10 aspecte necesare pentru un magazin online de succes. O perspectivă de la Craft Interactive

10 aspecte necesare pentru un magazin online de succes. O perspectivă de la Craft Interactive

În era digitală  un magazin online bine pus la punct este o necesitate pentru succesul afacerilor.

Iată zece componente esențiale pe care trebuie să le ai în vedere pentru a-ți construi și menține un magazin online de success.

 

1. Platformă de E-Commerce flexibilă

Alegerea unei platforme de e-commerce este primul pas către succes. Shopify, Magento, WooCommerce sau PrestaShop sunt doar câteva exemple de platforme populare, fiecare având propriile sale avantaje sau dezavantaje.

Alege platforma care ți se potrivește în acest moment iar în același timp și peste 2-3 ani.

 

2. Design responsive pentru magazin online

Asigură-te că magazinul tău online are un design responsiv, adaptabil la toate dispozitive și dimensiuni de ecrane. Experiența utilizatorului trebuie să fie uniformă, indiferent dacă vizitează site-ul de pe un computer, tabletă telefonul mobil sau TV.

Probabil că ai auzit frecvent expresia mobile first, așa că un design responsive nu mai este un aspect optional ci influențează aspectul organic (SEO) pe lângă experiența potențialilor clienți.

 

3. Metodă de plată online securizată

Implementează un sistem de plăți sigur, recunoscut și cât mai ușor de utilizat. Oferă opțiuni variate de plată pentru a satisface preferințele clienților: carduri, PayPal, Google Pay, Apple Pay, Revolut ș.a.m.d.

 

4. Securitate maximă a magazinului online

Protejează datele clienților tăi prin implementarea măsurilor de securitate avansate. Certificatul SSL, autentificare în doi pași și politici clare de confidențialitate, cookies și GDPR sunt esențiale pentru a obține încrederea clienților.

 

5. Gestionarea ușoară și eficientă a stocurilor

O gestiune eficientă a stocurilor este crucială pentru evitarea situațiilor în care un produs dorit de potențiali clienți este indisponibil. Implementează un sistem care să monitorizeze automat nivelurile de stoc și să actualizeze informațiile în timp real sau chiar să creezi tactici de scarcity (ex: doar 2 produse din acest model disponibile în stoc).

 

6. Fotografii de calitate și descrieri atractive și utile

Imaginile și descrierile sunt primele elemente pe care clienții le observă, pe lângă denumire și preț. Asigură-te că oferi fotografii de înaltă calitate și descrieri detaliate pentru fiecare produs, utile pentru potențiali clienți. Astfel, vei elimina multe întrebări legate de produs și astfe pot crește șansele de conversie.

 

7. SEO (optimizare pentru motoarele de căutare)

În orice mix de marketing digital traficul organic obținut din motoarele de căutare este vital, pentru că este gratuit, valoros producând cele mai mari rate de conversii. Optimizarea pentru motoarele de căutare este un proces lung, complex dar este cea mai bună tactică digitală pe termen lung.

Folosește cuvinte cheie relevante în descrierile produselor, URL-uri și titluri prietenoase, imagini comprimate, de calitate și conținut optimizat pentru motoarele de căutare.

 

8. Instrumente Social Media pentru magazine online

Integrează opțiuni de distribuire în Social media și permite clienților să își împărtășească produsele preferate pe platformele de socializare preferate.

Acest lucru nu numai că îți va crește vizibilitatea, ci și interacțiunea cu potențialii clienți, răspândind vizibilitatea magazinului online acolo unde oamenii petrec timp. Înregistrarea și autentificarea în magazinul online cu conturile Social Media existente ale potențialilor clienți (Login cu Facebook, Google, Apple ID etc.) ușurează procesul de crește a bazei de date clienți și scurtează procesul de achiziții online.

 

9. Relația cu clienții

Oferă un serviciu de relații cu clienții eficient, fie prin intermediul chat-ului în timp real în magazinul online a unui sistem de mesagerie în profile de Social Media,  sau a unei linii telefonice dedicate.

Asigură-te că răspunzi prompt la întrebările și preocupările clienților. Un magazin online e doar o paltformă digital, dar un business sănătos are oameni în spate, gata să ajute potențiali clienți.

 

10. Monitorizarea performanței

Utilizează instrumente analitice pentru a monitoriza performanța magazinului tău online (Google Analytics, Piwik pro, Adobe Analytics). Acest lucru îți va oferi informații prețioase despre comportamentul utilizatorilor în magazinul online, despre conversii și alți indicatori esențiali, ajutându-te să iei decizii rationale pentru îmbunătățirea continua a rezultatelor digitale.

Recomandăm să iei în considerare aceste zece componente necesare, pentru a avea toate ingredientele esențiale și pentru a construi și menține un magazin online de succes.

Spor în e-commerce!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, Branding,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related