[People of the Samsungverse] Andreea Dan: Am învățat că orice situație dificilă are o soluție, doar că uneori trebuie să dai puțin din coate și să te descurci cu ce resurse ai

[People of the Samsungverse] Andreea Dan: Am învățat că orice situație dificilă are o soluție, doar că uneori trebuie să dai puțin din coate și să te descurci cu ce resurse ai

Andreea Dan, Marketing Support Specialist Samsung, are 24 de ani și este o persoană foarte organizată. Are liste de task-uri cu care își începe ziua și altele de final de program, crede în foldere bine ordonate și a învățat că răbdarea și perseverența fac diferența în situațiile limită. Când a început la Samsung, a avut o listă lungă cu întrebări și și-a notat fiecare răspuns și fiecare termen nou. Are și acum un fișier Word de 50 de pagini cu toate informațiile pe care le-a adunat în perioada de start. Andreea a terminat un liceu cu profil real, de acolo și preocuparea ei pentru ordine și exactitate. În facultate, a ales Publicitatea și a trecut de la calcule la o lume cu totul nouă.

Întotdeauna am privit Marketingul/ Publicitatea ca fiind un domeniu foarte dinamic, în care înveți în mod constant lucruri. Încă sunt de aceeași părere - nu te plictisești niciodată în această industrie, spune Andreea.

În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, începutul la Samsung, sursele de motivație și inspirație și pasiunile lor, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă, proiectele în care se implică și perspectiva lor asupra domeniului pe care l-au ales.

Povestim cu Andreea mai jos despre cum a fost începutul în această industrie, ce a învățat până acum, despre călătorii și arta de a te bucura de lucruri mărunte.

 

Bio pe scurt

Numele meu este Andreea, am 24 de ani și sunt din Bucureșți. Sunt o persoană destul de veselă și optimistă, dar și serioasă și responsabilă, atunci când este necesar.

Nu cred că am avut vreun moment în copilărie în care să susțin hotărât: „vreau să devin acest lucru”. Poate diferite etape în adolescență, însă, mereu se schimbau în funcție de interese.

În momentul în care mi-am ales specializarea pentru facultate, am ales în funcție de ce am considerat că este potrivit pentru mine în acel moment. Deși am terminat un profil real la liceu, nu îmi mai doream să continui pe acest drum și atunci am ales „Publicitate” – fără să îmi dau seama că asta presupune o mare schimbare. De la calcule exacte – am trecut rapid la discuții deschise și lucru în echipa. M-am adaptat și am încercat să percep această schimbare într-un mod pozitiv – cred că de tine depinde cum alegi să privești lucrurile, în orice situație te afli. :)

Poate sună clișeic, însă, pentru mine, etapele esențiale care m-au influențat până în prezent sunt legate de perioada studenției – anii de facultate și master. Fiind și la începutul carierei, am acordat destul de mult interes pentru studii :). Am învățat să fiu mai perseverentă și mai răbdătoare.

 

Resurse de motivație & inspirație

De obicei, îmi încarc bateriile în timpul liber petrecând timp cu familia și persoanele apropiate. Sunt genul de persoană care se bucură foarte mult de lucrurile mărunte - o cafea bună, o carte interesantă, o plimbare în natură. O dimineața relaxantă de duminică în care pot sta la cafeluță până la ora 10 will do for me :).

...Saaaaau mai sunt și acele concedii în destinații în care îmi doream de mult să ajung, care mă împlinesc și mă încarcă cu voie bună și amintiri - cât pentru tot anul. #lovetraveling

 

Relația dintre job & timp liber

Cred foarte mult în echilibru și asta caut atunci când vine vorba de relația job – timp liber. Pentru mine, este normal să mă dedic unei activități, dar și să mă detașez de această când este necesar. Aș spune că reușesc să le fac pe ambele în prezent.

 

Filosofia ta de viață & de muncă

“Treat people as you want to be treated” – mi se pare o filosofie potrivită după care încerc să mă ghidez, atât la job, cât și în viața personală.

 

Povestea ta la Samsung

Am început să lucrez în Februarie, anul acesta. Deci, am deja 9 luni împlinite aici. :)

Îmi amintesc că m-am angajat într-o perioada destul de aglomerată – urma lansarea pentru S22. Mi se părea că toată lumea face ceva important, iar eu voiam foarte mult să îi ajut.

Din fericire, pot spune că m-am bucurat de mult suport din partea colegilor mei când eram la început. Toți au fost răbdători cu mine și dornici să mă învețe diferite lucruri, să îmi ofere „tips & tricks” în legătură cu modul în care funcționează anumite procese în companie.

