Viața este ca mersul pe bicicletă, crede Tereza Tranakas, CEO Oxygen. Dar ei îi place să urce munți, ceea ce a și făcut anul acesta: a reușit să escaladeze Matterhorn și Eiger. 2025 a fost un an excelent pentru agenție, spune ea. A fost lansată și agenția de media buying Oxygen Media și s-a produs extinderea regională printr-un nou birou la Atena. Tot anul acesta au organizat prima ediție a Delphi Forum la București, un eveniment economic și geopolitic de referință pentru România.
Oamenii consumă și mai mult online, viața se mută destul de mult acolo și vedem creșteri ale platformelor de e-commerce, streaming și servicii online de tot felul, spune Tereza. Ce planuri are pentru 2026, cum încheie 2025, vedeți în rândurile de mai jos:
Un slogan pentru 2025
Viața este ca mersul pe bicicletă. Trebuie să fii mereu în mișcare ca să îți menții echilibrul.
Ce așteptai de la 2025. Ce a venit în schimb
Am învățat că viața te ia mereu prin surprindere, așa ca nu am așteptări. Le luăm așa cum vin. 2025 a venit cu multă învățătură, câteva lecții grele și în același timp, multe realizări.
Frumos, greu sau urât în 2025
Evoluția și ambiția sunt două elemente care mă caracterizează și care mă determină să îmi propun varii obiective în fiecare an. Pe plan profesional, mi-am propus să continui dezvoltarea serviciilor noastre prin consolidarea diverselor departamente și lansarea agenției de media buying Oxygen Media, condusă de Cristi Costache. De asemenea, ne-am extins regional printr-un nou birou la Atena, prin care să deservim mai bine clienții cu activități în SEE. Tot anul acesta am organizat cu succes prima ediție a Delphi Forum la București, un eveniment economic și geopolitic de referință pentru România. Pe plan personal, sunt extrem de recunoscătoare că am reușit să îmi ating câteva obiective montane precum escaladarea munților Matterhorn și Eiger.
Bilanțul agenției
2025 a continuat să fie un an de evoluție și dezvoltare pentru Oxygen. Ne-am mărit echipa, am diversificat serviciile, ne-am extins portofoliul de clienți și prezența regională. Pentru că lucrăm într-o industrie în care oamenii sunt resursa cea mai valoroasă, pot spune că provocările importante țin de ei și abilitatea lor de a gestiona complexitatea, ritmul și cerințele ridicate care se impun. Toate acestea în era anxietății și a multi-tasking-ului dus la nivel de artă. Totodată, avem o echipă extrem de bună de profesioniști – acest lucru este o mare satisfacție. Și mulți clienți loiali care ne apreciază și ne sunt alături.
Provocări. Satisfacții
România rămâne într-o poziție privilegiată în Europa din punct de vedere al poziției geo-strategice, al resurselor de care dispune – este o țară care își va continua dezvoltarea în următorii ani, chiar dacă vor exista perioade de recesiune. Sunt încrezătoare în viitorul țării și al regiunii SEE.
Ce s-a întâmplat cu industria creativă în 2025
Unii s-au speriat de AI, alții au îmbrățișat noile tehnologii.
Factorii care au influențat cel mai mult domeniul
AI-ul este cu siguranță cel mai dezbătut și controversat subiect al industriei anul acesta. Noi l-am testat, l-am integrat în modul de lucru al agenției în varii departamente inclusiv cel creativ. Suntem printre primii din România care au realizat o campanie full AI pentru mai multe piețe din Europa. AI-ul este mai mult decât un trend, este o unealtă care trebuie adoptată și integrată în lucrul agențiilor și care va continua să domine conversația și anul viitor.
Opinia ta nepopulară despre AI
It’s here to stay, deci trebuie sa îl adoptăm sau devenim nerelevanți.
Ce ai învățat anul acesta despre AI
Că poate deschide noi posibilități în industria creativa.
Un lucru pe care oamenii din creație încă nu l-au înțeles despre AI
Dacă nu știu să lucreze cu AI, vor rămâne în urmă.
Tagline-ul dat de AI pentru industria creativă în 2025: „Creativity loading… please do not unplug the humans”. Ce feedback îi dai
Consider că AI va automatiza la un moment dat multe din rolurile funcționale din industrie, însă creativitatea adevărată rămâne ceva uman. AI-ul este o resursă, o unealtă extrem de utilă pe care strategii și creativii o pot folosi pentru a articula insight-ul și soluția creativa.
Cum s-au schimbat obiceiurile de consum
Oamenii consumă și mai mult online, viața se mută destul de mult acolo și vedem creșteri ale platformelor de e-commerce, streaming și servicii online de tot felul. Evenimentele au crescut și ele semnificativ anul acesta, ceea ce e un paradox. Viața noastră este online, dar totuși vrem să interacționăm mai mult. Așa cum arată studiile recente, preocupările românilor rămân axate pe (in)stabilitatea financiară, pe viitorul copiilor, războiul de la graniță și recesiunea economică.
Cuvântul anului în industria creativă
AI
Cea mai tare chestie din industrie anul acesta
Backlashul AI.
Cea mai cea campanie din 2025
Violența domestică a atras atenția mai multor branduri anul acesta și am văzut campanii de impact, inclusiv cea realizată de clientul nostru Vodafone: "Nu e Nu".
Filmul anului
Pulp Fiction. Un an cu de toate − provocări, acțiune, dramă, miracole, nebunie și umor.
Ce se întrevede în 2026. Cum va evolua piața
Se mai triază piața, se consolidează si reașază.
Ce trenduri noi se pot naște si în ce zone
- Local flavor – mai mult accent pe localizare vs. campanii globale la care audiențele noastre nu se mai conectează.
- Mai mult accent pe conținut de brand generat de creatori și influenceri.
- Crește puterea comunităților și vom vedea mai mult brand engagement și segmentare pe micro-comunități.
- Conținut personalizat generat cu AI.
Planurile pentru 2026
Sa ne păstrăm agilitatea, dinamica si focusul care ne-au adus pe primul loc în topul agențiilor independente și nu numai.
Lecții pe care le iei cu tine din 2025
Un approach human-centric este cea mai valoroasă monedă.
Ce îi spui lui 2026
Let’s rock’n’roll! Am încrederea că vom trece cu bine peste perioada de recesiune care urmează și sper că nu ne vor lovi alte subiecte neprevăzute în 2026.




















