Cu eficienta la AdBreak 22

Marti, 3 aprilie, AdBreak, un eveniment IQads sustinut de Orange, ajuns la a 22-a editie, s-a straduit sa fie in ton cu EFFIE. Discutiile despre festivalul de-abia incheiat au inceput la 8 fix, iar fiecare invitat s-a incadrat perfect in cele 20 de minute, conform desfasuratorului. Proiectia nu a tinut mai mult de 15 minute, iar asteptarile participantilor la eveniment au fost depasite de stand-up comediantul Bobo, care a avut curaj sa ia in ras reclamele de fata cu multimea de publicitari aflati in public.

Primul mesager al eficientei din acest an a fost chiar un membru al board-ului de organizare al festivalului, Sorin Psatta, Strategy & Research Director al Graffiti BBDO, care a tinut sa aduca in vedere numarul mare de inscrieri din acest an (71). Din cele spuse de el, probabil ca acest lucru s-a datorat deadline-ului prelungit de inscriere a brief-urilor, mai ales ca o buna parte din campanii au intrat in concurs in ultima zi.

Intrebat de atmosfera la Gala EFFIE 2007, Sorin Psatta a raspuns ca festivalul este prea mic pentru personalitatile participantilor, facand aluzie la intepaturile de pe scena ale castigatorilor. "Cu toate astea, e surprinzator ca dupa ce spui ceva rautacios pe scena, poti sa mergi si sa discuti foarte prietenos cu persoanele pe care le-ai vizat", a declarat acesta.

Cu un austriac la conducerea juriului, piata din Romania se astepta la o evaluare drastica a campaniilor inscrise. Sorin Psatta ne-a marturisit ca Erich Buxbaum a fost temperat de comitetul de organizare si ca a incercat sa dea cat mai multe premii, spre deosebire de Effie Europe, unde categoriile de concurs sunt mai putine, iar premiile mai rare.

Din postura de participant la competitie, dar si din cea de jurat, Razvan Matasel Deputy Managing Director & Head Of Planning Leo Burnett, ne-a marturisit ce nu i-a placut la aceasta editie Effie: "Cred ca Effie ar trebui sa fie un festival despre brand building. Ma deranjeaza ca promotiile au avut 4 categorii. Au fost cele mai multe intrari acolo. Asta demonstreaza ca suntem inca o piata de activitati statice si de promotii. Ar trebui sa gandim strategic, long-term".

Intrebat de Mihai Anton despre "specialistii in scrierea briefurilor", Matasel a replicat ca e foarte important sa stii sa-ti explici propriul succes. "Daca nu reusesti sa iti creezi o argumentatie pentru ceea ce ai facut, nu o sa reuseti niciodata sa ai o idee. Am avut echipe de colegi foarte bune pe care m-am bazat. Eu nu acord o asa mare importanta scrierii. Insa conteaza. Am vazut ca briefurile inscrise de agentii sunt foarte diferite, au strategii diferite de a scoate in evidenta eficienta".

Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director McCann-Erickson, nu e suparat ca echipa sa a luat numai Silver-uri si isi reproseaza decizia de a inscrie Bookfest: "Imi contest decizia de a inscrie Bookfest. Nu trebuia sa o inscriu. Dar pe Foton a meritat, pentru ca a avut si indicatori de brand, si cresteri in vanzari, iar cele punctele date pentru creatie, le-am luat si la Portoroz. Nu am avut inscrieri de Gold. Am avut un Sprite cu sanse de Gold."

Venit sa-si spuna pasul, Tzugu, botezat Bogdan de Mihai Anton, a atras atentia ca membrii juriului nu au fost deplin constienti de miscarile din piata atunci cand au evaluat o campanie. "Normal ca daca intri cu PET o sa cresti. Cand o bere nu a mai fost niciodata la PET si e un brand in regula, este normal sa creasca in vanzari. Nu cred ca s-a tinut cont de mixul intre oferta, produs si advertising si cred ca juriul trebuia sa fie constient de cat valoreaza "mocaciunea" intr-o campanie. Insa stiu ca marketerii sunt mai ocupati decat creativii si n-au timp sa se uite dupa ad-uri pe net, cum face creatia".

AdBreak este un eveniment care isi propune, editie de editie, sa aduca in fata pasionatilor de publicitate, a membrilor comunitatii IQads, cele mai creative reclame internationale, pe cei mai importanti oameni ai industriei romanesti de advertising si sa propuna spre dezbatere cele mai fierbinti teme.

AdBreak este un eveniment IQads, prezentat de Orange, sustinut de HotNews.ro si de Grupul de Presa Realitatea.Catavencu, prin Radio Guerrilla, Cotidianul si 24-FUN.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related