[People of the Samsungverse] Ioana Mârzac-Sigarteu: Interacțiunea cu oamenii mă încarcă cu energie și entuziasm și mă motivează să fac lucrurile din ce în ce mai bine

[People of the Samsungverse] Ioana Mârzac-Sigarteu: Interacțiunea cu oamenii mă încarcă cu energie și entuziasm și mă motivează să fac lucrurile din ce în ce mai bine

Ioana Mârzac-Sigarteu, Communications & CC Manager Samsung, a vrut să fie designer vestimentar, avocat, a fost atrasă de Relații Economice Internaționale. Dar primul curs de Bazele Marketingului a constituit declicul pentru cariera ei în marcom. A urmat un prim job în marketing, aderarea la IAA Young Professionals, voluntariat și multe experiențe și oportunități de învățare.

Din poziția de social media, am avut norocul să preiau coordonarea întregii echipe de comunicare, rol pe care îl ocup și astăzi. Am preluat astfel responsabilități noi: în zona de PR, Evenimente, programul nostru de loialitate Samsung Members, iar mai nou și pe partea de CSR & Public Affairs, spune Ioana.

Relația dintre muncă și timp liber e una cu năbădăi. Dar în ultimii ani a reușit să găsească un echilibru, să își învingă FOMO și să învețe să delege mai mult.

În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, începutul la Samsung, sursele de motivație și inspirație, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă, proiectele în care se implică și perspectiva lor asupra domeniului pe care l-au ales.

Povestim cu Ioana, în continuare, despre etapele ei de formare, lumea fanatasy în care evadează după job și pasiunile diverse, povestea ei în comapnie și învățăturile pe care le-a adunat, până acum, în acest domeniu. 

 

Bio pe scurt

În noiembrie am împlinit 38 ani, dar cred că sufletește m-am blocat la vreo 26. Îmi place să zic că vin din Ardeal, deși stau în București de vreo 13 ani (și nu mai am accent deloc).

Când eram mică, am vrut să mă fac designer vestimentar (fară a avea vreun talent la desen), apoi avocat (mă imaginam luptând pentru dreptate); ulterior, când a trebuit să îmi aleg facultatea, am vrut Relații Economice Internaționale (speram să văd lumea). Din fericire, la Științe Economice la Cluj se făceau întâi doi ani la comun și abia mai târziu îți puteai alege specializarea. Pot să zic că, de la primul curs de Bazele Marketingului, am știut ce vreau să fac - și iată, asta fac și în prezent :) 

 

Momente importante în formare

Câteva momente esențiale ar fi o serie de cursuri: cursul de economie din liceu, cursul de Bazele Marketingului din facultate, cât și primul meu job în marketing (la BT Asigurări și apoi Groupama) și aderarea la IAA Young Professionals. Ulterior, totul se concentrează în parcursul meu profesional în cadrul Samsung România.

 

Pasiunile tale (dincolo de muncă)

În timpul liber recunosc că îmi place să mă scufund într-o lume fantasy, iar aici anything goes: de la literatură (Robert Jordan și Brandon Sanderson sunt autorii mei preferați), la filme (Harry Potter, GoT, LOTR etc) sau jocuri (I’m looking at you World of Warcraft & Witcher).

 

Resurse de energie & inspirație

Pentru MarCom, am setate alerte pe diverse subiecte și se ocupă Google să îmi recomande articole de citit.  Podcasturile încă nu m-au prins, însă citesc cu placere newslettere (de exemplu: Civilization de Victor Kapra). 

În rest, în timpul liber încerc să mă duc în afara zonei profesionale, în direcții cât mai diverse pentru inspirație (care mă ajută și când vine vorba de creativitate la job, până la urmă).

 

Relația dintre muncă & timp liber

Dragoste cu năbădăi :)

Am avut perioade în care am lucrat foarte mult, inclusiv în timpul liber - fie cu activități de voluntariat la IAA YP sau prin prezența la diverse evenimente și activități de industrie. De asemenea, pandemia a pus și ea gaz pe foc - limita între cele două vieți fiind estompată și încălecată de mai multe ori :)

Cred, însă, că în ultima vreme am reușit să mă îndrept către un echilibru, să îmi înving FOMO și să învăț să deleg mai multe.

 

Filosofia ta de viață & de muncă

Important e să participi, nu să câștigi - cam asta mi-a fost mantra din copilărie.

Deloc surprinzător, aceasta mantră, susținută de ambiție și muncă, m-a recompensat și cu multe câștiguri de-a lungul timpului.

 

Povestea ta la Samsung 

Lucrez la Samsung din 2015, iar povestea a început astfel: eram Online Marketing Manager la TotalSoft - o companie de tech - și ocupam și poziția de Președinte la IAA Young Professionals România. Prin IAA, mi-a cerut un fost coleg o recomandare pentru poziția de Social Media Manager la Samsung România - și m-am propus și pe mine, având în vedere că Samsung a fost întodeauna un lovebrand pentru mine (primul televizor color, primele telefoane smart etc). :)

A fost o chimie bună încă de la primul interviu, deși eram un pic supracalificată pentru rol, însă foarte pasionată de brand și domeniu - și asta cred că a cântărit mult. În orice caz, lucrurile s-au aliniat într-un scurt timp și am avut ocazia să ocup o funcție regională, prin coordonarea prezenței de social media în România, Bulgaria și Ungaria.

