La AdBreak #37 s-au cautat directii pentru regasirea entuziasmului pierdut al publicitarilor

Cea de-a 37-a editie AdBreak, prezentata de Ciuc Premium sub deviza “Conteaza doar ideea”, a reunit miercuri seara in Music Club pasionati de publicitate si profesionisti din industrie. Participantii au aflat, pe parcursul celor 3 sectiuni ale evenimentului, amanunte despre campania Noul ROM, sfaturi pentru regasirea entuziasmului publicitarilor pentru jobul lor, dar si opiniile lui Tudor Chirila despre inspiratie si motivatie.

In deschiderea serii, la rubrica Debriefing, 4 reprezentanti McCann Erickson care au lucrat la campania Noul ROM: Adrian Botan (Creative Partner), Dinu Panescu (Group Creative Director), Catalin Dobre (Group Creative Director) si Ruxandra Savulescu (Account Director) au povestit cum au ajuns la conceptul de “patriotism reactiv”, unul specific romanesc, cel care a stat la baza campaniei, dar si despre cum au mers pe strada si au testat reactiile oamenlor la vederea noului baton ROM, in ambalaj american, campania fiind aprobata de client pe loc. De asemenea, echipa McCann a prezentat rezultatele campaniei, printre care 55.000 unici si 3.700 in primele 7 zile ale campaniei.

Al doilea panel, Talk of the Month, cel dedicat temei centrale a editiei, regasirea entuziasmului din publicitatea romaneasca, a reunit 6 Directori de Creatie si un Group Creative Director. Adrian Preda (Creative Director, Tempo) a spus ca entuziasmul e conditionat si de situatia economica si ca atunci cand economia isi va reveni, va reveni si entuziasmul publicitarilor. Octav Gheorghe (Creative Director, Gavrila&Asociatii) a afirmat ca publicitarii nu trebuie sa fie mai demoralizati decat sunt cei din alte industrii afectate de criza economica si ca ei ar trebui sa lupte in continuare pentru o idee buna, sa-si faca meseria cat mai bine; cei care nu sunt dispusi sa lupte trebuie sa constientizeze ca exista si alte meserii in afara de publicitate.

Vali Suciu (Creative Director, Odyssey) a punctat ca nu trebuie reenergizata publicitatea romaneasca, ci ca oamenii trebuie sa gaseasca solutii noi la ce se intampla astazi. Catalin Dobre (Group Creative Director, McCann Erickson) a spus ca publicitarii au acum o concurenta puternica din partea oamenilor obisnuiti, care creeaza content inteligent si creativ si ca provocarea pentru creativi este sa se gandeasca la cum sa foloseasca acest continut astfel incat sa le foloseasca brandurilor.

Sfatul lui Claudiu Dobrita (Creative Director, Grey) este ca publicitarii sa devina antreprenorii propriilor idei, sa se gandeasca la ele ca la un produs si sa reuseasca astfel sa le explice si sa le vanda. Andrei Tripsa (Creative Director, Propaganda) a spus ca in momentul acesta suntem mai aproape de entuziasmul care ii e necesar acestei industrii decat cel din perioada 2004-2008, intrucat acum se creeaza pentru obtinerea de rezultate, nu doar de dragul creativitatii.

Adrian Botan (Creative Partner, McCann Erickson) e de parere ca publicitatea nu e pentru oamenii demoralizati si ca una dintre solutii ar fi ca publicitarii care nu sunt fericiti in agentia lor sa plece in alte agentii care pot fi creative si atunci cand e criza.

A treia rubrica, cea de Inspiratie, l-a adus in fata publicitarilor pe Tudor Chirila, care a impartasit din experientele sale atat despre cautarea inspiratiei, cat si despre motivatia de a continua sa faca si muzica, si teatru, in paralel. Tudor a punctat: „Cum sa fii inspirat daca tu nu acumulezi, daca nu citesti, daca nu te informezi, daca nu asculti muzica, daca nu vezi filme? Tot se intampla in raport cu ceea ce cunosti. Nu poti sa-i ceri unui om care a citit doar Ciopartila si a desenat, a colorat, sa livreze toata viata niste produse interesante si din ce in ce mai consistente. Cred foarte mult ca inspiratia este o problema de educatie si mai ales de momente in care spui „nu incerc sa fiu inspirat, cat incerc sa incasez informatie culturala, artistica s.a.m.d.” - aceste pauze sunt absolut necesare si asta e rau in societatea in care traim: noi nu ne mai putem da pauze - si odata filtrata informatia, la un moment dat zici «A, ce idee!»”.

Editia #37 AdBreak a fost moderata de Ana Militaru, Redactor-sef IQads.

AdBreak
este un eveniment IQads, recomandat de Radio Guerrilla. Parteneri media ai evenimentului: 24FUN, Academia Catavencu si MONEY.ro.

AdBreak este singurul eveniment dedicat industriei de publicitate si marketing din Romania, care isi propune, editie de editie, sa aduca in fata pasionatilor de publicitate, a membrilor comunitatii IQads pe cei mai importanti profesionisti ai industriei si sa propuna spre dezbatere temele de actualitate din publicitatea romaneasca.

Despre IQads
Avand o audienta de 150.000 de unici lunar, IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania. IQads este o marca a Blue Idea, parte din F5, compania de web a trustului Realitatea-Catavencu. Din portofoliul companiei Blue Idea face parte si SMARK, comunitatea profesionistilor in marketing din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related