Analiză Mediapost Hit Mail – de ce unele promoții de consumatori au succes iar altele nu

Analiză Mediapost Hit Mail – de ce unele promoții de consumatori au succes iar altele nu

Pe lângă rezultatul imediat al promoțiilor de consumatori - vorbim, evident, despre creșterea vânzărilor – ele pot, dacă sunt bine făcute (atât bine concepute cât și bine implementate), să ajute la construcția unor conexiuni pe termen lung cu consumatorii. Mediapost Hit Mail, integratorul principal de servicii de marketing direct din România, cu o experiență de 25 ani în acest domeniu, a adunat într-o analiză datele promoțiilor dezvoltate în ultimii 18 ani. Scopul analizei este de a surprinde tendințele pieței și de a trage concluzii cu privire la «ce merge și ce nu merge» în promoțiile de consumatori din România.

Anul trecut, ca urmare a accelerării migrării în online datorată pandemiei Covid-19, 76% dintre promoțiile de consumatori au utilizat web-ul ca principal canal de înscriere. Din perspectiva consumatorilor, promoțiile sunt principalul motiv (75%) pentru care aceștia preferă să intre în contact cu brandurile prin intermediul Social Media, urmate de dorința de a afla noutăți și informații despre produse.

Chiar dacă Social Media asigură un engagement crescut și activarea urmăritorilor existenți, rareori participarea este masivă.

Pentru campaniile promoționale în care se dorește acoperire națională, recomandările noastre sunt: combinarea canalelor principale de larg acces SMS + web, folosirea mecanismelor multiple de acordare a premiilor, utilizarea codurilor unice și a premiilor de interes crescut, stimularea participării în timpul campaniei și stabilirea corectă a perioadei campaniei.

În urma analizei MHM, media duratei unei campanii de Social Media este de aproximativ 8 zile, în funcție de platforma utilizată: Instagram ~5 zile, Facebook ~9 zile, Youtube ~14 zile. Dacă aceste perioade sunt depășite cu mult, interesul participanților scade.

Cele mai multe intrări în cadrul promoțiilor de consumatori realizate în ultimii 4 ani au fost înregistrate în ziua de luni (17%), urmate de cele din ziua de marți (15%), iar orele preferate au fost cele de seară, în intervalele 20.00 – 21.00 (7,9%), apoi 21.00 – 22.00 (7,6%) si 19.00 – 20.00 (7,4%).

Cele mai “dorite” premii: electronicele

Dacă în anii “pre-pandemici” excursiile erau premiile cel mai des oferite în campaniile de consumatori, în ultimii doi ani opțiunile s-au diversificat, aducând în prim-plan electronicele (21%), voucherele (18%) și autoturismele (17%). În Social Media se oferă în general premii din portofoliul propriu al brandului (31%), iar valoarea acestora este în general mai mică însă ele sunt acordate cu o frecvență mai mare.

Principalele tipuri de promoții utilizate în ultimii patru ani sunt send and win (“trimite codul sau bonul fiscal prin SMS sau web” – 74%),  comunitatea virtuală (19%) si upload and win (“fă o poză/un clip/o poveste și postează-le” – 6%).

În 2021, un pic mai mult de jumătate dintre campaniile send & win au fost realizate pe SMS + web, restul desfășurându-se doar pe web. Numărul de intrări al campaniilor în care participanții au putut participa și prin SMS a fost de 5 ori mai mare decât cele în care singurul canal de intrare a fost web-ul. 

Cele mai utilizate mecanisme de acordare a premiilor sunt cele de tip “momente norocoase” (71%) și cele de tip tragere la sorți (săptămânale – 29%, lunare – 14%, la final de campanie – 75%).

Mediapost Hit Mail oferă clienților săi suportul necesar în alegerea și proiectarea mecanismului de promoție optim, platformele informatice necesare derulării promoțiilor de consumatori, precum și soluții complete de logistică și derulare a promoției – crearea regulamentului, organizarea extragerilor, contactarea câștigătorilor, suport prin call center și livrarea premiilor.

Deținut în proporție de 100% de Poșta Franceză, integratorul de servicii de marketing direct Mediapost Hit Mail SA este prezent în piața românească de 25 de ani și a avut, împreună cu cele 4 filiale ale sale din România și 2 din Bulgaria, o cifră de afaceri de 49 milioane de euro în 2021. Compania are 730 angajați și asigură pentru clienții săi logistica pentru promoții de consumatori, pentru cluburi de fidelizare, logistică pentru comerțul electronic și materiale POS, soluții de marketing automation, precum și soluții de comunicare multi-canal prin call center, SMS, RCS, WhatsApp, chat și email.              

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related