[Gif Art] Emilia Vasiliu: Gif-urile sunt vedetele momentului. Noi, superficialii lui 2020, ne-am obișnuit cu bucățele mici de informație

[Gif Art] Emilia Vasiliu: Gif-urile sunt vedetele momentului. Noi, superficialii lui 2020, ne-am obișnuit cu bucățele mici de informație

Gif-ul e mixul perfect între imagine și video - poți exprima cu mult mai mult printr-o imagine dinamică, dar e suficient de scurt încât să nu te plictisești sau să pierzi firul acțiunii, crede Emilia Vasiliu, participanta la Uninterrupted GIF Festival by glo. Festivalul nostru de artă digitală se află în etapa votului. Până pe 24 iunie poți vota aici cel mai art și mai fresh gif din competiție. Parcurge cu atenție expoziția de gif art, lasă-te inspirat de ritmul și energia ei și apoi votează.

Între timp, noi vorbim cu Emilia despre artă, tatonări, experimente și cum s-a înscris în competiția de artă digitală:

A fost dragoste la prima vedere. N-am prea lucrat la vizualuri dinamice, așa că a fost întâi de toate un fel de provocare personală. 

 

Scurtă biografie   

Am 32 de ani și sunt din Piatra Neamț, dar stau deja de aproape 15 ani în București. Background... Cât se poate de pestriț, dar asta face bine la creativitate. Și-apoi, dacă mă uit în urmă, am senzația că mi-am găsit la fix drumul, din aproape în aproape.

Am terminat un liceu la mate-info și apoi am dat la Psihologie (Universitatea din București). Fusese până atunci marea mea dragoste profesională și am urmat-o orbește, dar așa e cu primele iubiri... Adesea tind să se încheie cu mari dezamăgiri. Dar am fost în ASPSE și s-a nimerit să fiu cam singura din asociația studenților care se pricepea să mai umble prin Corel Draw, așa că s-a lipit de mine munca de „design” pentru flyere și afișe de evenimente.

Mă rog, design e mult spus (de aia și ghilimelele), pentru că știam vag să mânuiesc un soft - astăzi știu că design înseamnă infinit mai mult de atât - dar cert e că mi-a plăcut. Mai departe m-am și reorientat spre marketing și publicitate, am fost autodidactă cu Adobe Illustrator și Photoshop, iar din 2012 lucrez pe cont propriu.

 

Relația cu arta 

Arta? Ăăă... OK, în copilărie aveam prin casă un album cu operele lui Mondrian. Glumesc. Adică nu, chiar am avut, dar am mari dubii că m-ar fi influențat. Adevărul este că nu știu dacă e corect să numesc chiar „artă” ce fac eu. Ba, mai mult, dacă e să mă gândesc bine, eu întâi m-am consacrat pe segmentul artă scrisă. Când am început drumul de freelancer am lucrat mult pe copy și încă am proiecte în zona asta. Sunt și traducător; colaborez cu două edituri. Din fericire, atâta citit și scris a însemnat background divers, multă informație, cercetare, decantare. Și toate mă ajută în munca de design.

E un mare avantaj să ai oarece rădăcini în zone destul de diferite între ele, pentru că cele mai remarcabile idei se nasc din asocieri neașteptate. Așa revenim și la „artă,” la care eu prefer să mă raportez mai degrabă în termeni de creativitate și design. De altfel, cred că cel mai confortabil mă simt pe nișa design abstract. Îmi place provocarea de a surprinde esența mesajelor și de a le condensa în simboluri grăitoare, cât mai simple, aproape universale. E amestecul perfect dintre latura mea analitică (cea de mate-info, moștenită de la tata, inginer și programator) și libertatea deplină a creativității (pe care am avut dintotdeauna ocazia să o văd la mama), Însă, ambele au nevoie de exercițiu și, culmea, cumva în sens opus. Abstractizarea se face prin repetiție și eliminare progresivă.

