Cum creezi un eveniment de employer branding care nu doar atrage atenția, ci și generează rezultate? pastel, agenție de comunicare integrată, și Kärcher, lider global în soluții inovatoare de curățenie, au reușit acest lucru printr-o colaborare gândită strategic și creativ, materializată într-o zi a Porților Deschise la fabrica din Curtea de Argeș. Cu o strategie bine definită și activări creative, evenimentul a oferit viitorilor candidați și angajaților oportunitatea de a descoperi cultura unei companii globale, într-un mod autentic, consolidând imaginea de brand de angajator a Kärcher pe piața locală.
În urma câștigării unui pitch, pastel a implementat acest proiect, cu focus pe employer branding, coordonând activități de creație, BTL, PR și Influencer Marketing.
Care a fost provocarea creativ-strategică?
Filiala de producție din România a grupului Kärcher este în Curtea de Argeș. Este cel mai mare angajator local având 1300 de angajați, cu o pondere de 65% blue collars. Fabrica este singura unitate de producție a grupului din Europa, deci un obiectiv strategic important este de a avea o activitate fără sincope din punct de vedere resurse umane.
Pornind de la acest context, Kärcher și-a dorit să găsească un tip de activitate prin care potențialii angajați ar putea să cunoască activitatea fabricii mai în profunzime: să interacționeze cu departamentele, să vadă fluxurile de producție și să înțeleagă care este parcursul prin care aspiratoarele Kärcher ajung să fie superioare competitorilor.Mai exact, Kärcher și-a dorit să le arate potențialilor angajați că sunt transparenți, autentici, că apreciază onestitatea și dialogul, că promovează inovația și dezvoltarea continuă și că echipele de lucru au o caracteristică comportamentală esențială: sunt caracterizate de entuziasm pentru ceea ce fac.
Provocarea creativă a fost ca această interacțiune directă să se integreze în strategia de employer branding, caracterizată de o abordare WOW, surprinzătoare, relevantă, memorabilă.
Soluția pastel?
Un eveniment construit 100% în jurul valorilor și spiritului Kärcher, sub conceptul „Factorul WOW”. Demersul creativ a pornit de la esența brandului, de la ceea ce îi face unici – angajamentul pentru excelență, inovație și oamenii care aduc aceste valori la viață. Împreună cu echipa Kärcher, pastel a transformat această zi într-o sărbătoare a angajaților, cu și despre ei.
Fiecare detaliu a fost gândit pentru a reflecta implicarea autentică a oamenilor Kärcher: de la prezența lor pe vizualuri, până la coordonarea standurilor și ghidarea participanților în culisele fabricii. Am creat un eveniment colaborativ, unde interacțiunile directe, activitățile interactive și transparența proceselor au subliniat nu doar performanța produselor, ci și pasiunea echipei din spatele lor.
„Factorul WOW” nu a fost doar o temă de eveniment, ci o experiență trăită, împărtășită și transmisă de angajați, către comunitate și potențialii viitori colegi.
„Ne onorează să lucrăm alături de o companie atât de respectată precum Kärcher. Obiectivul nostru a fost să creăm o experiență autentică, care să reflecte valorile și inovațiile brandului, oferind în același timp o conexiune reală cu publicul local, care ar putea deveni parte din echipa Kärcher. Am apreciat deschiderea și profesionalismul cu care a fost organizat acest pitch, dar și faptul că majoritatea ideilor din pitch a prins viață la evenimentul final. ” a declarat Dana Nae Popa, owner&managing director pastel.
„Ziua Porților Deschise de la fabrica din Curtea de Argeș a fost un moment special pentru noi, fiind primul eveniment de acest tip pe care l-am organizat. Ne-am dorit să împărtășim cu publicul local și cu partenerii noștri pasiunea și inovația care stau la baza fiecărui produs Kärcher. Cel mai important pentru noi a fost să surprindem atmosfera deschisă care ne caracterizează, să aducem Kärcher mai aproape de oameni. Soluția propusă de pastel s-a pliat perfect pe nevoia noastră de a crea o experiență memorabilă, care să reflecte standardele noastre de excelență și valorile companiei. Suntem mândri că am avut ocazia să deschidem porțile fabricii noastre și să aducem comunitatea mai aproape de ceea ce înseamnă universul Kärcher,” a declarat Ion Bican, managing director CER Equipment Cleaning (Kärcher Curtea de Argeș).
