[Gif Art] Andrei Chiriac: 2020 este un an imprevizibil, dar asta nu te împiedică ca artist digital să găsești medii și platforme fresh în care să te exprimi

[Gif Art] Andrei Chiriac: 2020 este un an imprevizibil, dar asta nu te împiedică ca artist digital să găsești medii și platforme fresh în care să te exprimi

Gif-urile sunt fun, ne ajută să ne înțelegem mai bine atunci când cuvintele creează distanță, sparg tăcerea, dau culoare și ritm conversației online. Dar sunt și un mediu cu anumite constrângeri pentru creatorii lor. Și tocmai asta l-a provocat pe Andrei Chiriac să participe la Uninterrupted GIF Festival by glo. El a pornit de la brief și și-a impus niște limitări tehnice clare. 

M-am gândit la o execuție care să combine “the uninterrupted stream of digital media and technology” și senzația de fresh dată de continua schimbare care e generată astfel.

Competiția a intrat, de vineri, în a doua etapă. Expoziția de gif art este gata și așteaptă voturile voastre. Până pe 24 iunie poți vota aici cel mai art și mai fresh gif din competiție.

Andrei povestește în rândurile de mai jos cum a fost procesul de creație, care este mesajul lucrării sale și cum vede intersecția dintre artă și gif. 

 

Scurtă biografie   

Am 35 de ani, sunt din București și lucrez ca 3D Generalist și VFX.

Background-ul meu în domeniu e un pic neliniar. Deși mi-a plăcut dintotdeauna animația, nu m-am gândit că pot face din asta un job. Așa că, mai întâi, am terminat Politehnica și după un master la UNArte, la Design.

Am lucrat cu agenții de publicitate, studiouri, și freelance. La început, a fost mai important să mă dezvolt pe partea tehnica, dar acum încerc să acord aceeași atenție și direcției creative.

 

Relația cu arta 

În 10 ani de experiență, am experimentat multiple metode vizuale de exprimare. Am învățat să desenez, despre design, animație, și 3D, nu neapărat în ordinea asta. Cel mai mult îmi plac: 3D-ul, efectele vizuale și compositing-ul.

În prezent, sunt 3D Generalist/VFX artist și lucrez la diferite proiecte publicitare și de film la Chainsaw Europe

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo    

GIF a fost cuvântul care m-a atras, apoi, conceptul de forever fresh. Întotdeauna mi-au plăcut animațiile de tipul endless loop. Așa că, am citit brief-ul și m-am pus pe treabă.

 

Înscrierea și procesul de creație  

GIF-ul este un mediu cu anumite constrângeri și mi s-a părut o provocare să exprim cât mai multe lucruri care să fie și visually pleasing.

Am pornit de la brief și mi-am impus niște limitări tehnice clare. De exemplu, să fac un loop perfect, fără să fie vizibil endframe-ul și să folosesc cât mai puțin 3D și o paletă limitată de culori pentru ca optimizarea finală a GIF-ului să nu schimbe foarte mult look-ul.

M-am gândit la o execuție care să combine “the uninterrupted stream of digital media and technology” și senzația de fresh dată de continua schimbare care e generată astfel.

 

Dificultăți

Să îmi iasă un loop perfect, și am făcut două... layer-ul din background este un alt loop care se completează cu cel din prim-plan.

 

Ce transmiți juriului și publicului 

Sper să găsească GIF-ul hipnotizant. :)

Până acum, 2020 este un an imprevizibil, dar asta nu te împiedică ca artist digital să găsești medii și platforme fresh în care să te exprimi, cum ar fi the Uninterrupted GIF Festival.

 

Intersecția artei cu digitalul    

Noile platformele digitale fac să fie foarte ușor să promovezi arta sub formă video sau de animație. Tehnologiile se duc înspre AR (Augmented Reality) și VR (Virtual Reality).

În curând, cred că o să vedem cum apar tot mai multe aplicații de AR pentru mobile dar și platforme noi pentru a consuma acest gen de artă. Dacă ai cunoștințe de animație 2D și puțin 3D poți să faci lucruri interesante în AR folosind programele existente.

VR-ul avansează de la an la an și devine din ce în ce mai accesibil publicului larg. Poți să faci videouri 360, dar nu ai avantajul stereoscopic dat de aplicațiile 3D. Există deja aplicații pentru animații în VR. Personal am încercat Quill

 

Menirea gif-urilor 

Chiar dacă au apărut în anii ‘80, GIF-urile pot fi folosite și în prezent ca să faci ceva nou și interesant. Le văd ca o completare a limbajului în comunicarea digitală și le folosesc des în mesaje. 

[Toate lucrările înscrise în competiție le poți vedea și vota aici]

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related