[Interviurile FIBRA #2] Casey Rand (Droga5): ”Nu mă așteptam să învăț atât de multe despre România prin intermediul publicității”

[Interviurile FIBRA #2] Casey Rand (Droga5): ”Nu mă așteptam să învăț atât de multe despre România prin intermediul publicității”

Într-o pauză scurtă, am reușit să o prindem pe Casey Rand (Group Creative Director, Droga5 New York) și președintele FIBRA #2 la o discuție de câteva minute. Am întrebat-o despre lucrările înscrise anul acesta la festival, culoarea locală, importanța granițelor în publicitate, dar și bariere sociale, hateri, incluziune.

 

 

Surpriza românească

Am fost foarte surprinsă de volumul de muncă integrată și experimentală și de calitatea ei, mult mai bună ca unele pe care le-am văzut în America. Am fost surprinsă de cât de românească a fost. Nu mă așteptam să învăț atât de  multe despre România prin intermediul publicității.

 

Specificul local

Corky. Cu un vibe amuzant, de bună dispoziție. Cu un unghi unic de a vedea lucrurile. Multe campanii vorbeau despre bătrâni și România tradițională. Oamenii care trăiesc în munți și cei care locuiesc în oraș. Apărea destul de des în campanii diferența asta. Am presupus că asta e o temă importantă pentru voi.

 

Global versus local în publicitate

Orice campanie bună are nevoie de un insight unic. Local sau uman. Dacă e uman, trebuie să îl înțeleagă toți. Dacă e local, apelează la sentimentul de apartenență a unui grup, îl înțeleg doar cei de acolo. Obiceiurile locale dispar, din cauza globalizării, și e important să le conservăm. Așa că, dacă publicitatea reușește să își extragă inspirația de acolo, e un lucru bun.

 

Despre ură și altele

E dificil. Vor exista mereu hateri, indiferent ce ai face. Personal, zic: Cui îi pasă? Fă ce ai de gând să faci, într-un mod autentic, unii te vor iubi iar alții te vor urî, nu îți face probleme din cauza asta.

Dar e și o oportunitate. La Droga 5, am făcut această campanie cu o familie gay care aveau un copil, pentru Honeymade, a fost printre primele reclame care făceau asta și am anticipat valul de ură care a urmat, așa că am făcut un follow up care a folosit ura ca armură și am creat ceva nou.

Am printat toate comentariile și am făcut o statuie care scria LOVE. Așa că e o oportunitatea de a folosi timpul în care trăim și de a-l transforma în angajament, în ceva amuzant.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Related