Planul de comunicare
Pentru a maximiza vizibilitatea evenimentului, pastel a dezvoltat o strategie de PR integrată, care inclus o campanie radio, articole și interviuri în publicații locale, completată de implicarea unor influenceri relevanți, ambasadori de brand și influenceri locali – Cătălin Oprișan, Cristina Almășan, Didi Dumitrescu, Cosmina Ip. Înainte de eveniment, aceștia au realizat materiale pentru comunitățile online, iar ulterior au documentat experiența și au transmis entuziasmul către comunitățile lor online, contribuind la creșterea notorietății evenimentului și atragerea participanților.
În paralel, pentru a consolida interacțiunea cu locuitorii din Curtea de Argeș, pastel a organizat și o acțiune offline: cinci hostesses au interacționat direct cu argeșenii distribuind materiale informative și baloane personalizate, invitându-i astfel, în mod personal, la evenimentul Porților Deschise. Baloanele conțineau confetti, iar oamenii erau invitați să le spargă pentru a descoperi o surpriză. Astfel, descopereau invitația la eveniment. Confetti au fost strânse după fiecare demonstrație cu un aspirator Kärcher pentru a arăta funcționalitatea și versatilitatea produselor.
Ziua cu Factorul WOW
Conceptul creativ câștigător a pus accent pe implicarea directă a vizitatorilor. Sub tema „Factorul WOW”, evenimentul a fost structurat în jurul unor activități ce surprind inovația și performanța. Printre acestea s-au numărat:
Tururile ghidate, atelierele interactive și tombola cu premii speciale au transformat ziua într-o experiență WOW pentru toți participanții.
Prezentarea departamentelor – participanții au putut interacționa cu specialiști din departamentele de cercetare și dezvoltare, HR, logistică, producție și KES.
Workshopuri care au permis participanților să exploreze tehnologii de ultimă generație, inclusiv utilizarea inteligenței artificiale în dezvoltarea aspiratorului viitorului.
Activități interactive – jocuri amuzante precum „biliard cu aspiratorul” și concursuri de aspirat contra cronometru, care au pus în valoare performanța aspiratoarelor Kärcher.
Coordonarea activităților de la fața locului a fost realizată de echipa pastel, care a gestionat atât amenajarea spațiului, creând o atmosferă primitoare și prietenoasă, reflectând valorile brandului, cât și organizarea logistică pentru ca fiecare vizitator să beneficieze, pe deplin, de experiența Kärcher: de la tururile ghidate ale fabricii, la tombola organizată, în urma căreia 10 câștigători au primit câte un aspirator.
Atmosfera a fost întreținută de actorul Vasile Calofir, care a captivat audiența cu umorul său natural.
Evenimentul de Porți Deschise „Tu ai factorul WOW” a atras peste 500 de vizitatori, consolidând poziționarea brandului ca lider în inovație și angajament față de comunitatea locală.
Credits:
Echipa pastel:
Dana Nae Popa, owner & managing director
Răzvan Dumitrescu – senior strategic planner
Andreea Liliana Lepădatu – senior account manager
Mihaela Stoica - head of BTL
Bianca Ciortan - account executive
Alexandra Ciobanu - junior account
Laura Iane - Executive Creative Director
Cristian Godeanu - art director
Ioana Penu - copywriter
Liuba Grecea – DTP
Andreea Rîșcu - new business manager
Ioana Duca – PR & CSR Manager
Anne Mitu: traffic manager
Echipa Kärcher:
Magda Turcu, TA & EB responsible
Adrian Apostol, Non production acquisition Team leader
Mihaela Stoican, Buyer non production
Bogdan Chebeș, Inginer constructor