UTCB și ontheroof s-au pus pe dărâmat...mituri pentru campania de admitere 2025

UTCB și ontheroof s-au pus pe dărâmat...mituri pentru campania de admitere 2025

Universitatea Tehnică de Construcții București, alături de ontheroof, au dărâmat cele mai cunoscute mituri despre universitate în campania pentru admiterea din vara aceasta.

“Cei de la UTCB au pus pe masă nu doar un brief foarte fain, ci și deschiderea către execuții bold și libertatea de a merge în orice direcție creativă ne puteam gândi. Când am auzit asta, știam că putem să ne facem de cap și să ne distrăm cu campania asta. So we did.”, Diana Miron, Senior Copywriter ontheroof.

 

Problema de la care am plecat: MITURILE DESPRE UTCB ȘI BARIERELE LICEENILOR

De ce nu vin liceenii la UTCB? Pentru că aud lucruri. Și aud multe. Există nenumărate preconcepții legate de această universitate, pe care am avut ocazia să le auzim chiar de la studenții actuali:

„La construcții nu e loc de fete.”
„Ai nevoie de pile ca să te angajezi după.”
„Știi când intri, nu știi când ieși.”
„Dacă faci facultate în România, rămâi blocat aici.” 

 

Înainte să construiești, ai nevoie să dărâmi ce e vechi

Pentru a construi o percepție nouă despre UTCB, ne-am luat misiunea de a scăpa mai întâi de cea veche. Am lansat în online aceste mituri pe care le știa toată lumea, fără prea mult context și am lăsat loc de interpretare și controversă. 

După ce am fost puțin puși la zid, pe bună dreptate, am făcut revealul campaniei și am început să dărâmăm aceste mituri cu date și insighturi reale, primite chiar de la UTCB și validate cu studenții actuali sau foști absolvenți. 

Ne-a plăcut atât de mult să dărâmăm în digital aceste mituri, încât am trecut la a o face și pe bune, cu barosul, continuând campania cu o serie de execuții video, filmate chiar în incinta UTCB.

“Ne-am propus ca această serie video să fie cât mai spectaculoasă și să vorbească cât mai mult pe limba viitorilor studenți. Am vrut să arătăm vibeul mișto din UTCB, unde chiar ai vrea să vii să studiezi.”, Paul Tănase, Senior Art Director, ontheroof.

Dacă tot am început să vorbim pe limba lor, am mers să vorbim și direct cu elevii de clasa a 12-a, când au primit rezultatele de la bac. Sebastian Coțofană ne-a ajutat să dărâmăm împreună miturile pe care elevii le-au auzit despre UTCB.

Dar, miturile se dărâmă în stradă! În Piața Romană mai exact, unde mereu sunt elevi și studenți, activarea noastră a însemnat o zi de interviuri și momente funny, alături de Drăcea, totul culminând cu niște oameni foarte dornici să spargă niște neadevăruri. Cu barosul!

 

Atunci când ai un brief tare și când mai primești și mână liberă, noi zicem că poți face o campanie de admitere mișto, care să iasă din tipare. O campanie completă în care ne-am distrat, ne-am murdărit la propriu, am râs, am dărâmat, dar am adus și rezultate:

Deși în 2025 numărul absolvenților de Bacalaureat din România a scăzut cu 30% față de anul precedent, Universitatea Tehnică de Construcții București a înregistrat o scădere de doar 18% a numărului de candidați înscriși la licență. Cu alte cuvinte, în timp ce la nivel național s-au pierdut 3 din 10 potențiali candidați, UTCB a pierdut mai puțin de 2 din 10, ceea ce arată un interes constant pentru domeniul construcțiilor.

În contextul actual, dacă am fi avut același număr de absolvenți ca în 2024, numărul înscrierilor la UTCB ar fi fost cu siguranță semnificativ mai mare.

„A fost, fără îndoială, cea mai curajoasă campanie de admitere pe care am făcut-o până acum la UTCB – și tocmai de aceea a fost și cea mai comentată. Am primit critici, am stârnit reacții, dar ne-am bucurat să vedem că, pentru prima dată după mult timp, oamenii au vorbit despre UTCB dincolo de cifre și broșuri. Campania noastră nu a fost despre senzațional, ci despre sinceritate. Toate informațiile promovate au fost reale, susținute de date oficiale, știri confirmate și statistici interne. Am simțit o energie bună, am vorbit pe limba celor care urmează să ne treacă pragul și cred că am dărâmat nu doar niște mituri, ci și bariere de comunicare. Dacă vrem studenți mai buni, trebuie să începem cu un dialog mai onest și mai curajos.”, Cezar Vlăduț, prorector UTCB.

 

Credits:

Echipa ontheroof:
Diana Miron - Senior Copywriter
Paul Tănase - Senior Art Director
Alexandra Popa - Social Media Manager
Andrei Florian - Strategy Consultant
Elena Răducan - Junior Client Service
Mihai Puținelu - Client Service Director 

Echipa UTCB
Cezar Vlăduț - Prorector UTCB
Lavinia Turcu – Responsabil comunicare

Echipa Arsenic Production
Ștefan Valentin - Producție BTL
Răzvan Marinescu - Regizor
Tiberiu Arsene - Producător și DOP
Alex Vieriu - Production Manager și BTL Manager
Alexandru Cîmpeanu - First Assistant
Adrian Negoițescu - Sunet și Edit
Dan Ologel - Camera Assistant
Ion Nicolae-Constantin - Gaffer
Cătălin Manea – Scenograf
Razvan Marin - Locaționist
Dan Ologel - Edit
Andrei Nițulescu - Making of

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ontheroof

Suntem o agentie independenta, infiintata in 2011 de doi juniori (pe atunci), inspirati de magia festivalului Cannes Lions. Am functionat o perioada ca agentie in cloud, cu multi creativi, specialisti din agentii... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related