Ana-Maria Rotilă, Mavericks: How-to pe TikTok

Ana-Maria Rotilă, Mavericks: How-to pe TikTok
Ana-Maria Rotilă, Performance Media Specialist la Mavericks

Tik Tok nu mai este o platformă doar pentru GenZ sau unde găsești doar tineri. Deja este o platformă mainstream, cu peste 7.5 milioane de conturi, a treia platformă ca număr de utilizatori după Youtube și bătrânul Facebook. Așadar, prezența businessurilor devine o necesitate aici mai mult decât un nice to have. Este adevărat că este și o platformă complet diferită față de toate celelalte care implică crearea de conținut separat, original pentru această platformă, dar asta nu ar trebui să reprezinte un no-go ferm din partea businessurilor de a fi prezente și acolo.

Ana-Maria Rotilă, Performance Media Specialist la Mavericks cu aproape 2 ani de experiență în managementul campaniilor de promovare și cu expertiză în domenii precum beauty, home & deco și B2B, vine cu 13 recomandări cât se poate de aplicate de care să ții cont atunci când vrei să începi să comunici în Tik Tok. De la informații legate de optimizarea pentru search-ul din Tik Tok și până la frecvență sau durată.

 

1. Adăugarea subtitrărilor

Subtitrările sincronizate cu discursul persoanei din cadrul materialului video sunt benefice din punct de vedere SEO. Dat fiind că utilizatorii folosesc TikTok drept motor de căutare, folosirea cuvintelor cheie ne facilitează interacțiunea cu aceștia.

 

2. Alinierea subtitrărilor

În cazul în care ne folosim de subtitrări, situația ideală este cea în care:

  • nu le adăugăm în partea de jos a materialului video, deoarece se vor suprapune cu numele contului și cu descrierea
  • nu le plasăm prea mult în partea dreaptă, deoarece se vor suprapune cu butoanele de like, comment, share, sound, respectiv cu poza de profil
  • nu le adăugăm foarte sus, deoarece se vor suprapune cu butoanele Following și For You

Essence Cosmetics ne arată cum putem bifa toate cele 3 criterii sus-numite:

 

3. Descrierile succinte

Așa cum ne-am aștepta, utilizatorii TikTok sunt orientați mai mult către conținutul video decât cel scris, aspect care se traduce prin omiterea, voită sau nu, a informațiilor încadrate în descriere. Altfel spus, chiar dacă în cadrul descrierii adăugăm beneficiile produselor sau serviciilor pe care le promovăm, ele pot trece ușor neobservate dacă nu sunt adăugate și în cadrul materialului video propriu-zis.

Makeup Revolution ne oferă un exemplu de așa da: principalele informații nu sunt cuprinse în descriere și ajung inclusiv la utilizatorii care omit citirea acestora sau care nu dau click pe butonul more pentru a citi întreaga descriere.

În momentul de față TikTok nu oferă un font, o culoare sau un alt element care ar oferi contrast descrierii, ceea ce ar putea crea o dificultate în interacțiunea utilizatorului cu acest text. În plus, pentru conținutul organic de tip video, în platformă regăsim și opțiunea Picture in Picture, opțiune care permite utilizatorului folosirea TikTok în paralel cu o altă aplicație și care elimină descrierile, precum putem observa în exemplul de mai jos:

În acest sens ne vin în ajutor partea de voiceover, respectiv partea de subtitrări, astfel încât informația să ajungă ușor la utilizatori, inclusiv la cei care aleg să folosească aplicația fără sunet sau cu sunetul la minimum.

 

4. Surprinderea informațiilor esențiale în video

Printre altele, TikTok oferă și opțiunea de Afișaj gol sau Clear display, opțiune prin care sunt dezactivate temporar secțiunile din dreapta și de dedesubtul materialului video, ceea ce înseamnă că rămâne vizibil doar TikTok-ul propriu-zis. Această opțiune reduce potențialul descrierilor de a oferi informații esențiale utilizatorilor, așa încât situația optimă este cea în care menținem descrierile simple și scurte. 

Catrice Cosmetics ne oferă un exemplu de așa da: fie că alegem opțiunea standard, fie că alegem afișajul gol, nu suntem privați de informații esențiale.     

 

5. Adăugarea hashtagurilor

Din punct de vedere SEO, sunt utile și hashtagurile care vin cu beneficiul redirecționării utilizatorului în secțiunile cu un conținut similar. Sunt utile atât cele de brand, mai ales pe măsură ce contul crește, însă la fel de utile sunt și cele generale, aliniate tipului de conținut postat.

 

6. Aspectul materialelor video

Ideal este ca materialele video să fie cât mai naturale/umane, cât mai apropiate de tipul de conținut pe care utilizatorul l-ar regăsi în feed în mod firesc, astfel încât brandul să nu își creeze o imagine rigidă și să se poată apropia cu mai multă ușurință de utilizator. Utilizatorii TikTok sunt interesați de un tip de conținut cât mai puțin polished, filmat chiar cu telefonul, eventual într-un posibil cadru familiar.

