DDB Romania câștigă primul trofeu de Aur acordat țării noastre la categoria Health & Wellness, în cadrul London International Awards 2022

DDB Romania câștigă primul trofeu de Aur acordat țării noastre la categoria Health & Wellness, în cadrul London International Awards 2022

Pe 18 octombrie 2022, London International Awards, unul dintre cele mai prestigioase festivaluri din lume dedicate creativilor, și-a dezvăluit câștigătorii.

„#DeNetestat”, o campanie pro bono realizată cu scopul de a opri testarea virginității în România, a adus trofeul de Aur în categoria Health & Wellness pentru DDB România. Mai mult, agenția nu a câștigat doar primul său Aur la LIA, ci și primul trofeu de Aur acordat României în această categorie.

London International Awards este un festival de premii de creație pentru publicitate, utilizarea datelor, tehnologie, design, design de ambalaj, radio, producție, sănătate și bunăstare, creativitate în PR, inovație, transformare creativă a afacerilor, creativitate în metaverse și alte industrii conexe. Un promotor al procesului creativ de calitate și al creativilor înșiși, LIA este creat pentru a susține creativitatea și munca extraordinară.

Procesul de jurizare LIA necesită ca jurații să fie la fața locului pentru toate etapele de selecție, de la  prima rundă până la acordarea trofeelor. Nu există o pre-selecție pentru a restrânge numărul proiectelor înscrise. Această practică asigură că toți jurații văd fiecare lucrare.

„Este minunat să vezi că din România vin proiecte extraordinare care concurează cu cele mai bune din lume. Așteptările juriului în ceea ce privește campaniile din categoria Public Service/Social Responsibility sunt foarte mari, așa că obținerea unui Aur spune multe despre munca depusă. Felicitări DDB București!”, Barbara Levy, Președintele LIA.

 

„Am vrut să aducem în lumină o chestiune extrem de sensibilă - precum testarea virginității - și să eliminăm legislativ testele de virginitate efectuate de serviciile de medicină legală din România.

Ne-am propus să arătăm că virginitatea este un construct social și nu poate fi testată medical, prin urmare nu ar trebui permisă în nicio țară dezvoltată. #UnExaminable a fost opera unei echipe extinse, creative și foarte implicate. Dincolo de importanța subiectului prezentat și de prezentarea plină de emoție, cred că impactul generat asupra publicului a fost cel care a produs toate efectele pozitive post-lansare, inclusiv câștigarea acestui premiu. Acest trofeu ne onorează”, a declarat Roxana Niță, Creative Director DDB Romania.

Despre campania #DeNetestat

Campania #DeNetestat a fost lansată pe 6 iunie anul acesta, concomitent cu examenele de bacalaureat, cu scopul de a trage un semnal de alarmă cu privire la existența unui alt tip de examen: examenul de testare a virginității - o practică medicală inutilă, abuzivă și traumatizantă, la care unele tinere din România încă sunt supuse în urma presiunii familiei.

Făcând o paralelă între examenul de maturitate și examenul de testare a virginității, campania a semnalat necesitatea eliminării din unitățile de medicină din țară a acestor teste considerate o încălcare a drepturilor umane de către Organizația Mondială a Sănătății.

Campania prezintă povestea emoționantă a unei adolescente care, obligată de tatăl ei, este supusă unui astfel de examen. Tânăra descrie anxietatea cu care trebuie să facă față situației înainte de testarea propriu-zisa și teama, umilința și rușinea pe care le experimentează în timpul examinării.

 

Odată cu lansarea campaniei, a fost lansată și o petiție online pentru eliminarea acestor teste pe platforma organizației neguvernamentale Campaniamea.Declic.ro.  Petiția adresată Ministerului Justiției, Ministerului Sănătății și Institutului Național de Medicină Legală a strâns peste 40.000 de semnături și, la mai puțin de o săptămână de la lansarea campaniei, Institutul de Medicină Legală Mina Minovici din București (INML) a anunțat că nu mai emite certificate de virginitate la cerere, indiferent de vârstă.

Întreaga campanie s-a bucurat susținerea mai multor influenceri locali și a fost realizată prin efortul pro bono al următoarelor echipe:

DDB Romania
Creative Director: Roxana Niță 
Senior Copywriter: Alexandru Iliescu 
Senior Art Director: Ana-Ramona Tanasă 
Senior Account Executive: Andreea Boiangiu 
Managing Director: Roxana Țâmpău 
Managing Partner: Roxana Memetea 

ABIS Studio
Film director: Iulia Rugina 
DOP: Boroka Biro 
Producer: Mariana Andriescu 
Line producer: Liviu Gherghe 
Post-production coordinator: Mihaela Nastase 
Editor: Olivia Ianculescu     

Actress: Voica Oltean 
Songwriter: Mihai Dobre 
Photographer: Adi Bulboacă 
Communication partners: Porter Novelli Romania, Media Investment 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related