[A New Now] Razvan George Dumitru: Masca e un bling tocmai pentru că întâmpina greutăți în adopția beneficiilor dovedite ale utilizării corecte

[A New Now] Razvan George Dumitru: Masca e un bling tocmai pentru că întâmpina greutăți în adopția beneficiilor dovedite ale utilizării corecte

Câte emoții nu a avut și are 2020?, se întreabă Răzvan George Dumitru. Răspunsul lui se reflectă în mod special în lucrarea ”Emoții”, cu care participă la "A New Now" Design Challenge by George, dar și în celelalte lucrări pe care le-a înscris: Smart Banking, Breaking Free, War heroes și Noul port tradițional. Cea din urmă este inspirată din motivele tradiționale românești, iar culorile nu sunt alese doar din considerente stilistice.  

”Un obstacol mare la un design de mască este că poți transmite multe printr-o imagine și/sau keywords, dar contextul sensibil în care totul se interpretează și mai ales împărțirea în taberele NO-MASK-conspiraționiști/WEAR-MASK-prudenți, face lucrurile dificile.”

În această perioadă în care suntem recunoscuți mai mult după ochi, designul poate face diferența, la propriu. Așa că așteptăm înscrierile voastre, în tentativa de a găsi noi modalități de exprimare a personalității și de simbolizare a lui 2020, printr-o mască. Până atunci, iată propunerile lui Răzvan.  

 

Background

Am 37 de ani și sunt un soi de digital content creator.

Ce m-a format ca meserie a fost ceea ce este încă, bucuria de a face design, dând "trup" unei idei care prin îmbunătățiri versionate în cele din urmă ajunge Final-Final-3.7-Bun.jpg :).

 

"A New Now" Design Challenge by George

Mi-a plăcut Challenge-ul de la George, eu însumi fiind un George pe al doilea nume mic. Fiind expus la diverse campanii George, a fost oarecum comic. GEORGE - Primul banking inteligent. GEORGE (eu) primul omuleț nu așa inteligent în gestionarea finanțelor. GEORGE e ca tine, iubește designul. Aici ne-am potrivit. Deci e un dialog interesant nescris între George BCR și George Dumitru. Așa că am zis că e ocazie concretă ca George (eu) să lucreze ceva pentru George (BCR).

Motivația dată de premii, regulamentul, brieful toate au fost ingrediente în mixul de decizie. La nivel de creație, am dat viață mai multor idei, de la cea de libertate, noul tradițional, masca ca accesoriu de luptă în războiul pandemic, până la emoțiile lui 2020 (supărare, mirare, the meh thing) versus zâmbetul adus de beneficiile fintech și ale digitalizării accelerate, din care face parte și George.

  

Acum, cu siguranță dacă ar fi ceva caracteristic pentru 2020, the new bling in town, e masca. E agățat pe oglinzile taximetriștilor, pe antebraț, pe gât, chiar și pe frunte. Mar rar purtată cum se cuvine. E un bling tocmai pentru că întâmpina greutăți în adopția beneficiilor dovedite ale utilizării corecte. Un obstacol mare la un design de mască este că poți transmite multe printr-o imagine și/sau keywords, dar contextul sensibil în care totul se interpretează și mai ales împărțirea în taberele NO-MASK-conspiraționiști/WEAR-MASK-prudenți, face lucrurile dificile.

 

Masca ”Noul port traditional” folosește culorile contrastante roșu-negru-alb din motivele tradiționale românești. Roșu - rană, încercare. Negru - moarte, nu e de glumă. Alb - curat, speranță, va fi bine. Am împărțit astfel masca într-o zonă întunecată și una luminoasă. În cea întunecată este un icon cu globul pământesc care poartă mască (P.S - concret, dacă Terra ar zice: ”Neicule, azi eu nu mai port câmp magnetic, multe îmbolnăviri ar genera radiațiile solare”).

Astfel, negrul cu roșu și masca peste întreg globul înseamnă încercare, o perioadă care durează și care nu are un sfârșit predictibil, pentru că toți decidem care va fi acesta. În partea luminoasă este George, ajutorul digital de la BCR de fintech prin care foarte multe operațiuni pot fi realizate fără a expune userul la pericolele din partea întunecată. Masca conține ceva din motivele tradiționale românești de tip pattern vertical.

Masca ”Emoții”. Și câte emoții nu a avut și are 2020? Dintre toate am selecat 3: supărare, mirare și un soi de meh (adică gen, mmm, acum și asta?). Aceste emoții le-am reprezentat stilizat pornind de la elementele grafice ale iconotipului George, folosind cercul pentru ochi și sedila pentru gură sau sprâncene. La fel am împărțit masca în două, cea de emoții negative și cea cu George, unde lucurile stau simplu, se rezolvă ușor, nu sunt surprize neplăcute, deci aduce un zâmbet.

Masca ”Noul port traditional” am poziționat-o în zona de meaningfull fashion, iar ”Emoții” în cea de meaningfull casual wear. Evident ambele pot fi targetate, cu versionări cromatice female/male.

 

Relația ta cu masca

Îmi amintesc că prima oară am purtat mască la începutul stării de urgență.
Inițial, relația cu masca a fost mai rece, dar ne înțelegem bine de când am trecut și la una reutilizabilă. Din seria celor purtate e și una neagră, simplă, personalizată cu FAMOUS, că ajunge omul faimos purtând mască și oamenii te recunosc doar după ochi. Masca trebuie folosită de fiecare dată în orice context prin care poate fi astfel protejate persoanele din jur și propria persoană.

Da, masca e un simbol. Eu i-am zis bling. Și 2020 zice cam așa: Blingule, I am your father. (Jim Carey wearing a yellow suit and a green mask laughs)

[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]

George

George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.

Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie. 

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related