Ulta Beauty ne oferă un exemplu de așa da prin crearea unui cadru cunoscut consumatorului (magazinul fizic) în care este redată experiența de cumpărare. Utilizatorul nu va rămâne cu senzația că brandul încearcă să îi vândă un produs, ci că ia parte la o sesiune de shopping alături de cineva.

 

7. Durata materialelor video

Suferim de un attention span din ce în ce mai scăzut, ceea ce înseamnă că nu ne dorim și nici nu mai avem răbdarea să alocăm prea mult timp pentru a obține o informație, aspect care se reflectă și în cazul utilizatorilor din TikTok. Ultimele date ne spun că durata medie a unui TikTok este de 50 de secunde. Astfel, pentru a capta atenția utilizatorilor, TikTok-ul nostru poate avea o durată începând de la câteva secunde și mergând până la un minut, în cazul în care volumul de informații pe care ne dorim să-l comunicăm este mai vast. Pentru a păstra utilizatorii alături de noi pe tot parcursul videoului livrat, este important să condensăm informația și să nu o extindem pe o durată crescută.

 

8. Organizarea în playlisturi

Când utilizatorii ne vizitează profilul, le putem facilita accesul către seriile care sunt de interes pentru ei prin a le organiza în playlisturi. Le putem organiza în funcție de branduri (în cazul în care comercializăm mai multe), arome, colecții, tips & tricks legate de produsele noastre sau orice altă specificitate potrivită brandului nostru.

 

9. Frecvența postărilor

Dacă suntem la început, TikTok ne recomandă câte 3 postări pe zi, astfel încât să remarcăm un tipar al utilizatorilor și ulterior să alegem intervalul orar în care publicul țintă interacționează cel mai bine cu noi. O medie a postărilor din sfera de business este de 4-6 ori pe săptămână.

Mai multe teste derulate de-a lungul câtorva săptămâni în principalele momente ale zilei (dimineața, la prânz, seara), ne pot oferi un insightful overview asupra publicului nostru țintă.

 

10. Răspunsurile la comentarii

În locul răspunsurilor clasice la comentariile utilizatorilor, TikTok oferă opțiunea de a răspunde acestora tot prin intermediul unor TikTok-uri, în acest mod creând o punte între brand și public.

În exemplul de mai jos putem vedea că răspundem curiozității mai multor utilizatori, nu doar a utilizatorului care a lăsat comentariul:

Iar TikTok-ul pe care îl oferim drept răspuns poate funcționa foarte bine în organic, precum un TikTok de sine stătător.

 

11. Adoptarea trendurilor

TikTok este o platformă foarte dinamică, aducând cu sine trenduri în mod constant. Ne pot fi de folos pentru a ajunge la un public nou, însă esențial este ca posibilele trenduri pe care le integrăm în conținutul din TikTok să se și alinieze cu brandingul nostru.

 

12. Adăugarea unui thumbnail

Coverul/thumbnailul materialelor din TikTok permite utilizatorilor ca în momentul în care intră direct pe profil, să acceseze ușor conținutul care este de interes pentru ei. În thumbnail putem opta pentru subiectul materialului în cauză.

În plus, pe lângă trierea conținutului pentru publicul nostru țintă, acest pas ajută atât utilizatorul (prin a vedea dacă tipul de conținut  într-adevăr se potrivește nevoilor și dorințelor sale), dar și brandul (prin algoritmul platformei care în viitor îi va căuta utilizatori mai apropiați de publicul țintă).

 

13. Sincronizarea cu sunetul de fundal

În cazul în care alegem un tip de conținut cu muzică în background, acesta trebuie să fie montat specific pe melodia aleasă, în acest fel oferind coerență și captivând mai ușor utilizatorii.

@maybelline @Kubbie | Beauty Creator cherry cola lip combo is everything and more. Recreate this look with ultimatte slim lipstick in more truffle, super stay vinyl ink in Wicked, and coy, and lifter gloss in silk. #maybellinepartner ♬ Pretty (Sped Up) - MEYY

 

Mavericks. The Agency este o agenție de digital marketing specializată în performance media și web analytics cu 7 ani de experiență, cu un portofoliu de peste 90 de clienți, cu birouri în București și Brașov. Începând cu 2023, Mavericks și-a extins gama de servicii adăugând în portofoliu social media și email marketing. Echipa este formată din 22 de colegi, dintre care 15 sunt specialiști certificați care au gestionat 25+ milioane euro buget investit în campaniile de performance media. Agenția oferă strategii și campanii integrate în performance media, expertiză în domeniu, training-uri personalizate și consultanță atât pe piața din România, cât și internațională. Printre clienții de top cu care agenția are o colaborare strânsă se numără Cărturești, Mobexpert, L’Oreal, Ceresit, sau Autonom.

 _______________________
Ana-Maria Rotilă este Performance Media Specialist la Mavericks. Cu aproape 2 ani de experiență în managementul campaniilor de promovare și cu expertiză în domenii precum beauty, home & deco și B2B, Ana creează strategii de performance media eficiente, aliniate profilului consumatorului digital.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related