Creativitatea (artistică) se hrănește cel mai bine din divergență, din bogăția de stimuli, din explorare amplă, din expunere liberă la tot ce-ți iese în cale. Poate că asta e partea cea mai mișto la munca unui designer: e mereu în „misiune.” De abstractizare și raționamente mă folosesc în fiecare discuție; creativitatea mi-o hrănesc la fiecare plimbare, în fiecare călătorie, aproape în orice interacțiune. Bonus, eu exersez și la nivel de hobby (fotografie, e drept, la rang de amator, dar mai ales cu proiecte DIY: bijuterii hand-made de tot felul, pirogravură, desen, quilling, brodat etc.).

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo    

A fost dragoste la prima vedere. N-am prea lucrat la vizualuri dinamice, așa că a fost întâi de toate un fel de provocare personală. Și cred că e clar de mai sus că m-a încântat faptul că trebuia exprimat un concept abstract, ideea de prospețime, fără cine știe ce restricții de formă și conținut.

 

Înscrierea și procesul de creație  

Sincer, sunt profund surprinsă că nu a dominat tematica maritimă printre propuneri. Eu m-am gândit la asta imediat ce am văzut culorile. Mai departe n-am mai lucrat decât la diferite forme prin care să spun o poveste fresh, cumva, la malul mării.

 

Dificultăți

Primele tentative mi-au ieșit cam prea abstracte - lucrasem la un fel de serie de vortexuri, pornind de la simbolul glo, care își schimba progresiv culoarea, iar apoi formele ovale își schimbau conturul în șiruri de picături (simbolice pentru nuanțele de albastru) și frunze (pentru verde).

Recunosc, am avut o rezervă cu frunzele; dacă se considera că aduc prea mult a mentă, care nu trebuia ilustrată explicit? E drept că frunzele mele semănau mai bine cu stropii decât cu frunzele reale, ca să fie simboluri cât mai simetrice și armonie în mișcare, dar parcă nu spunea povestea pe care mi-o doream. Iar la designul final, pe care l-am și înregistrat în concurs, m-a pus puțin în dificultate limita de 5 secunde.

 

Ce transmiți juriului și publicului 

M-aș bucura ca juriul și publicul să... Să simtă ce am ilustrat :) M-aș bucura enorm să știu că, fie și preț de câteva secunde, cât se uită la animația mea, ajung cu gândul la plajă, mare, briză, valuri și tot ce mai înseamnă pentru ei un astfel de decor. Am avut cu toții un an complicat și avem nevoie de orice strop de relaxare, de orice escapadă, mai ales pe terenul incert al călătoriilor.

 

Intersecția artei cu digitalul    

Pornirile artistice cred că tind să fie aceleași dintotdeauna. Diferite sunt temele de discuție din epocă și mai ales mijloacele de exprimare. Și, oho, tehnologia oferă o plajă uriașă de mijloace de exprimare. Probabil chiar acum, cât scriu eu aceste rânduri, se inventează ceva nou. Dar și mai important este că acum creatorii pot să își și expună creațiile mult mai ușor, la scară mare, în timp record. Ai și feed-back în timp real, ceea ce te și ajută să crești mai repede.

Trăim în cel mai bun moment posibil al istoriei de până acum în cam orice privință. Creația nu este nici pe departe o excepție. Singura provocare e să rămâi la curent cu noutățile. Deși, cumva, fiecare artist se simte cel mai în largul lui într-o configurație anume de parametri și în procesul de creație nu cred că se poate vorbi cu adevărat de a ajunge să fii depășit, demodat etc. Doar sculptăm în lemn și piatră de mii de ani și încă sunt artiști care modelează minuni cu aceleași materiale. Frumusețea de fond e atemporală.

 

Menirea gif-urilor 

Aș spune că gif-urile sunt vedetele momentului. Noi, superficialii lui 2020, ne-am obișnuit cu bucățele mici de informație, așa că gif-ul e mixul perfect între imagine și video - poți exprima cu mult mai mult printr-o imagine dinamică, dar e suficient de scurt încât să nu te plictisești sau să pierzi firul acțiunii. Și da, mie-mi plac gif-urile. Îmi plac enorm thread-urile cu gif-uri bine alese. Asta e, sunt eu biased pentru că-mi plac mesajele condensate :)

[Toate lucrările înscrise în competiție le poți vedea și vota aici]

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related