[U-Talks] Sebastian Dobrincu, antreprenor în New York la 19 ani: "Când toți fac același lucru, trebuie să ieși în evidență"

[U-Talks] Sebastian Dobrincu, antreprenor în New York la 19 ani: "Când toți fac același lucru, trebuie să ieși în evidență"

Sebastian Dobrincu are 19 ani, a fondat StoryHeap la 17 ani, a lucrat cu companii ca Apple și Facebook, iar printre clienții agenției lui se numără Forbes, McDonald’s, Mashable, Entreprenour.com, Selena Gomez, Dj Khaled şi Justin Bieber. Agenția e bazată în New York și se ocupă cu analiza și managementul social media stories, soluţii de statistică pentru conturile de Instagram şi Snapchat.

Despre rețele sociale l-am întrebat și noi la URSUS Talks, într-o pauză a conferinței Creativity4Better. Dar nu despre statistică, ci despre felul în care s-au schimbat acestea și obiceiurile și nevoile oamenilor care trăiesc acolo.

Sebastian a vorbit despre putere, efectul de turmă și cum ieși în evidență printre toți ceilalți care vor să iasă în evidență. 

 

Ce înseamnă rețea socială în 2018

S-a schimbat clar definiția de când au apărut. Dacă ne referim la cea mai mare rețea socială, Facebook, care a început practic ca o mică comunitate pentru cei de la Harvard și acum e o putere mondială. Dacă ne gândim care e cel mai influent om de pe planeta asta e clar Mark Zuckerberg, care are control asupra unei populații mai mari decât America, decât Rusia. În ziua de azi a devenit chiar o armă, am putea spune.

Înainte, deși poate aveau ochii pe premiu de final, care era puterea, există încă sensul acela – și nu spun că a dispărut total – al onestității, exista spiritul comunității, acela de a te conecta cu oamenii. Între timp capitalismul și-a instalat puterea, iar foamea de bani își spune cuvântul și se vede.

 

De ce intră oamenii pe rețele sociale

E o obișnuință de care am putea să ne lepădăm. La început era efectul de rețea care s-a instalat. Când auzeai că toți prietenii tăi sunt pe Facebook sau pe Instagram, erai curios, voiai să te alături. Și asta a fost și strategia lor, efectul de rețea. Într-un fel, un efect de turmă, care se amplifică. Vrei să fii acolo și să împărtășești cu alții din experiența ta.

În ziua de azi, dacă ne uităm la Instagram, e o modalitate de a ne hrăni egourile practic. Pentru marea majoritate e o modaliatate de a arăta părțile pozitive ale vieții noastre și, evident, și-a pierdut autenticitatea care era la început. De exemplu, Instagram a început ca o modalitate de a împărtăși ce mănânci. Salata fiecăruia. Ca și Twitter. Amândouă s-au schimbat mult, în direcții diferite. 

În ziua de azi avem intenția de a ne portretiza ca altcineva pe rețelele sociale. Și cred că din cauză că trebuie să ieși în evidență cumva. Când toți fac același lucru, trebuie să ieși în evidență.

 

Cum ieși în evidență

Prin nișa ta. Să faci ceva ce alții nu fac. Ce am făcut noi a fost să găsim o nișă pe care alții nu o abordaseră încă și care vedeam că e o piață care urma să explodexe, Social Media Stories, și care a devenit acum cel mai important factor de engagement. E modalitatea prin care creatorii interacționează mult mai organic cu fanii lor sau oamenii care îi urmăresc. Pentru branduri e o modalitate de a se promova.

Spre deosebire de postările normale, aici scopul nu e să oprești scrollingul, dimpotrivă, să meargă cât mai mult, să urmărească cât mai mult din conținutul tău. Ceea ce diferă foarte mult de la user la user. Un brand nu poate să aplice aceeași strategie pe care o aplică Serena Gomez. Trebuie să fie personalizat pentru audiență.

Când 100 de oameni gândesc la fel și văd aceleași lucruri, dacă al 101-lea vine și face același lucru nu o să iasă în evidență sub nicio formă. O abordare nouă o să îți dea mereu un avantaj față de ceilalți în nișa ta.

 

URSUS Talks a avut loc în cadrul Creativity4Better, conferință organizată de IAA România pe 2-3 octombrie la București.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related