 

Perioada de început

Am ajuns într-o perioadă de schimbare - se schimbase managementul - și am avut ocazia să o iau de la început împreună cu cei mai vechi din echipă. M-am împrietenit imediat cu colegii - era o senzație de echipă unită care pare că s-a păstrat și acum, desi am rămas doar doi din gașca de atunci.

În rest, îmi aduc aminte doar de avalanșa de informații din primele zile; eram sigură că nu voi reține niciodată atâtea lucruri: de la specificații de produse, la detalii din proceduri. M-am înșelat :)

 

Temeri & așteptări

De când m-am angajat, îmi pusesem ca obiectiv să ajungă Samsung pe locul 1 în Top Social Brands România (ceea ce am și reușit în scurt timp!). Astfel, am încercat să venim cu inovații și în zona de comunicare, care să fie la fel de spectaculoase ca inovațiile aduse în zona de produs.

De asemenea, am avut norocul să lucrez cu unele din cele mai bune agenții din țara, fie că vorbim de creație, media, social media sau PR. Ce cred că am adus eu în plus a fost partea de integrare: în zona de social media se centralizau, până la urmă, toate acțiunile din campaniile de marketing sau PR, așa că aveam nevoie de o privire de ansamblu asupra a tot ce se întâmplă. Am demarat o rutină cu întâlniri săptămânale, în care reuneam reprezentanți din toate agențiile - astfel reușind să avem cu toții aceleași informații și înțelegeri despre proiectele care se întâmplau de cele mai multe ori în paralel. Ne-a ajutat mult atât la prioritizari, cât și la generarea de idei noi și proiecte mai complexe.

 

Parcursul tău în companie

Din poziția de social media, am avut norocul să preiau apoi coordonarea întregii echipe de comunicare, rol pe care îl ocup și astăzi. Am preluat astfel responsabilități noi: în zona de PR, Evenimente, programul nostru de loialitate Samsung Members, iar mai nou și pe partea de CSR & Public Affairs.

 

Ce ai învățat cel mai important de când ești aici

Adaptabilitate și viteza de reacție - desi le învăț în continuare.

Proiectele în Samsung au propriul lor fus orar, mult mai rapid față de fusul real. Astfel, trebuie să fim pregătiți să facem față vitezei mult mai mari cu care se întâmplă lucrurile și să ne adaptăm în permanență la noile informații care apar.  De asemenea, volumul este unul destul de impresionant, ceea ce implică adaptabilitate și viteză de reacție pentru a putea duce toate proiectele la bun sfârșit.

 

Partea cea mai frumoasă în munca ta

Relația cu oamenii.

Am ocazia să interacționez cu foarte multă lume, din domenii diverse: de la angajați la stakeholderi externi, fie că vorbim de jurnaliști, influenceri, parteneri de business sau chiar și clienți.

Am avut multe surprize plăcute și am întâlnit numeroși oameni cu povești și caractere extraordinare. Interacțiunea cu aceștia mă încarcă cu energie și entuziasm și mă motivează să fac lucrurile din ce în ce mai bine.

 

Și cea mai grea

Tot relația cu oamenii.  

Uneori am parte de contexte dificile sau personaje complicate. Cel mai greu este să nu iau lucrurile personal; recunosc că nu am reușit să ajung încă acolo.

 

Cele mai interesante proiecte

În peste șapte ani de Samsung, am avut parte de o mulțime de proiecte interesante – iar multe dintre ele au fost premiate la competițiile de profil, atât în țară, cât și în străinătate. Am trimis un telefon în spațiu, am creat primul muzeu cu artă instantanee creată de consumatori, am transmis live un concert printr-o bancnotă de 5 lei, am lansat primul raport de inovație, am pus bazele programului TeamGalaxy și a platformei de gaming #PlayOnWithSamsung, am organizat zeci de evenimente și am reușit să văd lumea de la est (Coreea de Sud) la vest (San Francisco, US).

Fiecare proiect a fost o experiență din care am ieșit cu învățăminte atât la nivel profesional, cât și personal. 

 

Echipa

Echipa Samsung este acum în reconstrucție, cum a fost și acum 7 ani când am venit eu - pare ceva ciclic.

Sunt mândră, însă, să lucrez alături de cei mai buni profesioniști din țară; avem multe de învățat unii de la alții. Iar legăturile între noi sunt mai strânse decât cele de colegialiatate - și asta iți dă un sentiment plăcut când vii la birou.

 

Motivațional de final

Recunosc, îmi plac (și mă atrag) premiile :)

Am un teanc de diplome acasă de la Olimpiadele și concursurile din scoală: de la olimpiade de Istorie, Fizică, Română sau Engleză, până la concursuri de Educație Civică sau Dans Modern, iar premiile au continuat și în viața profesională.

Am urcat pe scena Webstock, de la primele ediții, alături de Groupama, iar apoi - mai ales la Samsung - am avut performanțe deosebite cu campaniile la care am lucrat și înscris case-uri la competițiile de profil; și aici țin să menționez inclusiv un bronz la Cannes Lion pentru SeeColors. Printre cele mai inedite și speciale distincții sunt premiul de Young Leader - obținut prin IAA Young Professionals și acordat pe scena Effie Global în Londra, precum și premiul de Best Puppy în Show (R) obținut de cățelul nostru, Hayan, la CACIB Sibiu 2022.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related