge pe ideea Less is More - și acum avem de a face cu "more, more, more. I want more". Suntem loviți de fulgerul calității reduse. 

Noua generație are aceleași dorințe ca celelalte generații: dacă vrei să îmi iei din timp cu mesajul tău, cel puțin dă-mi ceva de calitate. Să mă inspire, să fie util sau amuzant. Să lovești oamenii în mod repetat cu mesaje plictisitoare nu a funcționat niciodată și nu o să funcționeze nici acum, cu noile generații. Ființele umane nu s-au schimbat fundamental.

Am vrut să lucrez în publicitate pentru că e o industrie extrem de competitivă creativ. Dar e și foarte comercială. Scopul meu e să aduc laolaltă comerțul cu creativitatea. Asta nu s-a schimbat. Avem oportunitatea să comunicăm prin mult mai multe canale acum și, uneori, să mergem dincolo de a comunica și să cream experiențe/servicii care să le folosească.

 

URSUS Talks reprezintă o serie de conversații purtate în zumzetul Conferinței Globale IAA 2017, pe care IQads și URSUS Breweries și-au dorit să le aducă în fața publicului. 
Interlocutorii noștri au fost unii dintre cei mai renumiți oameni creativi și de business din lume, alături de care am pășit spre principiile, impedimentele, inspirația și pericolele advertisingului, ale creativității și ale tehnologiei, așa cum le înțelegem și le consumăm în ziua de astăzi. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Pozitii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related