 

Temeri și așteptări de început

Având în vedere că în companie există anumite proceduri (each step leads to another) și că activitatea mea se bazează pe aceste proceduri, îmi era foarte teamă să nu greșesc o activitate de care depinde o altă activitate. Sigur că există rezolvare pentru orice situație și asta am înțeles ulterior.

Despre așteptări, pot spune că am fost surprinsă în mod plăcut. Am venit cu o atitudine foarte deschisă, dispusă să învăț și să îmi fac treaba bine.

După puțin timp, am descoperit că am colegi foarte drăguți, pe care mă pot baza oricând, lucru care m-a ajutat să mă integrez rapid – mi se pare că totul a decurs natural și că fac partedin această echipa de mult mai mult timp.

 

Parcursul tău în companie

Mi se pare că m-am adaptat rapid, asta datorită și suportului din partea colegilor, dar și felului meu de a fi – de obicei învăț repede și pun destul de multă presiune pe mine (lucru atât pozitiv, cât și negativ).

La început a fost o scurtă perioada de acomodare, însă după ce am intrat pe activitatea mea, a fost nevoie să mă asigur că înțeleg foarte clar ce presupune job-ul meu – am pus o grămadă de întrebări și mi-am notat fiecare răspuns. Îmi făceam tot felul de liste cu termeni și am un fișier Word de 50 de pagini în care am inclus toate informațiile pe care le-am adunat în perioada de început (nerdy, I know). Haha.

 

Învățături

Cred că mi s-a dovedit că răbdarea și implicarea sunt două calități foarte prețioase, mai ales atunci când lucrezi în acest domeniu (Marketing) și într-o companie atât de amplă că Samsung.

Și am mai învățat că orice situație (mai dificilă) are o soluție, doar că uneori trebuie să dai puțin din coate și să te descurci cu ce resurse ai.

 

Sarcinile și responsabilitățile tale 

Poziția mea este Marketing Support Specialist. Pe scurt, ofert suport tuturor colegilor din departamentul de Marketing în tot ce înseamnă proceduri interne - și avem foarte multe. Când vine vorba de anumite procese financiare, întotdeauna se pot baza pe mine, iar ocazional, sunt implicată și în alte activități de Marketing.

I get to work with everyone - și această este în egală măsura partea cea mai frumoasă, dar și cea mai challenging din job. Activitatea mea presupune interacțiune cu aproape toți colegii din departamentul nostru și este foarte interesant de observat cum fiecare are un stil diferit de a lucra.

Poate deveni puțin dificil – în perioade aglomerate să spunem, însă fiecare coleg este un bun profesionist atunci când vine vorba de activitatea sa. Iar dacă îți gestionezi corect timpul, totul decurge foarte bine.

 

Echipa

Echipa de Marketing din care fac parte este cât se poate de diversă, însă mi se pare că ne completăm foarte bine. Când suntem la birou, ieșim împreună la masă, glumim, povestim...

Dar și când lucrăm de acasă, ne facem timp să ne scriem - să ne întrebăm cum ne este ziua. Când vine vorba de lucru, ne sfătuim, ne susținem și ne ajutăm reciproc.

 

O zi obișnuită de muncă

Dacă lucrez de acasă, de obicei mă conectez rapid la laptop și verific dacă am vreun mail/ mesaj urgent.

Eu sunt o persoană destul de organizată (genul acela care distribuie fișierele din folder în folder în folder...), deci, la final de zi îmi fac lista de task-uri pentru ziua următoare. :) Când încep dimineața revizuiesc încă o dată acea lista și adaug alte task-uri sau le prioritizez diferit. Și continui tot așa, adaug/șterg activități, în funcție de ce apare pe parcursul zilei.

Atunci când sunt la birou, singura diferența este pauza de cafea împreună cu colegii – uneori ne plimbam și pe afară sau doar povestim ce am mai făcut în ultima perioadă. <3

 

De ce ai ales Marketingul

Întotdeauna am privit Marketingul/ Publicitatea că fiind un domeniu foarte dinamic, în care înveți în mod constant lucruri. Încă sunt de aceeași părere - nu te plictisești niciodată în această industrie.

Cu timpul apare și rutina, însă asta nu mă deranjează, e ceva normal.

 

Rutina de dimineață

O rutină: Cafea la superlativ. And also, let's smile & get things done.

Și o piesă pentru inspirație:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related